Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
21.10.2011 20:44 - ПОЕЗИЯ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 12976 Коментари: 34 Гласове:
79

Последна промяна: 21.10.2011 21:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ПОЕЗИЯ

Аз съм естеството
на всичко видимо -
отвъд границите
на всичко, което ...

Аз съм естеството
на каквото и да било -
отвъд границите,
където ...

Аз съм естеството
на всичко, което
приемате или не -
е поезия.

21. 10. 2011.
http://www.youtube.com/watch?v=E66wRvxGt08






Гласувай:
79



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kikowsky - Пих малко и
21.10.2011 20:57
не мога да се задълбоча :( Като че ли разбирам все пак. Може и да е измамно усещане :D
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - kikowsky - Пих малко и
21.10.2011 21:12
kikowsky написа:
не мога да се задълбоча :( Като че ли разбирам все пак. Може и да е измамно усещане :D

:) Може и да е. При положение, че пускам линк към... the Doors ––– > :) ,a звучи онова горе - :))) --------- > Джони Кеш? - останалото е... мълчание! Е, нека те поздравя с песента, която исках да пусна - THE DOORS - People are strange -
http://www.youtube.com/watch?v=QZN4qLSwS5U&feature=related
цитирай
3. kikowsky - when you are a stranger...
21.10.2011 21:13
Знам я :) Обратен поздрав с Morphine - You speak my language :)
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - kikowsky - when you are a stranger...
21.10.2011 21:18
kikowsky написа:
Знам я :) Обратен поздрав с Morphine - You speak my language :)

Благодаря ти! Странно... Някой мести небесните фигури... И може би иска да ми каже - по-добре ли е да си жива или е по-добре да говориш за поезия? Имаше един фантастичен разказ от Рей Бредбъри - винаги забравям заглавието му и колкото и пъти да го подреждам през годините, той изчезва... :) Както и да е. Поздрави и хубава вечер, Кириле!

ps Песента ми хареса, хубава е... Благодаря!:)
цитирай
5. bven - На 2: Привет, Надежда!:)
21.10.2011 21:50
Знам, че си естеството на..:)
Всичко е хубаво - само една приятна мелодия и добър приятел!
Лека вечер!:)))
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - bven - На 2: Привет, Надежда!:)
21.10.2011 21:55
bven написа:
Знам, че си естеството на..:)
Всичко е хубаво - само една приятна мелодия и добър приятел!
Лека вечер!:)))

Здравей, Мими! Нее, не съм, поезията е естеството на нещата... Аз съм от други естества.:) Но понякога разменяме по някоя дума с нея. Като стари приятели. От добрите стари времена.:) Прегръдка!
цитирай
7. stela50 - Поезията е естеството на нещата ... но без поети - няма естество и неща .
21.10.2011 22:20
Ти твориш , мила ... прекрасни стихове , а това няма как да не приемем --
е поезия ... Хубава е песента - при мен си прозвуча THE DOORS .
Поздрави и прегръдки от мен !
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 7. stela50 - Поезията е естеството на нещата ... но без поети - няма естество и неща .
21.10.2011 22:33
stela50 написа:
Ти твориш , мила ... прекрасни стихове , а това няма как да не приемем --
е поезия ... Хубава е песента - при мен си прозвуча THE DOORS .
Поздрави и прегръдки от мен !

Здравей, Таничка! Понякога се съмнявам във всичко. Тогава остава поезията. Единственото небе със седем ангела, което ме закриля.:) Няма поети, няма ли приятели, с които да споделят стих или песен. Сега ще потърся едни думи на Виктор Пасков, които ми написа на ръка, като се запознахме... В момента, в който ми подаде тези думи, станахме приятели. Мисля, че беше нещо важно. Като твоите думи... Днес е хаотичен ден. Сега ще погледна. Благодаря ти!
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - :) Намерих го, Таничка!
21.10.2011 23:11
За първи път го записвам - от пожълтялото листче... Първата ни среща с Виктор беше през 1981 г. Но се сприятелихме, когато го видях за втори път и ми написа това - през 1989 г. Да видим, какво е и защо твоите думи ме върнаха към тази среща и споделеното от Виктор Пасков. Ще четем заедно.

"Изкуството е самотна дейност. Само по себе си то представлява един идеал: горчив идеал, защото в крайна сметка е непостижим. Никой, дори и най-великият гений на човечеството не е постигнал абсолюта. Така те, идеалите, които поставяме пред себе си - честност, доброта, милосърдие, толерантност и т.н. са компоненти на този непостижим абсолют. Колкото повече притежава един творец, толкова по-висше ще бъде неговото изкуство, но от само себе си се разбира, че никой не може да се стреми да постигне всички идеали наведнъж. Хората на изкуството често са опъки, "обратни" хора. Ако някой, примерно, е безпределно честен, то ще му липсва толерантност, да кажем. И оттук - той е несъвършен. Страхувам се от тази тъй ангажираща дума "идеал". Бих я заменил със "стремеж". Моят стремеж е да съм последователен и в моите несъвършенства - човек трябва да има силата да ги види ясно и да свикне да живее (и твори) с тях, дори когато те водят до конфронтация с отделни личности или с цяло едно общество. Както казах - изкуството е самотна дейност."
Виктор Пасков, (1988 г., София, писателското кафене на "Ангел Кънчев"5 - едно незавършено интервю...).
цитирай
10. kikowsky - Сега се разходихме с един много добър приятел
21.10.2011 23:26
над града към телевизионната кула :) На края на града един дядо беше извел една огромна немска овчарка на разходка. Кучето дойде с нас да се разхождаме :) Сприятелихме се :) Такъв кеф :)))))
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - kikowsky - Сега се разходихме с един много добър приятел
21.10.2011 23:35
kikowsky написа:
над града към телевизионната кула :) На края на града един дядо беше извел една огромна немска овчарка на разходка. Кучето дойде с нас да се разхождаме :) Сприятелихме се :) Такъв кеф :)))))

:) Радвам се, това е прекрасно, наистина. :) Да споделиш вечерта със скъп приятел, а и немската овчарка като една принцеса на верността ви е съпътствала.:) Няма по-хубаво и по-ценно от приятелството. Хубава вечер на теб!:)
цитирай
12. kikowsky - Лека нощ и приятни сънища,
21.10.2011 23:42
Надежда :)
You speak my language :)
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - kikowsky - Лека нощ и приятни сънища,
21.10.2011 23:46
kikowsky написа:
Надежда :)
You speak my language :)

Радвам се.:) Лека нощ и светли сънища и на теб!:)
цитирай
14. jabalka - Привет от мен!
21.10.2011 23:52
Прав е Виктор Пасков- изкуството наистина е самотно занимание - насаме със вселената, която е във всеки от нас и все пак субективна!
За да бъде над - суетно изкуството според мен трябва да е толерантно - към човешките\собствените\ недостатъци...!
Макар, че като се замисля Кречеталото дали мечтае да стане - Флейта?!
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - jabalka - Привет от мен!
22.10.2011 00:16
jabalka написа:
Прав е Виктор Пасков- изкуството наистина е самотно занимание - насаме със вселената, която е във всеки от нас и все пак субективна!
За да бъде над - суетно изкуството според мен трябва да е толерантно - към човешките\собствените\ недостатъци...!
Макар, че като се замисля Кречеталото дали мечтае да стане - Флейта?!

Здравей, Ябълчице! Да, Пасков е прав. Затова успя да напише "Балада за Георг Хеник". Само тази книга да бе написал, стига за един живот. Светла му памет! Когато му казах: "Твърде хубаво е за интервю. Ще го запазя за себе си." - се усмихна. Очаквах да се обиди, а той само се усмихна и каза: "Твое е. Прави с него, каквото поискаш." И ето, споделям го с вас... От Вики научих, че веднъж написани, думите не ти принадлежат.
Колкото до Кречеталото, не мисля, че мечтае да стане флейта. То и така си е ценно...:) Разсмя ме ти с тази дума - "кречетало"... Но ми припомни стих на чешкия поет Владимир Холан. По памет:

"Има случаи, когато
искаме всичко да изкажем,
тогава и станата се отказва
от сърцето ни."

Изкуството трябва да е искрено и ясно. Тогава ще е близко до естеството. И ще носи поезия...

цитирай
16. jabalka - Да много ме привличат като скулп...
22.10.2011 00:21
Да много ме привличат като скулптора от дърво , съчетана с човешки гений...! :|
А звукът им е като кукуригане на петел - предизвестява утрото!
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - jabalka - Да много ме привличат като скулп...
22.10.2011 00:31
jabalka написа:
Да много ме привличат като скулптора от дърво , съчетана с човешки гений...! :|
А звукът им е като кукуригане на петел - предизвестява утрото!

:) Бих искала да те поздравя с такава песен... Сигурно ще я намеря. Там трябва да бъде и твоята арфа, и звукът от свирене с гребен и хармоника... Кречеталото е особен инструмент... Като тъпана или тимпаните... Хубаво е сравнението ти със скулптора от дърво.:) Припомни ми "Горящия жираф" на Дали.
цитирай
18. mitkaloto - Който може да надникне отвъд гра...
22.10.2011 07:14
Който може да надникне отвъд границите сигурно е щастлив.
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - mitkaloto - Който може да надникне отвъд гра...
22.10.2011 10:16
mitkaloto написа:
Който може да надникне отвъд границите сигурно е щастлив.

Здравей, Митко! Сигурно е щастлив... Припомни ми "Постскриптум" от Николай Кънчев:

"На края на града,
където свършват къщите,
е манастирът.

На края на света,
където свършват думите,
е Словото."

Поезията със сигурност е отказ от нещо. Тя е по-близко до черноризеца, отколкото до поета. С други думи, с думите на Николай от стихотворението му "Лайкучката не хапе, а ухае", (понеже с теб си говорихме за красотата на олеандъра...), "На всеки някъде е хвърлен пъпа му, моят още продължава полета си". Ще публикувам тук разговора с него. Става дума за тези неща... Поздрави!
цитирай
20. babaelenica - Надюша,
22.10.2011 17:51
Най-добре е да си жива и да говориш за поезия!!!
По-лаконично не бих могла да се изразя.
:)))
цитирай
21. stela50 - Да ... Прав е Виктор Пасков . Благодаря , Надя
22.10.2011 18:22
за споделеното ...Размисли ме , развълнува и върна назад във времето .
Благодаря ти много ,мила приятелко . Позволих си да повторя отново
написаното на малкото жълто листче ...
..."Изкуството е самотна дейност. Само по себе си то представлява един идеал: горчив идеал, защото в крайна сметка е непостижим. Никой, дори и най-великият гений на човечеството не е постигнал абсолюта. Така те, идеалите, които поставяме пред себе си - честност, доброта, милосърдие, толерантност и т.н. са компоненти на този непостижим абсолют. Колкото повече притежава един творец, толкова по-висше ще бъде неговото изкуство, но от само себе си се разбира, че никой не може да се стреми да постигне всички идеали наведнъж. Хората на изкуството често са опъки, "обратни" хора. Ако някой, примерно, е безпределно честен, то ще му липсва толерантност, да кажем. И оттук - той е несъвършен. Страхувам се от тази тъй ангажираща дума "идеал". Бих я заменил със "стремеж". Моят стремеж е да съм последователен и в моите несъвършенства - човек трябва да има силата да ги види ясно и да свикне да живее (и твори) с тях, дори когато те водят до конфронтация с отделни личности или с цяло едно общество. Както казах - изкуството е самотна дейност."...
Прегръдки !
цитирай
22. cefulesteven - Ще го чета и препрочитам, с всичките ...
22.10.2011 18:36
Ще го чета и препрочитам, с всичките сетива да го почувствам, с всяка мозъчна клетка, с цялото си сърце и душа да го приема. Защото всичко това у мен желае тази истина, а тя е преди всички останали...
цитирай
23. malchaniaotnadejda7 - babaelenica - Надюша
22.10.2011 19:26
babaelenica написа:
Най-добре е да си жива и да говориш за поезия!!!
По-лаконично не бих могла да се изразя.
:)))

Здравей, Еленче! Така е най-добре. Дано, дай Боже! Добро на всички добри хора, та и на нас. Хубава съботна вечер!:)
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - stela50 - Да ... Прав е Виктор Пасков . Благодаря , Надя
22.10.2011 19:41
stela50 написа:
за споделеното ...Размисли ме , развълнува и върна назад във времето .
Благодаря ти много ,мила приятелко . Позволих си да повторя отново
написаното на малкото жълто листче ...
..."Изкуството е самотна дейност. Само по себе си то представлява един идеал: горчив идеал, защото в крайна сметка е непостижим. Никой, дори и най-великият гений на човечеството не е постигнал абсолюта. Така те, идеалите, които поставяме пред себе си - честност, доброта, милосърдие, толерантност и т.н. са компоненти на този непостижим абсолют. Колкото повече притежава един творец, толкова по-висше ще бъде неговото изкуство, но от само себе си се разбира, че никой не може да се стреми да постигне всички идеали наведнъж. Хората на изкуството често са опъки, "обратни" хора. Ако някой, примерно, е безпределно честен, то ще му липсва толерантност, да кажем. И оттук - той е несъвършен. Страхувам се от тази тъй ангажираща дума "идеал". Бих я заменил със "стремеж". Моят стремеж е да съм последователен и в моите несъвършенства - човек трябва да има силата да ги види ясно и да свикне да живее (и твори) с тях, дори когато те водят до конфронтация с отделни личности или с цяло едно общество. Както казах - изкуството е самотна дейност."...
Прегръдки !

Аз ти благодаря, Таничка! Ако не беше ти, нямаше да се сетя. Не бих потърсила думите му на онова листче - току изскача пред очите ми през годините, като подреждам скромния ми архив. И все се каня да "ги спася" - думите на Александър Геров, на Николай Кънчев и... листчето от Виктор Пасков.:) Ти заговори за смисъла... от думите. Така и не видях стария бюфет, който Вики искаше да ми покаже. Беше при майка му - онзи странен бюфет от "Балада за Георг Хеник", който баща му, музикантът, бе направил със собствените си ръце. Помня, един Никулден - бяхме на гости у Цветан Марангозов - Виктор, Христо Калчев, Бисер Киров, Георги Трифонов... и още много приятели... Тогава той ми каза нещо много важно --->
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - ps ––>
22.10.2011 20:01
Нещо, което помня до днес. Попита ме, защо се държа така? Защо съм спряла да публикувам? Защо само "шепа хора, които правят тази литература, знаят написаното от мен, това, което правя?" Отговорих му, че не виждам смисъл, че възможностите ми са добри, може би, но не много добри или блестящи, та казаното от мен да е така ценно. И наистина мислих така. Той се възмути, беше толкова искрено учуден, че ми заяви: "Ти не можеш да живееш така. Няма да издържиш дълго. Ти нямаш право да мълчиш!" Казах му, "каквото с мен, това и без мен. Не съм Шекспир или Данте." Той се потресе. "Нима се сравняваш с Данте!?... Всички трябва да спрем да пишем тогава. Не само да публикуваме! Трябва да си забраним да мислим..." До края на живота си ме уважаваше, не, обичахме се, макар да не се виждахме често през годините. Никога не го видях пиян, арогантен, скандален, (какъвто го описваха и приживе и след смъртта му в разни вестници) или неразбиращ. За мен, Вики си остана автор на "Балада за Георг Хеник, приятел, с когото можеш да помълчиш, или който без всякакъв повод, по никое време се обажда от Германия или от Париж - "Как си?" - ей така, само за да се чуем, сякаш допреди 5 минути сме били заедно. Ето, вече го послушах и отново споделям написаното. Но трябваше да минат 20 години от разговора ни...:) Благодаря ти, че ми припомни! Не случайно ти си човек, който цял живот отглежда книги. А това е много повече, от любимо растение или домашно любимче...:) Хубава вечер, Таничка! Прегръщам те!
цитирай
26. malchaniaotnadejda7 - cefulesteven - Ще го чета и препрочитам, с всичките ...
22.10.2011 20:18
cefulesteven написа:
Ще го чета и препрочитам, с всичките сетива да го почувствам, с всяка мозъчна клетка, с цялото си сърце и душа да го приема. Защото всичко това у мен желае тази истина, а тя е преди всички останали...

Здравей, Стефане! Не знам, дали това въобще е стихотворение, но казаното в него е вярно. Иска ми се, да бъде... Да има живот. Този път наистина бих искала. А дали е така, трябва да мине време. Времето на нашето измерение, което е единица мяра за истина. Знам ли... Благодаря ти, сърдечни поздрави на Или!:)
цитирай
27. cefulesteven - Поезия е! При това такава, каквато ...
23.10.2011 12:49
Поезия е! При това такава, каквато ме изпълни не само с надежда.
Поздрави от нас:)
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - cefulesteven - Поезия е! При това такава, каквато ...
23.10.2011 20:45
cefulesteven написа:
Поезия е! При това такава, каквато ме изпълни не само с надежда.
Поздрави от нас:)

Благодаря ти! Това означава много за мен. Благодаря, че ви има... Сърдечни поздрави и от мен!:)
цитирай
29. makont - Звучи като заклинание, което,
24.10.2011 20:48
където..... някога!? Хубави сънища, Наденце!
цитирай
30. malchaniaotnadejda7 - 29. makont - Звучи като заклинание, което
24.10.2011 21:58
makont написа:
където..... някога!? Хубави сънища, Наденце!

Здравей, Майче! Какво щях да правя без теб, без вас, приятелите ми, към които отправям тези редове. Неосъзнато изпаднах в състояние на вричане, може би, на заклинание. За пръв път си позволих да наруша нещо, което винаги спазвам. Да пиша поезия за поезията по моя воля. Без да чакам да "дойде" при мен, да "ме извика". "Призовах" я аз. Затова се осмелих да оставя многоточие, знак за безкрайност. Уплаших се да го "затворя" с точка. Съмнявах се, че написаното е поезия, а е обърнато към нея. Защото е "на-писано", а не "записано". Според мен, всичко "на-писано", не е поезия. Поне не е толкова спонтанно, колкото би трябвало да бъде. Но, както каза в разговора ми с него създателят на Нов български университет, професор Богданов: "Нашият свят, а може би и светът изобщо са устроени асиметрично." Непременно ще публикувам този разговор и тук. Прегръщам те! Лека вечер и ефирни сънища и на теб!
цитирай
31. elinora - Поезия си!
26.10.2011 10:13
:)
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - elinora - Поезия си!
26.10.2011 11:04
elinora написа:
:)

:) Благодаря, Ели! Ти винаги носиш с теб нещо различно.:) Като ново стихотворение. Здравей!:)
цитирай
33. findly - Поезията е всичко!
27.10.2011 10:46
Но без вас,поетите, които да я доведат до нас, ние непоетите няма как да я чуем, вкусим и усетим. Затова ви благодаря от все сърце и особено на теб, Надежда.
Обичам да се потапям в твоя свят и да си препрочитам твоите стихове!
Благодаря и за гостоприемството:)))
Хубав, вълшебен ден!
цитирай
34. malchaniaotnadejda7 - findly - Поезията е всичко!
27.10.2011 12:22
findly написа:
Но без вас,поетите, които да я доведат до нас, ние непоетите няма как да я чуем, вкусим и усетим. Затова ви благодаря от все сърце и особено на теб, Надежда.
Обичам да се потапям в твоя свят и да си препрочитам твоите стихове!
Благодаря и за гостоприемството:)))
Хубав, вълшебен ден!

Вълшебен ден и на теб, Марина!:) Аз ти благодаря, че поспря. Прегръдка!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3279427
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43584