Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
11.11.2011 11:11 - КЛЮЧ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 14794 Коментари: 41 Гласове:
99


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КЛЮЧ

Всяка жена
може да идва
при тебе.
Боса да влиза
през твойта врата,
да маха прахта
от твоите мебели ...
Може да идва всяка жена.
И с най-порочната
извивка на устните;
И най-красивата -
Аз ще я пусна.
Но ще я спусна
в деветте ада
на твойта душа.
И ако може -
Нека възкръсне!

1981









Тагове:   ключ,


Гласувай:
99



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ognena71 - Поздрави, и красив ден ти желая!
11.11.2011 11:39
Поздрави, и красив ден ти желая!
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. ognena71 - Поздрави, и красив ден ти желая!
11.11.2011 11:43
ognena71 написа:
Поздрави, и красив ден ти желая!

Здравей, Огнена71! Благодаря ти сърдечно. Честит празник на Свети Мина Чудотворец. Да ти донесе радост, закрила и любов!
цитирай
3. stela50 - Надя , страхотен стих ... от твоите ...за мен .
11.11.2011 12:18
...Но ще я спусна
в деветте ада
на твойта душа.
И ако може -
Нека възкръсне!...
Поздравления !
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - stela50 - Надя , страхотен стих ... от твоите ...за мен .
11.11.2011 12:41
stela50 написа:
...Но ще я спусна
в деветте ада
на твойта душа.
И ако може -
Нека възкръсне!...
Поздравления !

Здравей, Таня! Честит празник, Свети Мина да те закриля и дари с радости, обич и благоденствие! Стихотворението е старо. Бях на 20 години. Имаше и песен... За първи път пускам тук нещо писано така отдавна. По изключение.:) Радвам се, че ти харесва. Светъл ден!
цитирай
5. mt46 - Мислех
11.11.2011 13:47
до довечера да мълча... Но не мога да отмина това чудесно философско-любовно стихотворение... И аз мисля, че за да възкръсне една жена, трябва да е готова да мине през Ада...
Поздрав, Надежда!
цитирай
6. liliyanaandreeva - БРАВО!
11.11.2011 13:56
За стиха и благодаря за Челентано!
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 5. mt46 - Мислех
11.11.2011 14:00
mt46 написа:
до довечера да мълча... Но не мога да отмина това чудесно философско-любовно стихотворение... И аз мисля, че за да възкръсне една жена, трябва да е готова да мине през Ада...
Поздрав, Надежда!

Драго ми е, Марине, честит празник! Днеска е светъл ден, чудотворен, Свети Мина ни закриля. Когато се роди този стих, бях почти дете, не се бях сблъскала нито с любовта, нито с това, за което говориш. Стихът кацна като бяла птица в момичешкото ми съзнание, изненада ме, но днес го разбирам повече отвсякога. Беше много популярен, хора, които не познавам, ме срещаха и го знаеха наизуст.:) Дори имаше песен по него и се чувствах доста странно. Както и да е. Да, една жена трябва не само да е готова да мине през ада, а трябва да го направи, ако истински обича. Светъл ден и ти благодаря, че поспря при мен.
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - liliyanaandreeva - БРАВО!
11.11.2011 14:05
liliyanaandreeva написа:
За стиха и благодаря за Челентано!

Здравей, Лили!:) Радвам се, че обичаш Челентано. Старо стихотворение, стара песен, остава да направя баница и щрудел, да сипем от старото вино и да почетем празника. Да си жива и здрава!
цитирай
9. makont - Здравей Наденце,
11.11.2011 15:08
то ясно, че е за любов, че е за Голямата любов, ясно, че е хубаво и силно, защото е написано от теб, затова минавам на поздрав за празника. А Челентано е велик, страшен глас има. Много щастие ти желая, нали днес е особен ден, я ти си успяла да пуснеш стихото в 11.11 на 11.11.2011г., тази противоречива дата, за теб още веднъж казвам да е на щастие!
цитирай
10. dushka - Честит празник, мила Надежда!:) Да те закриля, св. Мина!
11.11.2011 16:07
Замисли ме стиха ти! След деветия кръг на ада можеш да възкръснеш само, ако си феникс.
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - makont - Здравей Наденце,
11.11.2011 16:12
makont написа:
то ясно, че е за любов, че е за Голямата любов, ясно, че е хубаво и силно, защото е написано от теб, затова минавам на поздрав за празника. А Челентано е велик, страшен глас има. Много щастие ти желая, нали днес е особен ден, я ти си успяла да пуснеш стихото в 11.11 на 11.11.2011г., тази противоречива дата, за теб още веднъж казвам да е на щастие!

:) Здравей, Майче! Колкото и странно да е, улучих минутата. Имах намерение, после имах къщна работа, после... :) и... в един момент разбрах, че няма да мога, няма да успея, но - успях!:) Важното е, да държим ключа към "Голямата любов", за която спомена. А това става само, когато я носим цял живот - мечтата за нея. Когато успеем да я опазим непокътната. Свети Мина закриля дома и семейството, майките, жените, така че, ние сме пазителки на всичко това. И нямаме ли вълшебния ключ, загубим ли го, забравим ли го някъде, всичко друго губи смисъла си. Е, тривиални неща, които всички знаем. Нещата от живота. Така че, нека Адриано звучи за теб, нека Свети Мина те закриля и пази дома и любовта ти и бди над щастието ти! Благодаря ти за милите благопожелания и довечера да не забравиш за виното.:) Прегръщам те! Радостен ден!
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - dushka - Честит празник, мила Надежда!:) Да те закриля, св. Мина!
11.11.2011 16:20
dushka написа:
Замисли ме стиха ти! След деветия кръг на ада можеш да възкръснеш само, ако си феникс.

:) Или паднал ангел. Винаги можеш да възкръснеш. Важното е да спасиш, да опазиш вярата на хората, мечтите на мъжа до теб, на детето ти, да ги спасиш в себе си. Защото мечтите са наши деца. Светъл и радостен празник на теб и на Бебка, да сте много закриляни и обичани! Здраве и радости!:)
цитирай
13. compassion - Страхотна идея
11.11.2011 16:36
Мисля, че за възкръсването помага само истинската любов - онази без претенции и ревност. Трудно е затова малко са успелите.
Поздрав за прекрасния стих!
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - compassion - Страхотна идея
11.11.2011 17:18
compassion написа:
Мисля, че за възкръсването помага само истинската любов - онази без претенции и ревност. Трудно е затова малко са успелите.
Поздрав за прекрасния стих!

Здравей, Руми, драго ми е, че ми гостуваш. Не само претенциите и ревността са от значение, според мен. Истинската любов е от само себе си и по само себе си нежна и силна. Тя спасява и дава живот. Тя е като въздуха, за миг не се замисляш, а всъщност дишаш, живееш и... обичаш. Вярваш, но и си и готов да пожертваш себе си, без да искаш, каквото и да е в замяна. Да, такава любов винаги възкръсва. Тя е самият живот. По-безкраен от всичко друго. Светла вечер на теб и ти благодаря за милите думи!
цитирай
15. hristo27 - Този стих си отива на днешната дата, ...
11.11.2011 17:27
Този стих си отива на днешната дата, нали?
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - hristo27 - Този стих си отива на днешната дата, ...
11.11.2011 17:32
hristo27 написа:
Този стих си отива на днешната дата, нали?

Здравей, Христо!:) Без да се замислям го пуснах и чак после се попитах, защо точно този стих? Не съм предавала никого. Та, не знам, дали си отива, но зазвуча в главата ми от сутринта. Хубава вечер!
цитирай
17. megg - Честит празник, Наде! :)
11.11.2011 18:07
А стихотворението - толкова е докосващ, истински твоят "Ключ" към тайнството на душата. Жената умее да носи и кръста на Голямата любов, да мине през чистилището на Ада, за да опази светлината й. И светостта!
Благодаря за Челентано! :))
Светло и празнично да ти е!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - megg - Честит празник, Наде! :)
11.11.2011 18:11
megg написа:
А стихотворението - толкова е докосващ, истински твоят "Ключ" към тайнството на душата. Жената умее да носи и кръста на Голямата любов, да мине през чистилището на Ада, за да опази светлината й. И светостта!
Благодаря за Челентано! :))
Светло и празнично да ти е!

Честит Свети Мина, скъпа Megg! Да си здрава, да бъдеш и да бъдеш много щастлива и обичана! Радостна вечер и благодаря за благопожеланията!:)

цитирай
19. sande - Поздрави за силния стих!
11.11.2011 18:20
Този ключ е много специален, в един екземпляр и не подлежи на подправяне.

За сърцето.

Безпощаден стих.
цитирай
20. ckarlet - Страхотно е! Поздрави и от мен!
11.11.2011 18:21
Страхотно е! Поздрави и от мен!
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - sande - Поздрави за силния стих!
11.11.2011 18:36
sande написа:
Този ключ е много специален, в един екземпляр и не подлежи на подправяне.

За сърцето.

Безпощаден стих.

Не, не подлежи. Между кориците на две недописани поетични книги го пазя този ключ, макар да се предава по наследство и стихът за него да е стар. И двете ги записвам с вас, приятелите от Блог. бг. "Безпощадно и за сърцето". Благодаря ти, Sande! Бъди здрав!
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - ckarlet - Страхотно е! Поздрави и от мен!
11.11.2011 18:39
ckarlet написа:
Страхотно е! Поздрави и от мен!

Благодаря ти, мила Ckаrlet. Радвам се, че споделяме празника на Свети Мина. Бъди много щастлива и обичана! Сърдечни поздрави!
цитирай
23. hatanasov - Честит Свети Мина!
11.11.2011 22:52
Всеки търси ключа, но малко са тези, които успяват да открият секрета. Здраве и късмет!
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - hatanasov - Честит Свети Мина!
12.11.2011 00:11
hatanasov написа:
Всеки търси ключа, но малко са тези, които успяват да открият секрета. Здраве и късмет!

Честит Свети Мина, Христо! Малцина са призваните. Истината е достояние за малко хора и надали те са измежду най-щастливите, но със сигурност са избрани да дарят щастие и смисъл на останалите. Ние следваме сърцето си. Бъди здрав и щастлив! Поздрави!
цитирай
25. veninski - Поздрави и от мен!
12.11.2011 05:27
Поздрави и от мен!
цитирай
26. vandela007 - Наде,
12.11.2011 06:40
Преди да прочета стихотворението, до заглавието забелязах единиците. Малко отклонение: Спомням си, че на един 11.01 (годината няма значение), постъпих на работа. В стаята ми имаше часовник с термометър, показващ температурата отвън, Погледнах, часът беше 11:11, а температурата 11:1.
Нищо...
А стихотворението много ми хареса!
Дръж ключа :)
цитирай
27. malchaniaotnadejda7 - veninski - Поздрави и от мен!
12.11.2011 09:32
veninski написа:
Поздрави и от мен!

Здравей, Васко! Поздрави на магичните Родопи и милото ти семейство! Драго ми е, че поспря.
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - vandela007 - Наде,
12.11.2011 09:42
vandela007 написа:
Преди да прочета стихотворението, до заглавието забелязах единиците. Малко отклонение: Спомням си, че на един 11.01 (годината няма значение), постъпих на работа. В стаята ми имаше часовник с термометър, показващ температурата отвън, Погледнах, часът беше 11:11, а температурата 11:1.
Нищо...
А стихотворението много ми хареса!
Дръж ключа :)

Здравей, мила Ваня! Много се радвам, че ти е харесало. И на мен искрено ми хареса твоя постинг, впечатли ме с яснотата, с изповедта за силата на любовта.

"Господ казва, че както леопард не може да смени кожата си, така и ние не можем да станем безгрешни. Тогава?"

Колкото до ключа, изборът не е мой, а на онзи, който ме е създал и ми е дал този ключ с раждането на духа ми, колкото и високопарно да звучи, това е факт. Остава да слушам сърцето си, да не вървя срещу него. За датите - мога само да кажа, че понякога числата "ми говорят".:) Само понякога. Красиви са, като небесни стълбове - еднакви, сталактонно лъчисти. Архитектонично звънтят като камертон и някак започвам да вярвам, че носят добро.:) Не ги приемам апокалиптично, а като знаци от неотменността, от светостта на този свят и на световете. Нещо такова. Благодаря ти за "закона на духа". Бог ни направи не само завинаги свободни, той ни даде шанса за избор. От нас зависи, дали ще изберем смъртта или безсмъртието, макар че тук и сега, сме крайни същества. Прегръщам те!
цитирай
29. malchaniaotnadejda7 - ps Позволявам си да цитирам твоя текст с благодарност:
12.11.2011 09:56
vandela007:

"И тогава разбрах: не е важно какъв е резултата, а колко мога. Не е важно какво правя, а каква съм. Това означава да спазвам заповедите по дух, а не по буквата. А духът, който Господ е вложил в мен, е дух на любов. Десетте Божи заповеди не са „програма за спечелване на спасение”. Не са списък от правила и забрани. Законът е много повече от правене – неправене. Той е състояние на духа, отразяващо отношението ми към Бога и към хората. Отношение на любов. Каквото и да правя, колкото и да се старая, ако любов нямам, никак не ме ползва (1Кор.13 гл.)"

http://vandela007.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/11/08/hristovata-liubov-me-prinujdava-2kor-5-14.848198
цитирай
30. kometapg - Много чувство! И не всяка ще успее да ...
12.11.2011 15:16
Много чувство! И не всяка ще успее да отключи нечие сърце! Поздрави за чудесния стих!:)
цитирай
31. bven - Привет, Надежда!
12.11.2011 18:43
Ти си вълшебница! Напомни ми да не се доближавам до тебе:))
Хубава вечер!:)
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - kometapg - Много чувство! И не всяка ще успее да ...
12.11.2011 20:10
kometapg написа:
Много чувство! И не всяка ще успее да отключи нечие сърце! Поздрави за чудесния стих!:)

:) Здравей, Светле! Благодаря ти за милите думи. Радвам се, че ми гостуваш. Сърдечни поздрави!
цитирай
33. malchaniaotnadejda7 - bven - Привет, Надежда!
12.11.2011 20:11
bven написа:
Ти си вълшебница! Напомни ми да не се доближавам до тебе:))
Хубава вечер!:)

Здравей, Bven!:) Ти също, затова може би се сближихме, без да се доближаваме. Днес пресаждах цветята в саксиите у дома, посадих и ново цвете, а навън коледните украси вече греят по витрините в снежно и лилаво. Зарадвах се като дете. Луната бе единствена вълшебница на свечеряване, но нея не исках да доближавам. Има неща, които е хубаво да останат далечни. Светлина от скреж! За пръв път виждам светлина от скреж. Така огромна, снежно бяла и лъчиста. За кратко. Хубава вечер и поздрави на рицарите от крепостта!:)
цитирай
34. kalin8 - Поздравления и от мен !
12.11.2011 21:51
Красив стих, Наде!
Написала си нещо прекрасно!
Б.
цитирай
35. malchaniaotnadejda7 - kalin8 - Поздравления и от мен !
12.11.2011 22:00
kalin8 написа:
Красив стих, Наде!
Написала си нещо прекрасно!
Б.

Здравей, Борисе! Развам се, че поспря при мен. Приказно е с толкова приятели. Светла вечер!
цитирай
36. babaelenica - Как да познаем истинската любов?
12.11.2011 23:23
Всеки път си казваме, че е тя, а после огорчени или разочаровани се впускаме към следващата, с надеждата, че именно тя е истинската.
Така някои още продължават да я чакат.
Други вече са престанали да я търсят.
:)))))
цитирай
37. malchaniaotnadejda7 - babaelenica - Как да познаем истинската любов?
13.11.2011 08:44
babaelenica написа:
Всеки път си казваме, че е тя, а после огорчени или разочаровани се впускаме към следващата, с надеждата, че именно тя е истинската.
Така някои още продължават да я чакат.
Други вече са престанали да я търсят.
:)))))

:) Знам ли, Ели! Може би не бива така често да си го казваме. Аз все още вярвам в "истинската любов", защото вярвам в първата. И тази вяра никога не ме напуска. Но това са много сложни неща и различни за всеки човек. Ще ти отговоря със стихотворение.:) Поздрави!
цитирай
38. monaliza121 - Привет!
13.11.2011 13:26
Наде, не знам дали си вложила такава философска мисъл когато си писала стихотворението, каквато намирам сега.

Боса да влиза
през твойта врата,
да маха прахта
от твоите мебели ...

Това, което може да се почисти, не оставя следа.
цитирай
39. malchaniaotnadejda7 - monaliza121 - Привет!
13.11.2011 19:07
monaliza121 написа:
Наде, не знам дали си вложила такава философска мисъл когато си писала стихотворението, каквато намирам сега.

Боса да влиза
през твойта врата,
да маха прахта
от твоите мебели ...

Това, което може да се почисти, не оставя следа.

:) Здравей, Тинче! Не, разбира се. Бях почти дете, написах го "на един дъх". Дори не съм се замисляла, какво точно искам да кажа. Бях ядосана, разбира се, на моя приятел. Скрих се в къщи и не отговарях на телефона. Беше някаква дреболия, но се разсърдих и не отидох на едно парти, което той организира в "моя чест.":) Доста от водещите литературни критици тогава, когато го предлагах за публикуване, (в "Студентска трибуна", например) ме питаха нещо от рода: "Сигурна ли си, че ти си го написала?" и се обръщаха към мен с "момиче" или "детенце". После се извиняваха. След някоя и друга година:) Изглеждах доста наивна и истината е, че бях. Очевидно, с поезията е много различно. Не е необходимо непременно да "си изстрадал" даден опит. Тогава, не бях. Но и сега мога да се подпиша под всичко старо. Стоя зад него. Образите, думите, всяка сричка. Да, колко хубаво го казваш! Действително е така. "Това, което може да се почисти, не оставя следа." Макар, че вещите, винаги присъстват или ми пречат невеществено. Материята се премества в себе си и това е една от великите "измами" на природната измислица. Хубава неделна вечер и успешна седмица утре.:) Радвам се, че поспря при мен.
цитирай
40. jabalka - И след празника, но с добри намерения и пожелания!
13.11.2011 23:03
"Може да идва всяка жена.
И с най-порочната
извивка на устните;
И най-красивата -
Аз ще я пусна."

Спокойна вечер!
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - jabalka - И след празника, но с добри намерения и пожелания!
14.11.2011 00:20
jabalka написа:
"Може да идва всяка жена.
И с най-порочната
извивка на устните;
И най-красивата -
Аз ще я пусна."


Спокойна вечер!

:) Цитиран от теб, снощи, собственият ми текст зазвуча странно. Сякаш отекваше в някаква огромна пирамида. Като тази на Хеопс.:) Не че съм била там. За първи път се "стряскам" от мой текст, сякаш го е писал друг човек. Както и да е. Благодаря ти. Поздрави и радостна седмица, Ябълчице!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267630
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566