Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
25.05.2011 11:00 - ТИ И АЗ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 14780 Коментари: 50 Гласове:
87


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ТИ И АЗ

Ти и аз - две думи,
обречени на бездумие.
Ти и аз - словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма.


ГРААЛЪТ

Само миг ме дели
от ръба на спомена
за твоите ръце,
за твоите устни.
Христос да си -
няма да те предам!


АПОКРИФНО

Накъсвам стихове -
така си играя,
като дете с огъня.
Кога ли ще пламне
до корена на косите ми
и ще подпали небето.


25. 05. 2011.
www.youtube.com/watch?v=p2yNO711soQ





Гласувай:
89



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pevetsa - Хубаво е, сърцето ти чувства и е п...
25.05.2011 11:15
Хубаво е, сърцето ти чувства и е преданно.
Бъди благословена Наде, и запали небето!
цитирай
2. makont - Здравей Наденце,
25.05.2011 11:16
това е дар божий с малко думи да кажеш всичко! Красиви стихове, истински и пълни. Хубава седмица и много усмивки и слънчице!
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - pevetsa - Хубаво е, сърцето ти чувства и е п...
25.05.2011 11:26
pevetsa написа:
Хубаво е, сърцето ти чувства и е преданно.
Бъди благословена Наде, и запали небето!

Здравей, Алекс! Благодаря ти... Здраве и закрила за теб и милото ти семейство! Бъдете благословени!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - makont - Здравей Наденце,
25.05.2011 11:29
makont написа:
това е дар божий с малко думи да кажеш всичко! Красиви стихове, истински и пълни. Хубава седмица и много усмивки и слънчице!

Здравей, Майче!:) Зарадва ме, благодаря ти. Дано... Светлина и нежност за теб!:)
цитирай
5. mt46 - Поздрав, Надежда! Красиви стихове!...
25.05.2011 11:33
Две думи, обречени на без/д/умие,
се скитат бездомни - по пълнолуние... :))
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - Благодаря, Марине!
25.05.2011 11:36
До пълнолуние, новолуние и следлунно... до разсип.:))) Хубав ден, Марине!:)
цитирай
7. karambol5 - Всеки път занемявам, когато те чета ...
25.05.2011 11:55
Всеки път занемявам ,когато те чета :) ПОздрави !
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - :) Благодаря ти, Ангеле!
25.05.2011 12:00
Дано мъничко поне се приближавам към истината. Нали "движението е всичко, крайната цел нищо."
Ти по-хубаво си го казал. Бъди здрав!
цитирай
9. megg - Словото!
25.05.2011 12:54
"(...) което Бог сътвори" - пазител на любовта в изреченото. И - споделеното!
Поздравления, Наде, чудесно е всяко от стихотворенията, както и мълчаливият диалог между тях!
Хубави дни! :)))
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - megg - Словото!
25.05.2011 13:19
megg написа:
"(...) което Бог сътвори" - пазител на любовта в изреченото. И - споделеното!
Поздравления, Наде, чудесно е всяко от стихотворенията, както и мълчаливият диалог между тях!
Хубави дни! :)))

Здравей, Megg! Радвам се, че ми гостуваш, благодаря ти за милите думи. Ето, ще ти подаря едно ново стихотворение, което така и си остана незавършено. Има и такива:) Казва се "Само небе" - (не самотно, а единствено, с ударение на А:)

САМО НЕБЕ

Аз съм твоят потоп,
твоят сал на спасение
като камък цамбурнал
след залез в сърцето ти
и разцъфнал смокинено -
златен пясък в ръцете ти,
катедралният пламък
римувщ съмнение...
Ти без сън ме превръщаш
в сол, в море и в къща,
А съм само небе
от любов уморено,
като бяло пране
дремя в твоите вени,
като време отдавам се,
като сън се завръщам -
Твоя, вярна и съща.

21. V. 2011.

Светъл ден и на теб! Поздрави!:)
цитирай
11. sevdabg - Много високо...
25.05.2011 13:34
Много !
И толкова много- обич !

Блестящ стих мила !
Поздравявам те !
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Севде!
25.05.2011 14:05
Хубаво е, че си тук... Присъствието ти винаги ме радва. Споделеното от теб. Благодаря ти... Поздрави и до скоро!
цитирай
13. tili - Пламтяща
25.05.2011 15:00
коса до пламтящо небе. Величествено и горещо!
Поздрави:)))
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - :) Здравей, Тили!:)))
25.05.2011 15:15
Мерси! Щастлива съм, че поспря при мен... Прегръдка!:)
цитирай
15. dmv - Хубаво е да може човек чрез стихове. ...
25.05.2011 17:56
Хубаво е да може човек чрез стихове...да показва всичко,което мисли браво!
Аз не мога и не страдам..само малки разкази смълчани. :)
цитирай
16. slavimirgenchev1953 - Разбира се, че ти
25.05.2011 19:05
ще си играеш с огъня! Няма да го оставиш той да си играе с тебе! )))
цитирай
17. bven - Надежда, очарована съм:
25.05.2011 20:29
Ти и аз - словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма...
Хубаво е.
Прекрасна вечер!:)))
цитирай
18. kalin8 - Чудесни стихове!
25.05.2011 20:41
Поздравления и от мен!
Б.
цитирай
19. stela50 - Обичам кратките ти стихове ...красиви и силни.
25.05.2011 22:09
Обич ,пламък ,нежност,преданост ...
...Ти и аз - словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма...
Чудесни стихове ,Надя !
С възхищение ...
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - dmv - Хубаво е да може човек чрез стихове. ...
25.05.2011 23:47
dmv написа:
Хубаво е да може човек чрез стихове...да показва всичко,което мисли браво!
Аз не мога и не страдам..само малки разкази смълчани. :)

:) Ти можеш. Останалото мълчание... Аз съм от бъбривците. А както бе казал Далчев във "Фрагменти", "бъбривостта опустошава човешката душа." Поезията не по-малко. Поздрави, Дориан, за мен е чест!:)
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - slavimirgenchev1953 - Разбира се, че ти
25.05.2011 23:56
slavimirgenchev1953 написа:
ще си играеш с огъня! Няма да го оставиш той да си играе с тебе! )))

:) Слави, аз съм въздушна и идвам от Венера. Огънят е за олтара и се надявам..., нали съм Надежда,:) да ме причести и пречисти, а не да си играе с мен. Но, човек предполага, Бог разполага. Здравей!:)
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - bven - Надежда, очарована съм:
26.05.2011 00:02
bven написа:
Ти и аз - словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма...
Хубаво е.
Прекрасна вечер!:)))

Благодаря ти, Мими! Радвам се... Светла вечер!
цитирай
23. malchaniaotnadejda7 - kalin8 - Чудесни стихове!
26.05.2011 00:03
kalin8 написа:
Поздравления и от мен!
Б.

Здравей, Борисе! Благодаря ти от сърце. Много си мил... Поздрави!
цитирай
24. dmv - Хубаво е да може човек чрез стихове. ...
26.05.2011 00:04
malchaniaotnadejda7 написа:
dmv написа:
Хубаво е да може човек чрез стихове...да показва всичко,което мисли браво!
Аз не мога и не страдам..само малки разкази смълчани. :)

:) Ти можеш. Останалото мълчание... Аз съм от бъбривците. А както бе казал Далчев във "Фрагменти", "бъбривостта опустошава човешката душа." Поезията не по-малко. Поздрави, Дориан, за мен е чест!:)

Е ти Далчев,аз Талев..:)Всеки търси чрез нещо...себе си..:)Но понякога можеш да видиш идиотски мои коментари някъде,да знаеш,аз съм ги писал!Поздрави!
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - stela50 - Обичам кратките ти стихове ...красиви и силни.
26.05.2011 00:07
stela50 написа:
Обич ,пламък ,нежност,преданост ...
...Ти и аз - словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма...
Чудесни стихове ,Надя !
С възхищение ...

Здравей, Таничка! Толкова е задължаващо това, което казваш... Още много ми предстои. Дано донякъде оправдая доверието ти. Прегръщам те!
цитирай
26. malchaniaotnadejda7 - dmv - Хубаво е да може човек чрез стихове. ...
26.05.2011 00:17
:) Напротив, коментарът ти е точен и аз ти благодаря за него. Той е ценен за мен, наистина. Това, че си искрен, ми помага.:) Едно е да показваш неща, друго е да казваш неща и да се стремиш към тях, а съвсем различно е, да си посветен на тях. В тях... Посветени са Далчев, Талев и... моят любим Селинджър например. Аз съм послушник в метоха на поезията. Бях поклонник, после станах пилигрим, сега съм послушник в манастира. Нямам още духовен сан.:) А има и такива, които с най-висш духовен сан, напускат пределите на манастира и стават отшелници и... светци на поезията. И прозата...:) Ето, виждаш бъбривостта ми. Трябва да се смиря. И моля те, ти нямаш нито един "идиотски коментар"! Благодаря ти, така се учим... В търсене на себе си и на сродните духом. На другите... Наистина. Поздрави скъпи Дориан! Ще ти посветя стих. Обещавам.:)
цитирай
27. dmv - malchaniaotnadejda7
26.05.2011 00:32
Е аз имах предвид другаде,из някакви други блогови теми-за коментарите.:)
Един човек-две лица,когато и както ми е кеф...
Има много имена,които може да добавиш там,към гореизброените..
Не се смирявай,ако имаш емоция,споделяй,аз мисля кратко и пиша малко,понякога не,но важно е да си си ти,в Мрежата не е лесно,губиш се често,но ако не ти дреме..не е никак страшно!
Е де,ще ме заядат ,ако ми посветиш стих,а мен мнооого ме е страх от злодей зловещ,(смея се злокобно..)
Много мога да напиша още,ама да не мърсим хубавата страничка:)
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - :)
26.05.2011 00:48
И таз добра! Ти внасяш светлинка в "страничката". С присъствието на приятели има хубавост, иначе - вятър я вее страничката. Уважавам хора, които говорят ясно и кратко като теб. Държа да знаеш, че си добре дошъл и моля те, пиши "много" и колкото си искаш. Това е подарък за мен! Освен това аз вече не се "губя в мрежата". :) В моите си мрежи - да. А за стиха, той сам ще дойде... Не знам, кога. Това е чудо и там не се бъркам. Аз съм само Кай. Записвам... :) Благодаря ти за мислите! И за помислените, които не каза, Дориан. Ще се повторя. Обичам змейове. Друг път ще разкажа защо. Поздрави!
цитирай
29. dmv - Интересно, оставам с впечатление, ...
26.05.2011 09:34
Интересно,оставам с впечатление,че се познаваме от думите ти,а не си спомням за нито едно Мълчание,камо ли от Надежда:),еле пък 7-ма част,което да знам аз,но като разкажеш повече за змейовете и явно ще стане ясно.
Интересно още повече ми стана.Ти да не си паяк,мрежи тъчеш,в които се губиш..
Звучи плашещо,да предеш нещо,в което сам да се оплиташ,не ми се струва добра идея...Но както отбеляза,аз съм само Змей,макар и добър,един от последните,повечето плъхове станаха днеска.Скланят глави,саби да не ги режат...Мишоци:)
Както и да е!:)
цитирай
30. hristo27 - Поздравче и от мен! Хареса ми!
26.05.2011 09:58
Поздравче и от мен!
Хареса ми!
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - :) Здравей Dmv! Не се познаваме, разбира се. Така е с почти всички приятели тук.
26.05.2011 10:03
Освен това аз също не се познавам, а понякога въобще не мога да се позная.:) В контекста на това, че не мога да заповядвам на себе си. Кой беше казал, че да заповядваш на себе си е най-голямата власт на познанието.:) В този смисъл се плета в собствените си мрежи. Някои вълшебни, други смешни и малко тъжни..., но, улавям себе си. Чат пат. Аз съм и паякът и еднодневкта.:) Ето още един автор - Вирджиния Улф...
Тези 7 Мълчания от Надежда се случиха, като регистрирах блога. Системата ми отказа Надежда Искрова на латиница, искаше числа, отхвърляше имена и ето - така името ме намери.
Личи си, че не скланяш глава. Аз съм копривщенка и не обичам преклонени главици. И гръбнаци. Сега за змейовете... :)
Имало едно време едно момиченце, което си измисляло истории. Казвало се Надежда. Когато било на 5 годинки, детенцето измислило един Змей.:)))) Даа, тогава живеехме с родителите ми в Обеля, в къщата на леля ми. Обичах следобедите и вечер да гледам играта на сенките по стените. Наричах го "театъра". Хубава, просторна къща... Когато залезът беше много ярък измислих змея. Казах на майка, че той идва при мен всяка вечер и е много страшен. Краде деца и лоши хора, но с него сме приятели.:))) Веднъж 6 годишният ми братовчед бе на гости. Смрачаваше. Разказах му за змея. Той не повярва и се смееше. Показах му ръката си, където змеят ме е одраскал "без да иска".:)))) (Беше от розите в градината. Много ги обичах.) В същото време се чу тътен от минаващ далече влак и аз изпищях: "Ето го! Иде!". Братовчед ми прелетя над котлончето в малката кухничка, врялата манджа се разля на пода и лелите начело с мама ме понаказаха. Заявих им високомерно, че Той ще дойде и ще ме спаси.:)))) Ето, това е положението. Пак се разбъбрих. Сигурно е от времето.:)))) Поздрави, Дориан! Бъди здрав и все така Змей!:)))
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - hristo27 - Поздравче и от мен! Хареса ми!
26.05.2011 10:05
hristo27 написа:
Поздравче и от мен!
Хареса ми!

Здравей, Христо! Драго ми е. Благодаря ти... Хубав ден на теб! Поздрави!
цитирай
33. dmv - Мълчание,
26.05.2011 10:46
бях забравил,че Обеля е село и наистина има къщи:)Някога ,предполагам само,е било приятно място,когато е било малко ,спретнато село,но някой полу-идиот решил,така да се случват нещата,че сега трамвай ходи до младия квартал..Аз ги мразя тези места,ама пък нямаше да съм срещнал Квазимодо инак!;РМойте предци кв"Връбница" са населявали-пак в къща,не далече от там,където си била ти и твоя змей:)Бъбривите са си бъбриви:)Винаги,ако имат какво да кажат,ме радва:)Това за змея,е интересна история,хареса ми как си "наиграла" братовчедчето-смях се с глас:)Е да внимавам с тебе"да не пукне първа пушка тогаз"Те средногорци са лют народ:),каламбур някакъв:)Аз доста ходя и си коментирам:)Радвам се да комуникирам,някой се дразнят,други не отговарят,трети са деликатни,четвърти пък бъбриви.Шарен свят и симпатичен..Мани,да не мислиш,че да си змей е лесно,никак даже..Дебнат всякакви ловци:))))Мрежите,когато са от коприна,е чудено,когато са от зебло изтъкани..тогава е гадно,жулят ..:)
цитирай
34. malchaniaotnadejda7 - Къщата още стои... Прекрасна е!
26.05.2011 11:06
Там бяхме за кратко - 6 години... Ранното ми детство, първото училище "Христо Ботев". Църквичката и читалището. Най-много от всичко обичах читалището, защото там бяха приказките и "Дивите лебеди"...:) "Връбница" е съвсем близко. Помня бяха едни прави, широки улици. Малко като римски пътища, малко като от уестърн...
Виж, Дориан, мрежите са от коприна - нали прабългарите са имали копринени ризи, да се плъзгат по тях стрелите. :) Моите мрежи не са коварни, те улавят само мен. И... Времето.:) Гостите ми са неприкосновени. Ако стрелям, е да ги защитя. Тук гостите са свещени.:))) Със сигурност не е лесно да си Змей. Това е призвание. Змейовете са на изчезване. А средногорци не сме толкова серт. Ние сме гостоприемен народ.:) Поздрави и хубав ден! И ще очаквам разказите за Квазимодо...:)
цитирай
35. monaliza121 - Прочетох това
26.05.2011 12:47
Ти и аз,
от ръба на спомена
обречени на бездумие,
накъсваме стиховете
като деца...

Привет, Надя!
цитирай
36. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Тинче!:)
26.05.2011 13:17
Благодаря за прочита... Хубав е. Ти си написала ново стихотворение.:) Поздрави от дъждовна сега София!:)
цитирай
37. samuraijack - Слънчев ден, Мълчание...!:)
26.05.2011 14:18
...словото,
което Бог сътвори,
да напомня за него,
когато ни няма.
:))
цитирай
38. malchaniaotnadejda7 - Беше слънчев, благодаря ти, Сара сан!:)
26.05.2011 21:54
Срещнах скъпи на сърцето ми хора... От години! Бях на премиери на книги на двама приятели.:) Едната в невероятния "Хеликон"... Наистина храм на книгата.
Впечатли ме словото на норвежката посланичка при представяне книгата на Юстайн Гордер "Vita Brevis". Тя каза, че в Норвегия книгите са единствената стока, която не се облага с ДДС. И освен това, че държавата на кралство Норвегия се задължава да закупува по 1000, 1500 бройки от всяка издадена книга и да ги разпространява във всички библиотеки в страната.
Да, както казва Августин, "Животът е твърде кратък, Флориа!"... Словото остава.
Хубава вечр, Сара!
цитирай
39. desilazarova - Толкова много казано в няколко р...
26.05.2011 22:10
Толкова много казано в няколко реда! Поздравления!:)
цитирай
40. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Деси!
26.05.2011 22:14
Благодаря ти, и аз обичам да чета твои стихове.:) Бъди здрава и вдъхновена! Поздрави!
цитирай
41. samuraijack - :)
27.05.2011 00:11
Щото това кралство Норвегия си има Държава!:)
Лека нощ!:)
цитирай
42. 4aiotgluhar4e - Здравей, Надя :)
27.05.2011 00:21
Какво нещо е съзнанието! Ти си играеш с думи, аз - с асоциации :)))
Помниш ли, имаше един роман, озаглавен "Игра на стъклени перли"? Такова усещане получих - за три търкулнати перлички, които издават тих, ясен звук. И за музика от вода: http://youtu.be/n4dfghJNTDI
цитирай
43. malchaniaotnadejda7 - :) И държава, и хубав език, и симпатична посланичка...:)
27.05.2011 00:23
Всички тези неща и ние си ги имаме. Остава да повярваме в себе си и в тях.
Ефирни сънища, Сара!:)
цитирай
44. malchaniaotnadejda7 - 4aiotgluhar4e - Здравей, Надя :)
27.05.2011 00:27
4aiotgluhar4e написа:
Какво нещо е съзнанието! Ти си играеш с думи, аз - с асоциации :)))
Помниш ли, имаше един роман, озаглавен "Игра на стъклени перли"? Такова усещане получих - за три търкулнати перлички, които издават тих, ясен звук. И за музика от вода: http://youtu.be/n4dfghJNTDI

Здравей, Чайче!:) Много обичам Херман Хесе и тази книга. Благодаря ти за музиката от вода... Любим знак. Поздрави!:) Sometimes when it rains ... Прекрасна е! Благодаря ти. Обичам дъжда!:)
цитирай
45. martiniki - :)
27.05.2011 08:50
много хубави измълчания
цитирай
46. babaelenica - Пожелавам небето да е пламтящо
27.05.2011 14:08
Пожелавам небето да е пламтящо
и отблясъци да има,
в две очи и две устни.))
цитирай
47. mt46 - Обичам
27.05.2011 19:52
кратките стихове, които казват много... Обичам и Х. Хесе /"Демиан", "Сидхарта".../ - магията, мъдростта на Изтока... Светлолунна вечер, Надежда!... :))
цитирай
48. malchaniaotnadejda7 - martiniki - :)
28.05.2011 00:43
martiniki написа:
много хубави измълчания

Здравей, Марти!:) Благодаря на него за словото... Хубаво е, че поспря при мен.:)
цитирай
49. malchaniaotnadejda7 - mt46 - Обичам
28.05.2011 00:54
mt46 написа:
кратките стихове, които казват много... Обичам и Х. Хесе /"Демиан", "Сидхарта".../ - магията, мъдростта на Изтока... Светлолунна вечер, Надежда!... :))

Благодаря, Марине! Донякъде познавам единствено Запада, който предстои да изгрее.:) Може да срещна утре дневна луна. Здравей!:)
цитирай
50. malchaniaotnadejda7 - babaelenica - Пожелавам небето да е пламтящо
28.05.2011 01:30
babaelenica написа:
Пожелавам небето да е пламтящо
и отблясъци да има,
в две очи и две устни.))

:) Благодаря, Ели! Любов и в твоето небе!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3282641
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43589