Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
18.02.2012 23:11 - ОТ СИНЯ СВИЛА
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 12498 Коментари: 41 Гласове:
84


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ОТ СИНЯ СВИЛА

Мълчанието
няма имена,
а тихи думи,
меки понятия -
като присъствието
на жена -
потънала
в невидими
обятия.

Като дъждът,
когато не вали,
но цялата земя
покрива,
като росата
в ранните зори,
изплетена
от синя свила.

Мълчанието
винаги боли -
понякога
греховно свети,
като угаснали
звезди
и неродени
никога
поети.


18. 02 2012.







Тагове:   silence,


Гласувай:
84



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kometapg - Мълчанието може да говори много ...
19.02.2012 00:06
Мълчанието може да говори много повече от куп споделени думи! Много хубав и фин стих! Поздрави!:)
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. kometapg - Мълчанието може да говори много ...
19.02.2012 00:11
kometapg написа:
Мълчанието може да говори много повече от куп споделени думи! Много хубав и фин стих! Поздрави!:)

Здравей, Светле! И твоето небесно коренче се държи здраво за сърцето.. С цвят на мак! Благодаря ти. Радвам се, че поспря. Снощи го написах в предсън. Беше странна нощ. Денят - също. Мълчанието е за всички, които сме обичали и които ще обичаме. Нежна вечер!
цитирай
3. divna8 - "Мълчанието винаги боли. . ...
19.02.2012 00:23
"Мълчанието
винаги боли..."

И се раждат прекрасни стихове...
Като твоите, Надежда!
Възхитена съм от таланта на Словото ти!

Спокойна нощ и вдъхновени сънища ти желая :)
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 3. divna8 - "Мълчанието винаги боли. . ...
19.02.2012 00:29
divna8 написа:
"Мълчанието
винаги боли..."

И се раждат прекрасни стихове...
Като твоите, Надежда!
Възхитена съм от таланта на Словото ти!

Спокойна нощ и вдъхновени сънища ти желая :)

Здравей, Дима! Благодаря ти за милите думи. Нека те поздравя с една песен по стих на мой скъп приятел и много добър български поет, който много ми липсва.
За мълчанието...

http://www.youtube.com/watch?v=JC9BX5uWQhs.

Ефирни сънища и на теб и лека нощ!:)

цитирай
5. dushka - !
19.02.2012 09:59
Мълчанието ми позволява да се чуя… Поздрави!:)
цитирай
6. mitkaloto - Прекрасно стихотворение!Позд...
19.02.2012 10:00
Прекрасно стихотворение!Поздрави!
цитирай
7. daan - добро утро:))
19.02.2012 10:07
Мълчанието
няма имена,
а тихи думи,
меки понятия -
като присъствието
на жена -
потънала
в невидими
обятия.
mnogu ubavo si go kazla ova:)
inaj prekrasen den:)
цитирай
8. ivankalilova - Прекрасен стих, мила Надя! Много, ...
19.02.2012 10:47
Прекрасен стих, мила Надя! Много, много ми хареса!
Остави ме без дъх......
Прегръдки !:)))
цитирай
9. hristo27 - " ...Мълчанието няма имена..."
19.02.2012 11:27
Това ми харесва!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 5. dushka - !
19.02.2012 11:37
dushka написа:
Мълчанието ми позволява да се чуя… Поздрави!:)

Здравей, мила Душке! Мълчанието е като твоите врабчета.:) Припомни ми една от детските ми книги от Емилиян Станев - за Врабчето. После пък живота на Едит Пиаф... И накрая онова "мълчание" - голямото мълчание, за което не един поет възкликва. Но само до името на България.

... Останалото мълчание ...

цитирай
11. cefulesteven - Твърде много казва мълчанието. ...
19.02.2012 11:47
Твърде много казва мълчанието. Понякога твърде много за да го понесем и го разсичаме на части с ненужни думи.

Аз обичам да се вслушвам в него. Не винаги, но в моментите на емоционалните си, лични върхове.
цитирай
12. megg - Тихо, тихо ...
19.02.2012 11:48
Като въздишка в съня ... Много хубав стих, мила Наде, отронва се кротко - картина, застинала в мига на мълчанието; онова, което казва всичко.
Поздравления! Светъл да е денят ти! :))
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - ps 5. dushka - !
19.02.2012 11:48
Ето едно старо мълчание. Прегръщам те - теб и слънчевото момиченце!

Участ

Небето бяла риза свлече.
Сърцето му се сви зад хълма кърваво,
избликна миг студена вечност -
годината - осемдесет и първа...
И колко века на обреченост
с копита рият паметта ми -
О, Дяконе, какво небе...
От мрамор сякаш е изсечено!
Во имя свет, на колене -
и прегрешила, и незвана,
зова ви, родни ветрове;
За да остана...
Във мрака босоног,
безумен и прокажен вятър стене -
Пет века тъмно като в рог,
а малка е една вселена...
На клада Вярата,
глави на кол набити,
пръст окървавена,
но има ли слънца обезверени
и обезглавени?
Безвремие. Народ. Безвремие...
И имена!
О, колко имена, Българийо...
невписани в поеми!

1981
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 6. mitkaloto - Прекрасно стихотворение! ...
19.02.2012 11:54
mitkaloto написа:
Прекрасно стихотворение!Поздрави!

Здравей, Митко! Благодаря ти. Още по-прекрасна е онази твоя снимка но пътеката в рожденния дом на Левски. Никога няма да я забравя. Пред очите ми е - от твоята снимка! Сякаш чувам стъпките му... Аз ти благодаря. Поздрави!
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - 7. daan - добро утро:))
19.02.2012 11:58
daan написа:
Мълчанието
няма имена,
а тихи думи,
меки понятия -
като присъствието
на жена -
потънала
в невидими
обятия.
mnogu ubavo si go kazla ova:)
inaj prekrasen den:)

Здравей, Дан!:) Благодаря ти. Драго ми е, че поспря. И при теб ми е хубаво, когато ти гостувам. Знаеш ли, преди да изникне този образ - в предсън, поговорих с братовчедка ми, която живее в Калифорния. И тя се казва Надежда и ми разказа - ден преди Задушница, как Богородица не е знаела, кой точно е синът й. Цели 50 дни! Чувствала го е, но не е знаела. Майката Божия! Какво остава за нас, простите смъртни...:) Пожелавам ти светъл, радостен ден!
цитирай
16. sestra - Много хубаво стихотворение!...
19.02.2012 11:58
Макар, че според мен мълчанието може просто светло да си свети :) Поздравявам те :)
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 9. hristo27 - " ...Мълчанието няма имена..."
19.02.2012 12:05
hristo27 написа:
Това ми харесва!

Здравей, Христо! Благодаря ти сърдечно, трогвате ме, приятели. Ами, това е една хубава "тема". Ще я продължа, живот и здраве! Истинските неща са безименните, но означаващите всичко. Като буквите. Като светлината. Като Бог... Символите и знаците нямат имена, но обобщават всичко на този свят и не остаряват. Знаят да "мълчат". И да греят в "хаоса от букви тъмен". (мой стар стих, НИ) Хубаво е, че имаме шанса да сме живи и... да учим.:) Хубава неделя и бъди здрав!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 8. ivankalilova - Прекрасен стих, мила Надя! Много, ...
19.02.2012 12:10
ivankalilova написа:
Прекрасен стих, мила Надя! Много, много ми хареса!
Остави ме без дъх......
Прегръдки !:)))

Здравей, мила Ваня! Каних се да ти пиша и не сварих. Толкова съм ти задължена за вчера. Никога не ми се е случвало, но забравих, че е Задушница. И прочетох вчера при теб. Благодаря ти, Господ да те закриля, да си здрава и много щастлива - ти и всички, които обичаш! Та, благодарение на теб, почетохме паметта на обичните ни хора и този ден. Прегръщам те!
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 11. cefulesteven - Твърде много казва мълчанието. ...
19.02.2012 12:14
cefulesteven написа:
Твърде много казва мълчанието. Понякога твърде много за да го понесем и го разсичаме на части с ненужни думи.

Аз обичам да се вслушвам в него. Не винаги, но в моментите на емоционалните си, лични върхове.

Здравей, Стефане! Да, а и днес е особен ден. За размисъл ...
Но, хората сме далеч от съвършенството на мълчанието. Само понякога, то каца тихичко и ни прислонява под крилото си. Тогава целият свят притихва и започва да грее с онази своя си светлина... Сърдечни поздрави на Неслънчице и Бобо!:)
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 12. megg - Тихо, тихо ...
19.02.2012 12:20
megg написа:
Като въздишка в съня ... Много хубав стих, мила Наде, отронва се кротко - картина, застинала в мига на мълчанието; онова, което казва всичко.
Поздравления! Светъл да е денят ти! :))

:) Здравей, скъпа Megg! Да, това е "въздишка в съня". Беше мимолетна, всъщност. Но ми заговори за неща, които предстоят да се случат. Странно, "неизбежно", някак.:) Понякога става така. Такива сънища ме навестяват на 10 години. Но това беше "наяве". Прегръщам те и ако оцелея до лятото, непременно ще напиша нещо лятно и морско - за теб!:)
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - 16. sestra - Много хубаво стихотворение!...
19.02.2012 12:27
sestra написа:
Макар, че според мен мълчанието може просто светло да си свети :) Поздравявам те :)

Здравей, Станимира!:) Благодаря ти сърдечно! Имаш много хубаво име - чак сега го научих, все си те знаем - Сестра!:) Харесва ми погледа през твоя прозорец. Ще те навестявам по-често. Гледката е синя и провижда.:) Поздрави и до скоро!
цитирай
22. sestra - :) Благодаря ти!
19.02.2012 12:51
И до скоро :)
цитирай
23. stela50 - Страхотно е , Надя ... Прекрасно ...
19.02.2012 14:35
Веднага си го взимам , без да чакам разрешение .
Благодаря ти , мила !
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - 22. sestra - :) Благодаря ти!
19.02.2012 19:18
sestra написа:
И до скоро :)

:) Поздрави и хубава вечер, Сестричке! Успешна седмица утре!
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - 23. stela50 - Страхотно е , Надя ... Прекрасно ...
19.02.2012 19:27
stela50 написа:
Веднага си го взимам , без да чакам разрешение .
Благодаря ти , мила !

Здравей, скъпа Таничка! Стихчето е малко ретро и силно ретроспективно. В мислите и чувствата ми - непроменими - макар 20 години назад.
Така е с времето - "… времето е в нас и ние сме във времето; то нас обръща и ние него обръщаме."
Късно признание е този стих, в закъснял словоред...
Прегръщам те и ти благодаря за почитта към онзи "един син" на България, който все още нашата нация не може да свали от бесилото.
Не може да го стигне!
цитирай
26. stela50 - За един хубав , силен стих не подхожда " ретро "-
19.02.2012 19:44
времето няма значение ...и никога не е късно ...
Това е моето лично мнение . Мълчанието ... понякога казва всичко .
Мълчанието ...като росата в ранните зори,изплетена от синя свила...
Красиво и преливащо в мисли , картини , чувства ...
И във Фейсбук вече си има почитатели ...
Прегръдки !
цитирай
27. malchaniaotnadejda7 - 26. stela50 - За един хубав , силен стих не подхожда " ретро "-
19.02.2012 23:23
stela50 написа:
времето няма значение ...и никога не е късно ...
Това е моето лично мнение . Мълчанието ... понякога казва всичко .
Мълчанието ...като росата в ранните зори,изплетена от синя свила...
Красиво и преливащо в мисли , картини , чувства ...
И във Фейсбук вече си има почитатели ...
Прегръдки !

Благодаря ти, Таничка. Много си мила. Ти знаеш, че нямам фейсбук. Но заради твоите приятели, мога да открия.:) Блог.бг за мен засега е палубата, на която плавам в океана на времето. И каквато съм си последователна, май тук ще си остана. Страхотна е!:) Прегръщам те и поздрави на Пловдив и на хората в онази невероятна библиотека, която много обичам. Даже сме имали премиери там.:)
цитирай
28. jabalka - Privet ot men!
20.02.2012 16:30
Pozdravi za stiha i muzikata!
цитирай
29. malchaniaotnadejda7 - 28. jabalka - Privet ot men!
20.02.2012 17:35
jabalka написа:
Pozdravi za stiha i muzikata!

Здравей, Ябълчице!:) Благодаря ти, че ми гостува. Поздрави и на теб и вдъхновена седмица!
цитирай
30. 4aiotgluhar4e - Надяяяя, римите ти отиват!!!
20.02.2012 20:04
Много нетрадиционно ми прозвуча, но е много красиво!
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - 30. 4aiotgluhar4e - Надяяяя, римите ти отиват!!!
20.02.2012 20:26
4aiotgluhar4e написа:
Много нетрадиционно ми прозвуча, но е много красиво!

:) Наистина ли, Чайче?! Радвам се, че ти харесва. Започнах навремето с рими. От 9 годишна...:) Така учих. Лееха се безспир. И когато се поуспокоих, че нямам проблем с нито една рима на този свят, си позволих да "нагазя" в лудите води на бялата "неровноделност". Когато това "нещо", кацна завчера, в предсън на листа пред очите ми, се посмутих - това пък какво е?:) Но - ето го- има си свой живот. Да римува, каквото си иска. Обещавам ти, следващото, да е още по-не традиционно.:) Прегръдки!
цитирай
32. bven - Зарадва ме, Надежда:)))
20.02.2012 22:28
Дъждът,
когато не вали,
но цялата земя
покрива.
Толкова го чакаме - него, силният, истински, ураганен дъжд! - да измие всичко, наслоено с годините в душите и телата ни.
За да изгрее утрото - в свила и злато за нашите деца и за всички нас.
Хубаво и надеждно синьо...
Благодаря !
цитирай
33. malchaniaotnadejda7 - 32. bven - Зарадва ме, Надежда:)))
20.02.2012 23:52
bven написа:
Дъждът,
когато не вали,
но цялата земя
покрива.
Толкова го чакаме - него, силният, истински, ураганен дъжд! - да измие всичко, наслоено с годините в душите и телата ни.
За да изгрее утрото - в свила и злато за нашите деца и за всички нас.
Хубаво и надеждно синьо...
Благодаря !

Здравей, мила Bven!:) Благодаря ти.. Обещавам ти всичко Надеждино да е все по-надеждно оттук нататък. Стига тези вопли до възбог. Ще ти подаря едно ураганно поетично мълчание на дъжда. И пролетно... Толкова обичам бурите.:) Лека и синьозвездна нощ от свила!
цитирай
34. monaliza121 - Поздрав,Надя!
21.02.2012 12:51
Мълчанието е стена...
Не, само завеса, зад която е капелата на чувствата...
цитирай
35. malchaniaotnadejda7 - 34. monaliza121 - Поздрав,Надя!
21.02.2012 14:01
monaliza121 написа:
Мълчанието е стена...
Не, само завеса, зад която е капелата на чувствата...

Здравей, Тинче! Да, може би винаги е било. От "синя свила" внезапно се издига в стена до небето. И няма въжени мостове. Нито път към него. Благодаря ти за това.
цитирай
36. sparotok - !
21.02.2012 20:16
Прекрасен стих, сякаш отваря врата към душата...
цитирай
37. malchaniaotnadejda7 - 36. sparotok - !
21.02.2012 20:55
sparotok написа:
Прекрасен стих, сякаш отваря врата към душата...

Здравей, Sparotok! Благодаря ти. Ценя мнението ти. Трогваш ме. Поздрави!
цитирай
38. iliada3 - Привет, Наде! Пишеш някак нес...
22.02.2012 12:14
Привет ,Наде!
Пишеш някак нестандартно/колко ли разбирам от това/,но ми хареса:)
цитирай
39. malchaniaotnadejda7 - 38. iliada3 - Привет, Наде! Пишеш някак нес...
22.02.2012 12:18
iliada3 написа:
Привет ,Наде!
Пишеш някак нестандартно/колко ли разбирам от това/,но ми хареса:)

Здравей, Или! Благодаря ти. Блогът ти само с твои картини е невероятен. Много ме радва.:) Довечера ще си избера една и ще я кача в блогрола.:) И ще чакам следващата ти изложба. Този път, ще дойда непременно.:)
цитирай
40. silver4eto - Въздушен и неуловим стих - като д...
25.02.2012 14:31
Въздушен и неуловим стих - като докосване от вятъра, любимото ми^^ И ми напомни някак за това: http://www.youtube.com/watch?v=kRDnkG1wDSU

Много обичам да те чета, Наде - не спирай да пишеш! :)*гуш*
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - 40. silver4eto - Въздушен и неуловим стих - като д...
25.02.2012 16:07
silver4eto написа:
Въздушен и неуловим стих - като докосване от вятъра, любимото ми^^ И ми напомни някак за това: http://www.youtube.com/watch?v=kRDnkG1wDSU

Много обичам да те чета, Наде - не спирай да пишеш! :)*гуш*

Много ме зарадва, благодаря ти! Прегръщам те с най-светли и добри пожелания за теб от сърце!:)

"Оставам тук -Бъди до мен". За първи път я чувам, истинска изненада! Благодаря ти, хубава вечер и до скоро!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3280214
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43585