Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
23.11.2011 20:00 - ДЕЖАВЮ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 11506 Коментари: 24 Гласове:
81



ДЕЖАВЮ

             На Федя Филкова


Нищо не се е случило -
само хора, които обичам
пресичат моите пътища
и започвам да светя,
като света Евгения -
благорадство
на ревера на гения.
Последната сърма
от Бъдни вечер,
която нощува сама,
за да нахрани народите
отвъд Великата китайска стена -
Нищо не се е случило -
освен мен, освен теб -
граници на случайността.
И Никулден
запалва камината
за добрите духове,
за добрите дарове -
до последната
Божа искра.


23. 11. 2011.





Гласувай:
82



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kalin8 - Поздравления, Наде!
23.11.2011 20:13
Последната сърма...
Създаде ми много асоциации!
Благодаря за това!
Б.
цитирай
2. bven - Нищо не се е случило - освен мен, освен теб - граници на случайността.
23.11.2011 20:14
Та това е цял един свят: има ли те теб, значи има ме и мен, значи ни има всички!:)))
Коледни дарове да ни радват и носят коледен звън!
Привет, Надежда , много зареждащо звучиш днес!:))
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. kalin8 - Поздравления, Наде!
23.11.2011 20:26
kalin8 написа:
Последната сърма...
Създаде ми много асоциации!
Благодаря за това!
Б.

Здравей, Борисе! Аз ти благодаря за добрите думи. Бъдни вечер е сред най-любимите ми празници, най-любимият. Вчера бях на премиера на новата книга на Михаил Неделчев и видях скъпи за сърцето ми хора, истински приятели. Стихът е посветен на поетесата Федя Филкова, която ценя и обичам - съпругата на Николай Кънчев. Поздрави и предпразнични радостни мигове!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 2. bven - Нищо не се е случило - освен мен, освен теб - граници на случайността.
23.11.2011 20:29
bven написа:
Та това е цял един свят: има ли те теб, значи има ме и мен, значи ни има всички!:)))
Коледни дарове да ни радват и носят коледен звън!
Привет, Надежда , много зареждащо звучиш днес!:))

:) Благодаря ти, Bven. Дай Боже, да бъдем, да пребъдваме в доброто, да ни има. Сърдечни поздрави и благопожелания за теб и Дома на сърцето ти!:)
цитирай
5. demar - Здравей, Надежда
23.11.2011 20:48
Нека все повече хора, които пресичат пътя ти...
са хора, които обичаш !
И нека все така си светиш !
цитирай
6. cefulesteven - И у мен предизвика много асоциации, ...
23.11.2011 20:48
И у мен предизвика много асоциации, още играят разнородни картини пред очите ми, а усещането е силно, силно и вадещо навън много чувства.
цитирай
7. megg - Това си е благослов!
23.11.2011 21:24
само хора, които обичам
пресичат моите пътища
И в тези " граници на случайността " се случва чудото, неслучайното.
Благодаря ти за това стихотворение, мила Наде, звучи светло като коледно предчувствие. За сбъдване!
Поздрав от сърце! :)
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 5. demar - Здравей, Надежда
23.11.2011 21:55
demar написа:
Нека все повече хора, които пресичат пътя ти...
са хора, които обичаш !
И нека все така си светиш !

Здравей, Марине! Драго ми е, че поспря тук. Дано! Дай Боже! И ти да споделяш пътя си със сродни духове! Сърдечни поздрави!
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 6. cefulesteven - И у мен предизвика много асоциации, ...
23.11.2011 22:00
cefulesteven написа:
И у мен предизвика много асоциации, още играят разнородни картини пред очите ми, а усещането е силно, силно и вадещо навън много чувства.

Здравей, Стефане! Ценя мнението ти и се радвам, ако съм успяла да пренеса искрица от огъня, който Федя ни дарява навръх Никулден със спомена за поета, за приятеля Николай Кънчев. Благодаря ти!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 7. megg - Това си е благослов!
23.11.2011 22:10
megg написа:
само хора, които обичам
пресичат моите пътища
И в тези " граници на случайността " се случва чудото, неслучайното.
Благодаря ти за това стихотворение, мила Наде, звучи светло като коледно предчувствие. За сбъдване!
Поздрав от сърце! :)

:) Аз ти благодаря, мила Megg за топлите думи! Вярвам в неслучайното. Светли сбъдвания и на теб от сърце!:)

цитирай
11. hatanasov - Всички сме в очакване...
23.11.2011 22:41
на Бъдни Вечер! А за мен те ща са може би последни на родна земя с любимите хора! А след това каквото Бог е отредил! А след Никулден трябва да давам курбан. Но за него друг път.
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 11. hatanasov - Всички сме в очакване...
23.11.2011 22:48
hatanasov написа:
на Бъдни Вечер! А за мен те ща са може би последни на родна земя с любимите хора! А след това каквото Бог е отредил! А след Никулден трябва да давам курбан. Но за него друг път.

Здравей, Христо! Сигурно си имал премеждие, щом говориш за курбан. Важното е, че си го преодолял. Е, защо да са последни, недей така. Човек предполага, Бог разполага. Дано не са последни. Нали знаеш тази приказка, че камъкът си тежи на мястото. Но тя звучи по-скоро атавистично и странно сега. Поздрави и каквото и да предприемеш - успех!
цитирай
13. vladun - Ех, как ми се иска и бате Николай
23.11.2011 23:45
да го зърне отнякъде!!!
Поздрави, Наде!
цитирай
14. stela50 - Толкова много неща са се случили ... щом ни има ,
24.11.2011 00:29
през всички животи преминали с надежда и в очакване .
Благодаря ти , мила ... Прекрасен стих ...
...Нищо не се е случило -
освен мен, освен теб -
граници на случайността...
Много чувства и предчувствия , обич и тъга .
Прегръщам те , приятелко !
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - 13. vladun - Ех, как ми се иска и бате Николай
24.11.2011 01:05
vladun написа:
да го зърне отнякъде!!!
Поздрави, Наде!

Здравей, Влади! Радвам се, че ми гостуваш. Благодаря ти сърдечно. Поздрави!
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 14. stela50 - Толкова много неща са се случили ... щом ни има ,
24.11.2011 01:06
stela50 написа:
през всички животи преминали с надежда и в очакване .
Благодаря ти , мила ... Прекрасен стих ...
...Нищо не се е случило -
освен мен, освен теб -
граници на случайността...
Много чувства и предчувствия , обич и тъга .
Прегръщам те , приятелко !

И аз те прегръщам, Таничка! Благодаря за присъствието. За това, че животът ни срещна. Светли сънища!
цитирай
17. apostapostoloff - Къде е сега
24.11.2011 05:27
Федя Филкова? Какво става всъщност с нея? Отдавна не съм я виждал...
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 17. apostapostoloff - Къде е сега
24.11.2011 11:06
apostapostoloff написа:
Федя Филкова? Какво става всъщност с нея? Отдавна не съм я виждал...

Федя е в България, издаде силни поетични книги и знаеш, където и да е, поетът е преди всичко поет. Изглежда невероятно, както винаги, а Поетичните Никулдени, посветени на нейния съпруг, Николай Кънчев (1936 - 2007), са една от най-хубавите живи традиции в българската литература. Тази година, Федя е избрала да го възвести с две стихотворения от Николай Кънчев. Ще си позволя да ги цитирам тук:

"ПАРИЖ

Колко дълго трябва да се чака, за да ахнем,
че дървото на познанието цъфва
от усмивка на светец пред голо тяло?

На върха на щастието няма време:
все едно кога в пространството погледнал,
виждам моята въздушна Айфелова кула!"

Николай Кънчев




цитирай
19. galatceq - Здравей, ободряващо ми подейства ...
24.11.2011 12:31
Здравей , ободряващо ми подейства финала с Божията искра ! Да бъде все така запалена !
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 19. galatceq - Здравей, ободряващо ми подейства ...
24.11.2011 12:47
galatceq написа:
Здравей , ободряващо ми подейства финала с Божията искра ! Да бъде все така запалена !

Здравей, мила Galatceq! Благодаря ти за позицията, за будността. И ти ми подейства ободряващо. Когато срещнах Федя преди няколко дни, си спомних за Николай Кънчев и вървейки към вкъщи си казах: "Голямата литература е като дървото на живота. Няма нужда от критика, не хвърля сянка." Защото е жива, принадлежи на живота. Или, според стиха на съпруга на Федя: "На върха на щастието няма време". Сърдечни поздрави!
цитирай
21. ivankalilova - Здравей, мила Надя! Нима е малко ...
24.11.2011 16:44
Здравей, мила Надя!
Нима е малко това.....
тази ... прекрасна искрица
на ревера на гения,
е толкова значима , необходима....
ярка светлина!
Сърдечни поздрави и прегъдки!:)))
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 21. ivankalilova - Здравей, мила Надя! Нима е малко ...
24.11.2011 17:17
ivankalilova написа:
Здравей, мила Надя!
Нима е малко това.....
тази ... прекрасна искрица
на ревера на гения,
е толкова значима , необходима....
ярка светлина!
Сърдечни поздрави и прегъдки!:)))

Благодаря ти, Ваня! Благодаря за доверието. Дано го оправдая някога. Прегръщам те! Като български поет, Федя достойно стои до делото на Николай Кънчев. Брани го във времето и продължава да "се сражава на границата с невъзможното". Примерът на Аполинер... Няма да забравя съветите, които така непринудено Николай Кънчев ми даде във времето, когато имах щастието да го познавам. Радвам се, че срещнах и Федя. Какъв по-голям дар от това да се докоснеш до сроден дух. Както казваше друг велик поет, Езра Паунд: "За сродни духове, копнея аз!". Сърдечни поздрави и хубава вечер, Ваня!
цитирай
23. mia2442 - ,,Милост за живите...,,
27.11.2011 08:30
И благодаря за тази частичка от твоя свят...:)
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - 23. mia2442 - ,,Милост за живите...,,
27.11.2011 09:18
mia2442 написа:
И благодаря за тази частичка от твоя свят...:)

Здравей, скъпа Миа! Аз благодаря за присъствието. Сърдечни поздрави!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267769
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566