Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
16.12.2012 11:56 - ВРАБЧЕТАТА
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 22602 Коментари: 44 Гласове:
106

Последна промяна: 22.12.2012 08:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ДО ВСИЧКИ ПРИЯТЕЛИ ТУК - НОВИТЕ МИ СТИХОВЕ МОЖЕ ДА ЧЕТЕТЕ НА ФЕЙСБУК СТРАНИЦАТА МИ  - https://www.facebook.com/NadezhdaIskrovaNadezhdaIskrova - И В ВLOOGER - http://nadejdaiskrova.blogspot.com/


ВРАБЧЕТАТА

Врабчета пият сладолед,
а камъните остаряват -
Материята се премества
във себе си - каква измама!
                           
             1989

Някой ще ми каже ли,
защо измряха врабчетата?
Нали ще ме разберете,
ако утре изчезна
и отида при тях -
природата зове.
И всичко е в едно
единствено същество -
куче, коте, дете.
Природата е киберврабче -
скача с удар на сърце,
а ние - тъмни двуноги,
не можем да скачаме,
но можем да мразим
неповторимото.

16. XII. 2012.


image


image







Гласувай:
108


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Прекрасен израз, Надя,
16.12.2012 12:13
на единственото, което трябва човеците да знаем - колко малко знаем и можем, ако си мислим обратното.
цитирай
2. monaliza121 - На гости при врабчетата?:)
16.12.2012 12:46
Време за кратко бягство...

Поздрав, Надя!:)
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. sestra - Прекрасен израз, Надя,
16.12.2012 12:46
sestra написа:
на единственото, което трябва човеците да знаем - колко малко знаем и можем, ако си мислим обратното.

"Да искаш, значи, да можеш!" - май Виктор Юго го бе казал. Така старомодно и искрено. Благодаря, Стани!
цитирай
4. kleopatrasv - Сигурно са мигрирали в топлите с...
16.12.2012 12:51
Сигурно са мигрирали в топлите страни, Синьо слънчица.Успокой се!
Снежно поздравче за теб!
цитирай
5. mt46 - Привет, Надежда!
16.12.2012 13:02
Врабчетата са устойчиви, трудно умират... Най-опасни за тях са котките... :)
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 2. monaliza121 - На гости при врабчетата?:)
16.12.2012 13:17
monaliza121 написа:
Време за кратко бягство...

Поздрав, Надя!:)

:) Привет, Тинче! Много се радвам, че ми гостуваш. Да, време е!:) И дано Варна приюти врабчетата. В Созопол, тази ранна есен не видях нито едно. А в София, отдавна няма. Ще си ги върнем, стига да поискаме. Зависи, как бият сърцата ни.:) Прегръдка и поздрави Морето!
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 4. kleopatrasv - Сигурно са мигрирали в топлите с...
16.12.2012 13:20
kleopatrasv написа:
Сигурно са мигрирали в топлите страни, Синьо слънчица.Успокой се!
Снежно поздравче за теб!

Дано, мила Светле! От твои уста, в Божии уши, както казват старите хора. :)
Щом пчеличките се върнаха, дано и те да дойдат. Сърдечни поздрави на теб и много радост!:)
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 5. mt46 - Привет, Надежда!
16.12.2012 13:23
mt46 написа:
Врабчетата са устойчиви, трудно умират... Най-опасни за тях са котките... :)

Здравей, Марине! Знам ли! В София няма, в Копривщица изчезнаха, в Созопол нямаше... Мъчно ми е за тях, защото няма как да им дам трошички. :( Една от книгите на Емилиян Станев за Врабчето - много я обичах като дете... Дано се върнат! Като казваш, че са "устойчиви", припомни ми за крехкостта на Едит Пиаф. Нали са й казвали Врабчето. Поздравявам те с "Не съжалявам". Хубава песен.
цитирай
9. megg - Двуногите, забравили да скачат ...
16.12.2012 13:34
А някога сме можели ... Мисля, че и сега го можем, стига да си спомним, че " ... всичко е в едно/ единствено същество"; да имаме силата и волята да опазим живота в пълнотата му, с добротата, с птиците ( и тяхното начало в нас) ...
Здравей, мила Наде! И поздравления за силното и натъжаващо стихотворение!
Бяла и светла неделя! :)
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 9. megg - Двуногите, забравили да скачат ...
16.12.2012 14:48
megg написа:
А някога сме можели ... Мисля, че и сега го можем, стига да си спомним, че " ... всичко е в едно/ единствено същество"; да имаме силата и волята да опазим живота в пълнотата му, с добротата, с птиците ( и тяхното начало в нас) ...
Здравей, мила Наде! И поздравления за силното и натъжаващо стихотворение!
Бяла и светла неделя! :)

Благодаря ти, скъпа Марианче! Благодаря за благопожеланията. И на теб - най-хубави и щастливи сбъдвания!
Забравата е тъжно нещо. По-страшен е навикът, който покълва в сърцата ни като маска и "изтрива" паметта за нас самите. А трябва да си спомним. Тук и сега. Прегръщам те!
цитирай
11. ggospodinov - Поздрави
16.12.2012 16:15
за поста!
Добър е ;)
цитирай
12. makont - Здравей мило Наденце,
16.12.2012 17:04
можем да мразим, но можем и да обичаме. Особено врабчетата. Та кой може да мрази врабче. Ние просто ги убиваме в общата си омраза, в това, че не се замисляме какво правим, какво си причиняваме и дори и на врабчетата. Иначе тези рошави, неповторимо смели гаврошовци, врабчетата, не може да не ги обичаш. Усмивки и много обич и топлинка през празничните дни!
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 11. ggospodinov - Поздрави
16.12.2012 17:34
ggospodinov написа:
за поста!
Добър е ;)

:)
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 12. makont - Здравей мило Наденце,
16.12.2012 17:40
makont написа:
можем да мразим, но можем и да обичаме. Особено врабчетата. Та кой може да мрази врабче. Ние просто ги убиваме в общата си омраза, в това, че не се замисляме какво правим, какво си причиняваме и дори и на врабчетата. Иначе тези рошави, неповторимо смели гаврошовци, врабчетата, не може да не ги обичаш. Усмивки и много обич и топлинка през празничните дни!

Здравей скъпа Майче! Имаше думи за омраза и обич към края, но ги съкратих. Прескочих ги по врабчовски. И толкова ти благодаря, че ти го казваш, вместо мен. Помня онзи незабравим твой разказ за птичетата... Прегръдка и радостни празници, с много обич и вътрешна светлинка!

цитирай
15. saportok - Всички ние сме врабчетата, нали :)
16.12.2012 17:45
Всички ние сме врабчетата,нали :)
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. saportok - Всички ние сме врабчетата, нали :)
16.12.2012 18:05
saportok написа:
Всички ние сме врабчетата,нали :)

Да. Може би. Но сме и хора. Птиците умеят да умират. А хората обичат да летят.
цитирай
17. sparotok - врабчета
16.12.2012 18:12
И аз бих отишъл при врабчетата:)

Преди време гледах един филм с Тимоти Хътън. Там врабчетата бяха представени като тези, които пренасят душите в отвъдното...и все пак те помогнаха на главния герой да се оттърве от тъмната си сянка...
цитирай
18. stela50 - Привет, мила Надя ... много ме развълнува този стих ...
16.12.2012 19:12
силен, топъл, упрекващ, тъжен и истински - прекрасен. :))
... Птиците умеят да умират. А хората обичат да летят...
Това е истина, колко просто е всичко усложнено от нас - хората.
Врабчето ... имам чисто сантиментално и субективно отношение по въпроса.
Може ли прозорец без врабче и детска ръчичка без трошички до него ...
Писах преди време за " Ние, врабчетата " - всъщност това е друга тема,
но асоциация ме доведе до нея...
Иска ми се да вярвам в тези предколедни дни повече в Любовта,
омразата ме натъжава. Прегръдка с обич !

цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 17. sparotok - врабчета
16.12.2012 19:57
sparotok написа:
И аз бих отишъл при врабчетата:)

Преди време гледах един филм с Тимоти Хътън. Там врабчетата бяха представени като тези, които пренасят душите в отвъдното...и все пак те помогнаха на главния герой да се оттърве от тъмната си сянка...

:) Здравей Павел! Не знам, как, но винаги окуражаваш човек. Не съм гледала този филм - обожавам киното, а някак все по-рядко стигам до някой филм. Но май се поотърсих от "тъмната си сянка". Усещането си заслужава. Хубава вечер!

цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 18. stela50 - Привет, мила Надя ... много ме развълнува този стих ...
16.12.2012 20:05
stela50 написа:
силен, топъл, упрекващ, тъжен и истински - прекрасен. :))
... Птиците умеят да умират. А хората обичат да летят...
Това е истина, колко просто е всичко усложнено от нас - хората.
Врабчето ... имам чисто сантиментално и субективно отношение по въпроса.
Може ли прозорец без врабче и детска ръчичка без трошички до него ...
Писах преди време за " Ние, врабчетата " - всъщност това е друга тема,
но асоциация ме доведе до нея...
Иска ми се да вярвам в тези предколедни дни повече в Любовта,
омразата ме натъжава. Прегръдка с обич !


Здравей, скъпа Таня! Докато има хора като теб, ще ги има врабчетата. Благодаря за куража! Прегръдки и щастливи предколедни дни!:) Аз никога няма да престана да вярвам в Любовта, дори да видя, как собствената ми кръв се е проляла. Помня онзи хубав постинг за врабчетата и Емилиян Станев. Във "Вричане" (първата ми стихосбирка, 1989, в "Нота") казвам:

"Любовта е кинжал на века.
Тя ще бъде и моята нота."

Но врабчетата наистина ги няма. :(
цитирай
21. ckarlet - И не само врабчетата взеха да изч...
16.12.2012 20:22
И не само врабчетата взеха да изчезват, Мalchaniaotnadejda7...
Много уют и топлинка в студените дни ти желая!
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 21. ckarlet - И не само врабчетата взеха да изч...
16.12.2012 20:58
ckarlet написа:
И не само врабчетата взеха да изчезват, Мalchaniaotnadejda7...
Много уют и топлинка в студените дни ти желая!

Здравей, мила Скарлет! Благодаря ти. И на теб - от сърце! Много обич!
цитирай
23. mariniki - пазете врабчетата...
16.12.2012 22:29
в съня им често скриват се душите ни
помилвани от миг на споделена доброта...
в малките очички, под клепачите
тихо дреме нашият копнеж за чудеса.

*

Надя, прегръщам те...
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - 23. mariniki - пазете врабчетата...
16.12.2012 23:39
mariniki написа:
в съня им често скриват се душите ни
помилвани от миг на споделена доброта...
в малките очички, под клепачите
тихо дреме нашият копнеж за чудеса.

*

Надя, прегръщам те...

Здравей, мила Маги! Благодаря ти! С нежност за врабчетата ... И за нас.:) Ти винаги си така добра и тази благост и мекота струят от стиха ти. И аз те прегръщам - поздрави на Пловдив и на Тракия - земята на баба ми, Надежда, която така и не видях. Небето я е взело, преди да се родя. Тя може да приюти врабчетата, може и да ги има там. А тук вали силен дъжд и е празнично. Поздравявам те със софийския зимен дъжд!
цитирай
25. veninski - Поздрави от Родопите, Надежда!
17.12.2012 08:38
Поздрави от Родопите, Надежда!
цитирай
26. malchaniaotnadejda7 - 25. veninski - Поздрави от Родопите, Надежда!
17.12.2012 11:02
veninski написа:
Поздрави от Родопите, Надежда!

Здравей, Васко! Бъди здрав и честит и светли коледни празници на теб и домочадието! Поздрави Родопите от една копривщенка и от Витоша! :) Макар че природата на нашия, Средногорския Балкан, на Същинската Средна гора е по-нежна, носи и пази българската хубост и вековечност! Сърдечни поздрави и най-светли и добри благопожелания!
цитирай
27. sparotok - кураж
17.12.2012 13:25
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
И аз бих отишъл при врабчетата:)

Преди време гледах един филм с Тимоти Хътън. Там врабчетата бяха представени като тези, които пренасят душите в отвъдното...и все пак те помогнаха на главния герой да се оттърве от тъмната си сянка...

:) Здравей Павел! Не знам, как, но винаги окуражаваш човек. Не съм гледала този филм - обожавам киното, а някак все по-рядко стигам до някой филм. Но май се поотърсих от "тъмната си сянка". Усещането си заслужава. Хубава вечер!



Куража е винаги в тебе приятелко!:)
В сърцата си пазим сили, за които даже не подозираме, а ключа за тяхното освобождаване е винаги нещо непредвидимо...понякога е шума от крилата на летящи врабчета...

Поздрави!:)
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - 27. sparotok - кураж
17.12.2012 19:24
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
И аз бих отишъл при врабчетата:)

Преди време гледах един филм с Тимоти Хътън. Там врабчетата бяха представени като тези, които пренасят душите в отвъдното...и все пак те помогнаха на главния герой да се оттърве от тъмната си сянка...

:) Здравей Павел! Не знам, как, но винаги окуражаваш човек. Не съм гледала този филм - обожавам киното, а някак все по-рядко стигам до някой филм. Но май се поотърсих от "тъмната си сянка". Усещането си заслужава. Хубава вечер!



Куража е винаги в тебе приятелко!:)
В сърцата си пазим сили, за които даже не подозираме, а ключа за тяхното освобождаване е винаги нещо непредвидимо...понякога е шума от крилата на летящи врабчета...

Поздрави!:)

:) Благодаря ти, приятелю! Сърдечни поздрави!

ps Павел, моята скъпа приятелка от Пловдив, нашата мила Таня, току що ми съобщи, че при тях има врабчета. "Всяка сутрин ги гледам... Винаги храня врабчетата..." Знаех си, че там ги има! В рождената земя на баба ми, Надежда. Това е толкова хубава новина. И странна същевременно.:)
цитирай
29. zvezdichka - Много тъжен стих Наде!
18.12.2012 13:41
Навярно отразява реални възприятия на действителността, които се проектират от човешки дейности...
Аз не съм се заглеждала специално за врабчетата, но мисля, че при нас все още ги има, макар, че преди години ми правиха впечатление врабците скрити в един храст и си жужат дружно. Много мила картинка е останала във въображението ми. Но скоро май не съм дочувала цвърченето им, щом не ми е направило впечатление или съм виждала врабчета поединично, а не така накуп.
Поздрави мила!
цитирай
30. malchaniaotnadejda7 - 29. zvezdichka - Много тъжен стих Наде!
18.12.2012 15:00
zvezdichka написа:
Навярно отразява реални възприятия на действителността, които се проектират от човешки дейности...
Аз не съм се заглеждала специално за врабчетата, но мисля, че при нас все още ги има, макар, че преди години ми правиха впечатление врабците скрити в един храст и си жужат дружно. Много мила картинка е останала във въображението ми. Но скоро май не съм дочувала цвърченето им, щом не ми е направило впечатление или съм виждала врабчета поединично, а не така накуп.
Поздрави мила!

Здравей, Цани! Ти винаги ме разбираш. Да, тъжен стих. Благодаря ти! Благодаря за това, че винаги, когато пристъпвам прага на виртуалния ти дом, ме обгръща една особена атмосфера на чисто и светло, на онази вътрешна светлина, която сгрява и остава завинаги, защото е нетленна. Като България.:) Прегръщам те с най-хубави благопожелания за радостни и щастливи празници!
цитирай
31. pevetsa - Наде!
19.12.2012 15:31
Истина е, че врабчетата си отиват, както и пчелите, и други Божествени създания!!!
Кой е виновен, ... аз съм виновен, и цялото ни ЧОВЕЧЕСТВО!!!
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - 31. pevetsa - Наде!
19.12.2012 23:25
pevetsa написа:
Истина е, че врабчетата си отиват, както и пчелите, и други Божествени създания!!!
Кой е виновен, ... аз съм виновен, и цялото ни ЧОВЕЧЕСТВО!!!

Да, Алекс, това е отговорът, ние - аз, ти, цялото ни човечество сме отговорът. Преди време казах:

Светът не може вън от нас
различен да върти кълбото.
Светът си ти, Човеко! -
Точно ти.

Толкова можем. :(
цитирай
33. 4aiotgluhar4e - Надя, ама ти да не се каниш да отлетиш ...
23.12.2012 00:51
Надя, ама ти да не се каниш да отлетиш като врабче? Съвсем? Тези уж топли страни са лъжовни, особено оня клюкарник фейса.

Не са измрели врабчетата, аз имам десетина на балкона и всеки ден ме чакат да ги нахраня. Това ако говорим за живите врабчовци, едни кафявички, рошавки. Виж врабчетата в душата много взеха да боледуват и наистина май ще изчезнат. Не че не храня и тях, ама...

Желая ти хубави празници, Надя!
цитирай
34. malchaniaotnadejda7 - 33. 4aiotgluhar4e - Надя, ама ти да не се каниш да отлетиш ...
23.12.2012 14:49
4aiotgluhar4e написа:
Надя, ама ти да не се каниш да отлетиш като врабче? Съвсем? Тези уж топли страни са лъжовни, особено оня клюкарник фейса.

Не са измрели врабчетата, аз имам десетина на балкона и всеки ден ме чакат да ги нахраня. Това ако говорим за живите врабчовци, едни кафявички, рошавки. Виж врабчетата в душата много взеха да боледуват и наистина май ще изчезнат. Не че не храня и тях, ама...

Желая ти хубави празници, Надя!

Светли празници, Чайче! Където е надеждата, всичко е истинско. Фейсът е една много добра платформа и там са не само роднините ми, но и сродници по дух, с които съм неразривно свързана, откакто записвам, това, което чувам. От дете. Знам, че тези които обичам тук, ще ме намерят, където и да съм. А BLOGGER e световна платформа - една от най-добрите. :) Ще свикна технически и с двете - елементарно е. А и в BLOGGER пишат доста хора - и на италиански и на английски, с които също съм свързана. Такива ми ти работи. Ако фейсбукът бе лоша платформа, нямаше всички артисти на този свят да са там. :) Прегръщам те с пожелание за светли празници и до скоро!:)
цитирай
35. tsanynka - Ти си просто чудесна,Наде!
26.12.2012 14:06
Желая ти най-хубавите празници!
Прегръщам те:)
цитирай
36. mariniki - Честито Рождество, Надя...
26.12.2012 17:53
бъди щастлива и благословена...
прегръщам те, от сърце..
цитирай
37. malchaniaotnadejda7 - 35. tsanynka - Ти си просто чудесна,Наде!
27.12.2012 11:04
tsanynka написа:
Желая ти най-хубавите празници!
Прегръщам те:)

Наистина са едни от най-хубавите от много време насам, Цани! Искрено ми го пожелахте приятелите тук и тази Коледа беше приказна.:) Толкова съм щастлива, че те срещнах, че имам истински приятели тук. Затова винаги ще обичам тази платформа, която напускам не по моя воля, но в която ще се връщам винаги, когато реша. Понякога така става и в живота - напускаш любим човек, защото той не ти оставя друга възможност. Обичам те! И ти пожелавам да си здрава и никога да не оставаш без вяра, надежда и любов!:) Прегръщам те с пожелание за много радост и една светла, сбъдната, успешна Нова година!
цитирай
38. malchaniaotnadejda7 - 36. mariniki - Честито Рождество, Надя...
27.12.2012 11:09
mariniki написа:
бъди щастлива и благословена...
прегръщам те, от сърце..

Благодаря ти, мила Маги! Здраве и вдъхновение! За теб и обичните ти една Нова, щастлива и сбъдната година, озарена от много обич и вътрешна светлина! Радостни празници!:)
цитирай
39. sestra - И от мен честито Рождество Христово,
27.12.2012 20:41
пожелавам ти, Наде, Бог да пази теб и твоите мили хора и сърцата ви да пази!
цитирай
40. malchaniaotnadejda7 - 39. sestra - И от мен честито Рождество Христово,
27.12.2012 23:23
sestra написа:
пожелавам ти, Наде, Бог да пази теб и твоите мили хора и сърцата ви да пази!

Честито Рождество Христово, скъпа Стани! Да, единствен той би могъл. Това е едно от най-хубавите пожелания тази Коледа. :) Благодаря ти сърдечно. А на теб, от сърце, нека милосърдието и щастието да бъдат твой истински дом и идващата година да ти донесе една голяма и вечна любов!
цитирай
41. bven - Честита Коледа и Весели Новогодишни празници, Наде!
01.01.2013 13:54
В късна нощ, когато месечко изгрее
и сребро и злато вредом разпилее,
Новата година ще пристигне с песен..
Нека е честита, нека е богата!
Нека хубавеят и деца и птици,
зърно да налеят по поля пшеници!
цитирай
42. malchaniaotnadejda7 - 41. bven - Честита Коледа и Весели Новогодишни празници, Наде!
01.01.2013 15:07
bven написа:
В късна нощ, когато месечко изгрее
и сребро и злато вредом разпилее,
Новата година ще пристигне с песен..
Нека е честита, нека е богата!
Нека хубавеят и деца и птици,
зърно да налеят по поля пшеници!

Честита Коледа и Честита Нова Година, мила Бвен! Дай Боже, така да бъде - на многая лета - здраве, спасение и благодат! Да живеем в милост и любов и да пребъдем в любовта! :) Здрава, силна и честита да е Новата 2013!
Сурова, сурова, весела година и догодина със здраве!
цитирай
43. jabalka - Честита Нова Година Надя!!!
01.01.2013 15:31
Много Здраве , Обич и Добрини!
За Много години!
Успех!
цитирай
44. malchaniaotnadejda7 - 43. jabalka - Честита Нова Година Надя!!!
01.01.2013 16:35
jabalka написа:
Много Здраве , Обич и Добрини!
За Много години!
Успех!

:) Честита Нова Година, Ябълчице!
Здраве, любов и хубавини! Да е светла и добротворна за теб 2013!
Сурова година, весела година, и догодина със здраве!:) Прегръщам те и наздраве!:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3282723
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43589