Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
20.05.2012 13:00 - РОКЛЯТА
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 30901 Коментари: 87 Гласове:
96

Последна промяна: 25.05.2012 10:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
РОКЛЯТА

От звук на дъжд
тъка си рокля -
изпридам спомени
от време.
Но времето
не съществува -
Когато лятото премине
на слънчевата колесница
от тропота на дъжд внезапен,
ще се извият моите мигли
и ще докоснат пак звездите.
Тогава ти ще ме познаеш -
единствена измежду жените,
облякла рокля от мълчание.

19. 05. 2012.



С благодарност към моята скъпа приятелка Таня - stela50, която ми припомни невероятната Gigliola Cinquetti! Тъкмо бях написала за роклята от дъжд. :)
"Io non cambio mai, no, non cambio mai, puo` cadere il mondo ma ...

http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/05/18/malka-sym-za-da-te-obicham.956012

http://www.youtube.com/watch?v=GQgM2zvdNnA&feature=related
















Тагове:   молитва,   la pioggia,   earthquake,


Гласувай:
97



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Хубаво
20.05.2012 13:14
изтъкана Рокля!...
Поздрав, Надежда!
цитирай
2. tili - Можете си го това вие - поетите:)
20.05.2012 13:17
да изтъчете гоблен, нашарен с чувства и загадъчни състояния от една капчица дъжд!

И клипът е красиииив;-)))
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. mt46 - Хубаво
20.05.2012 13:19
mt46 написа:
изтъкана Рокля!...
Поздрав, Надежда!

Здравей, Марине!:) Благодаря ти. Радостен и слънчев ден!:)
цитирай
4. kometapg - Нежно, влюбено и докосващо!:)
20.05.2012 13:19
Нежно, влюбено и докосващо!:)
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - 2. tili - Можете си го това вие - поетите:)
20.05.2012 13:21
tili написа:
да изтъчете гоблен, нашарен с чувства и загадъчни състояния от една капчица дъжд!

И клипът е красиииив;-)))

Здравей, Тили!:) А вие!? Какво да кажем за вас - иконописците на чувства! Прегръдка и светъл ден!:)
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 4. kometapg - Нежно, влюбено и докосващо!:)
20.05.2012 13:24
kometapg написа:
Нежно, влюбено и докосващо!:)

Здравей, Светле!:) Вдъхновено и влюбено да ти е! Джилиола Чинкуети имаше една песен: - "Quando m`innamoro..." - "Когато се влюбя". Ще я намеря и те поздравявам с нея! Довечера ще я преведа. Поздрави и до скоро!:)

Намирам друга. Няма нищо случайно... Поздрави от едно от най-магнетичните пристанища на света - "Лисабон". Моят приятел, Христо Фотев някога ми подари невероятно стихотворение за Лисабон. Един ден, ще отида там.

http://vbox7.com/play:922fef84

Ето я твоята песен :) - http://www.youtube.com/watch?v=7qF82OUIlww


цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - :) Ето я! Невероятна песен ... http://www.youtube.com/watch?v=EwFNL9VhBlk
20.05.2012 13:33
"Quando M'Innamoro"

(Canta: Gigliola Cinquetti)

Dicono che non so trovare un fiore
e che non ho mai niente da regalare
dicono che c'е`un chiodo dentro il mio cuore
e che per questo non puo`palpitare
ma il mio ragazzo sa che non е`vero
il mio ragazzo sa che quando

quando m'innamoro
io do tutto il bene
a chi е` innamorato di me
e non c'e` nessuno
che mi puo cambiare
che mi puo staccare da lui.

E'dall'amore che nasce la vita
e la mia vita io la do all'amore
a chi mi dice: "Vivi un altro giorno."
io gli rispondo che, che quando

quando m'innamoro
io do tutto il bene
a chi e`innamorato di me
e non c'e`nessuno
che mi puo cambiare
che mi puo staccare da lui
quando m'innamoro
io do tutto il bene
a chi e`innamorato di me
e non c'e`nessuno
che mi puo cambiare
che mi puo staccare da lui"
цитирай
8. megg - Каква красива рокля!
20.05.2012 14:31
С любов е тъкана, от шепота на дъжд родена, с обич да се носи. И на обич да се радва.
Отива ти, много ти отива, мила Наде! :))
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 8. megg - Каква красива рокля!
20.05.2012 14:41
megg написа:
С любов е тъкана, от шепота на дъжд родена, с обич да се носи. И на обич да се радва.
Отива ти, много ти отива, мила Наде! :))

Дай Боже, скъпа Марианче! Така ми трябваше Новолунна кръстница - само ти можеш да бъдеш! Защото те обичам и защото си вълшебница.:)
На теб пожелавам от сърце ефирна и синя, като небето и морето рокля, тъкана от слънчеви лъчи, любов и щастие!:) Прегръдка и радостно да ти е на душата!:)
цитирай
10. bojo12345 - Размечтах се ....
20.05.2012 14:47
Върна ме няколко десетилетия назад.Кава красота щеше да е ако тогава телевизията беше като днешната... Но красотата от мелодиите е великолепна!!!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - 10. bojo12345 - Размечтах се ....
20.05.2012 14:51
bojo12345 написа:
Върна ме няколко десетилетия назад.Кава красота щеше да е ако тогава телевизията беше като днешната... Но красотата от мелодиите е великолепна!!!

Здравей, Bojo12345!:) Благодаря ти, но заслугата е на Таничка - нашата приятелка и ваша съгражданка - stela50.:) Като в други мои постинги, вдъхновени от нейни...

http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/05/18/malka-sym-za-da-te-obicham.956012

Сърдечни поздрави на Пловдив и милото ти семейство!:)
цитирай
12. vmir - Какво друго е времето,
20.05.2012 16:20
ако не брой редуващи се сезони, изпълнени с поредица от специални моменти, разделени от мълчание? Според мен - нищо друго.
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 12. vmir - Какво друго е времето,
20.05.2012 16:45
vmir написа:
ако не брой редуващи се сезони, изпълнени с поредица от специални моменти, разделени от мълчание? Според мен - нищо друго.

:) Моите измислици понякога учудват и мен самата. Но твоят математичен модел за времето звучи сензационно, дори за лаици като мен и много по-невероятно от поетични фантазии. Така че, вярвам в теб, че ще доведеш докрай изследванията си и моделът ти ще бъде достояние на световната научна общност. На онези, които някога са те номинирали с едно от най-престижните световни научни отличия и признание. Успех!:)
цитирай
14. vmir - 13. malchaniaotnadejda7,
20.05.2012 18:21
malchaniaotnadejda7 написа:
vmir написа:
ако не брой редуващи се сезони, изпълнени с поредица от специални моменти, разделени от мълчание? Според мен - нищо друго.

:) Моите измислици понякога учудват и мен самата. Но твоят математичен модел за времето звучи сензационно, дори за лаици като мен и много по-невероятно от поетични фантазии. Така че, вярвам в теб, че ще доведеш докрай изследванията си и моделът ти ще бъде достояние на световната научна общност. На онези, които някога са те номинирали с едно от най-престижните световни научни отличия и признание. Успех!:)


Наде, благодаря ти, явно прекалено съм преувеличил значимостта на начинанията си, чак се изчервих от нескромността си, честно...
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - 14. vmir - 13. malchaniaotnadejda7,
20.05.2012 18:36
vmir написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
vmir написа:
ако не брой редуващи се сезони, изпълнени с поредица от специални моменти, разделени от мълчание? Според мен - нищо друго.

:) Моите измислици понякога учудват и мен самата. Но твоят математичен модел за времето звучи сензационно, дори за лаици като мен и много по-невероятно от поетични фантазии. Така че, вярвам в теб, че ще доведеш докрай изследванията си и моделът ти ще бъде достояние на световната научна общност. На онези, които някога са те номинирали с едно от най-престижните световни научни отличия и признание. Успех!:)


Наде, благодаря ти, явно прекалено съм преувеличил значимостта на начинанията си, чак се изчервих от нескромността си, честно...

Напротив! Ти ги омаловажи, което ме предизвика да напиша тук истината. Да не забравяме, че освен поет, съм представител на едно от най-нахалните професионални общности на човечеството - журналистическото.:))) Така че, - прощавай! Но това, че не си отговорил на тази номинация, като студент, е обяснимо. Нашите и не биха ти позволили на тази ранна възраст, а имайки предвид и факта, че младият учен, би бил така нужен и безценен, за социалистическото ни пребъдване... Хайде да замълча.:) Твоята теория, за която неколкократно ми каза, че била "малко откритие" - преобръща на 360 градуса много от изследванията в тази област. Така че - без скромности - Дерзай!!!:) Пък й да им подариш авторските права на английски - важно е, да ги имаш преди това на български. Извинявай, за нетактичността, Любо, ти най-добре си знаеш, разбира се. Ще успееш!:) И ме извини за фриволността, че го оповестих, но нали отдавна преследвам времето... :)
цитирай
16. stela50 - Е, това стихотворение наистина е върховно ...
20.05.2012 18:40
Чета го на глас , а ти приемай поздравления от моите момичета ...
Песента ... песента му подхожда и му придава нежна прелест ,
но тази рокля от звук на дъжд не всеки може да изтъче ...
Прекрасно е ...
Сърдечни прегръдки !
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 16. stela50 - Е, това стихотворение наистина е върховно ...
20.05.2012 18:52
stela50 написа:
Чета го на глас , а ти приемай поздравления от моите момичета ...
Песента ... песента му подхожда и му придава нежна прелест ,
но тази рокля от звук на дъжд не всеки може да изтъче ...
Прекрасно е ...
Сърдечни прегръдки !

Благодаря ти, мила Таничка! Ами - твоите постинги ме вдъхновяват неизменно...:) Благодаря ти! Мислих да ти го посветя, но тъй като е писано за мъж - какво да правя - този свят се ръководи от мъже.:) После чух при теб невероятната Джилиола Чинкуети и любимата ми песен за дъжда. Ще я преведа непременно, макар че най-важното се разбира. Все едно, да превеждаш дъжда.:) БЛАГОДАРЯ ТИ!!! И сърдечни поздрави и прегръдки за трите момичета - за теб и за другите двечки - от мен!:) Радостна и вдъхновена вечер!:)
цитирай
18. kalin8 - Привет!
20.05.2012 19:04
Поздравления за стиха, Наде!
Б.
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 18. kalin8 - Привет!
20.05.2012 19:07
kalin8 написа:
Поздравления за стиха, Наде!
Б.

Привет, Боре!:) Тъкмо бях при теб... Много ми харесаха твоите "Натежали небеса".
Обичам състоянието на предбуря, бурята, дъжда...:) Небесни състояния. Благодря ти! И поздрави на Пловдив!:)
цитирай
20. jabalka - Привет Мълчание с дъждовна рокля...
20.05.2012 19:11
от спомени за колесница топуркат чувства на прага на звездната шир,
където пътешествах благодарение на твоите красиви мисли...!
Приеми моите поздрави за красивите асоциации!
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - 20. jabalka - Привет Мълчание с дъждовна рокля...
20.05.2012 19:19
jabalka написа:
от спомени за колесница топуркат чувства на прага на звездната шир,
където пътешествах благодарение на твоите красиви мисли...!
Приеми моите поздрави за красивите асоциации!

Здравей, Ябълчице!:) Благодаря ти! Много си мила...:) Приказна седмица за теб, с новолунни и радостни пътешествия! В щастие и любов!:)
цитирай
22. vmir - 15. malchaniaotnadejda7,
20.05.2012 19:22
Наде, впечатлил съм те повече от очакванията си, защото най-често пишеш за времето и имаш специално отношение към него. Истината е, че ми се наложи да докажа само между другото своята концепция за времето, за да изведа аналитичен израз за биологичен процес. Новостта ми е в математическото описание на процеса, не мисля, че концепцията ми за времето е откритие, а има вероятност даже и да не е особено оригинална. Оценявам окуражението, но трябва да бъда реалист.
цитирай
23. malchaniaotnadejda7 - 22. vmir
20.05.2012 19:34
vmir написа:
Наде, впечатлил съм те повече от очакванията си, защото най-често пишеш за времето и имаш специално отношение към него. Истината е, че ми се наложи да докажа само между другото своята концепция за времето, за да изведа аналитичен израз за биологичен процес. Новостта ми е в математическото описание на процеса, не мисля, че концепцията ми за времето е откритие, а има вероятност даже и да не е особено оригинална. Оценявам окуражението, но трябва да бъда реалист.

Добре, Любо. Аз ти благодаря за разбирането и че не се засегна - аз много приказвам. Но вие, истинските изследователи и учени сте скромни. Израснала съм при един такъв човек. Така че, скромността ти, още повече засилва убеждението ми, че откритието ти е ценно и стойностно. Нямат значение суперлативите - моите, важното е, да го публикуваш и да стане достояние на научната общност - това е важното. А в науката е така. Моя приятелка, също учен, ми го е споделяла. Ние Наде, ми е казвала със зрънце да допринесем за истината, сме щастливи.:) Аз ти благодаря, че стана дума за времето, говорейки и за книгата на Стефан и така, естествено стана дума и за твоята работа в момента. Много се радвам, а времето, наистина ме интересува - имам поетични образи на времето и за времето... Стотици образи.:) Един ден, ще ги събера. Най-добре звучат при "Приказки от Рахел".:) Благодаря за разбирането и до скоро!:)
цитирай
24. анонимен - Санде: Поздравления за хубавото стихотворение!
20.05.2012 19:54
Написано с вдъхновение, с полет на чувството и мисълта, нежно и запомнящо се.
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - LA PIOGGIA :)
20.05.2012 19:54
"ДЪЖДЪТ - LA PIOGGIA - ТРЕТАТА ПЕСЕН ГОРЕ!:)

http://www.youtube.com/watch?v=758wy05m-ZI&feature=player_embedded

"Във вестника прочетох, че времето се променяло –
облаците чернеят в небето и кой знаело, защо, птиците там, горе, нямало да летят...
Аз не се променям никога! Не, не се променям никога!
Светът може да пропадне, но какво ме интересува това!?
Дъждът не вали над нашата любов, когато небето е синьо –
Дъждът не съществува, когато ти ме погледнеш –
Захвърляме чадъра, той не ни трябва повече!
Термометърът отива надолу, слънцето си отива –
Зимата всява страх у всички, но вътре в мен има огън,
който няма да угасне и знаеш ли защо? –
Аз не се променям никога! Не, не се променям никога!
Светът може да пропадне, но, какво ме засяга това!
Дъждът не вали над нашата любов, когато небето е синьо!"

GILIOLA CINQUETTI
цитирай
26. malchaniaotnadejda7 - 24. анонимен - Санде: Поздравления за хубавото стихотворение!
20.05.2012 19:57
анонимен написа:
Написано с вдъхновение, с полет на чувството и мисълта, нежно и запомнящо се.

Здравей, Санде! Радвам се, че ти харесва, благодаря ти от сърце! Поздрави и радостна седмица!:)
цитирай
27. tota - Наде,
20.05.2012 20:05
Понякога дъждът може да е и прекрасен!

Сърдечни поздрави!
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - 27. tota - Наде,
20.05.2012 20:10
tota написа:
Понякога дъждът може да е и прекрасен!

Сърдечни поздрави!

Понякога е наистина прекрасен, Ати!:) Дори, да е измислен... Вали! Тържествено вали в мен, а навън - грее слънце! Поздрави от свечеряваща Витоша!:)

"Io non cambio mai! No, non cambio mai! Puo`cadere il mondo ma, ... " :)

Светла и радостна вечер!:)

цитирай
29. an3 - !
20.05.2012 20:12
Прекрасен пост ;)
цитирай
30. malchaniaotnadejda7 - 29. an3 - !
20.05.2012 20:18
an3 написа:
Прекрасен пост ;)

:) Благодаря ти, Хриси! Хубава вечер и седмица, пълна с музика!:)
цитирай
31. mariniki - много е красиво...
20.05.2012 20:42
спомни ми един мой стих от някога...



само миг
и топъл дъжд
през теб преминал
очите ми
с любов измива,
раните погалил,
неуловим
и нежен,
бяла рокля на сълзи
за теб
облякох, мили...

*
сърдечен поздрав за теб...
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - 31. mariniki - много е красиво...
20.05.2012 21:08
mariniki написа:
спомни ми един мой стих от някога...

само миг
и топъл дъжд
през теб преминал
очите ми
с любов измива,
раните погалил,
неуловим
и нежен,
бяла рокля на сълзи
за теб
облякох, мили...

*
сърдечен поздрав за теб...

Добър вечер, Маги!:) Благодаря ти за хубавия стих... "Бяла рокля на сълзи" - чудесна метафора! Имам многобройни стихове за времето и за дъжда, но ще те поздравя с любимата ми песен "Дъжд", която моята скъпа приятелка Таня - stela50, ми припомни. Вярна е и я чувствам близка до мен. Прегръдки и поздрави на твоето небе!

http://www.youtube.com/watch?v=758wy05m-ZI&feature=player_embedded

" ДЪЖД

Във вестника прочетох, че времето се променяло –
облаците чернеят в небето и кой знаело, защо, птиците там, горе, нямало да летят...
Аз не се променям никога! Не, не се променям никога!
Светът може да пропадне, но какво ме интересува това!?
Дъждът не вали над нашата любов, когато небето е синьо –
Дъждът не съществува, когато ти ме погледнеш –
Захвърляме чадъра, той не ни трябва повече!
Термометърът отива надолу, слънцето си отива –
Зимата всява страх у всички, но вътре в мен има огън,
който няма да угасне и знаеш ли защо? –
Аз не се променям никога! Не, не се променям никога!
Светът може да пропадне, но, какво ме засяга това!
Дъждът не вали над нашата любов, когато небето е синьо!"

цитирай
33. malchaniaotnadejda7 - ps
20.05.2012 21:17
Маги, нека те поздравя и с нещо мое - жестът ти ме трогна - благодаря ти!:)

ИЗМИСЛЕН ДЪЖД

На кръст разпъва ме дъждът -
Исус да съм,
не бих възкръснала.
И малки капчици вода
б л а т а т а
в н е б е с а превръщат...
След сто кълбенца самота
и Маркес няма да е същият.
Навън е сухо.
Докога
ще достроявам
сини къщи?

(1988 г. "Вричане")

Нали Далчев бе казал, че "Човек не твори, а дотворява..." Нежна вечер!
цитирай
34. magnoliya - Поздрави за поста! Прекрасни ...
20.05.2012 22:49
Поздрави за поста!
Прекрасни стихове и хубава музика!
цитирай
35. tili - Това е!
20.05.2012 23:41
Човек не твори, а дотворява.
Всякаква вечер - каквото дойде все е за добро:)))
цитирай
36. malchaniaotnadejda7 - 34. magnoliya - Поздрави за поста! Прекрасни ...
21.05.2012 00:22
magnoliya написа:
Поздрави за поста!
Прекрасни стихове и хубава музика!

:) Здравей, мила Магнолия! Радвам се, че ти харесва и че поспря при мен. Хубава седмица и поздрави на Кубрат и твоята градинка!
цитирай
37. malchaniaotnadejda7 - 35. tili - Това е!
21.05.2012 00:24
tili написа:
Човек не твори, а дотворява.
Всякаква вечер - каквото дойде все е за добро:)))

:) Нали... Далчев. Много го обичам. Благодаря ти, Тили! И на теб - от сърце - всякаква седмица! Добротворна и великолепна!:)
цитирай
38. veninski - Поздрави и от мен, Надежда!
21.05.2012 05:43
Поздрави и от мен, Надежда!
цитирай
39. bven - Привет, Надежда!
21.05.2012 08:53
Чудесна рокля - научи всички ни да тъчем такава красота!
Чудесен и щастлив ден!:)))
цитирай
40. malchaniaotnadejda7 - 38. veninski - Поздрави и от мен, Надежда!
21.05.2012 09:55
veninski написа:
Поздрави и от мен, Надежда!

Здравей, Васко! Поздрави на магичните Родопи!
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - 39. bven - Привет, Надежда!
21.05.2012 10:00
bven написа:
Чудесна рокля - научи всички ни да тъчем такава красота!
Чудесен и щастлив ден!:)))

Здравей, мила Bven! Благодаря ти от сърце - май е новолунна.:) Благодаря, че ни припомняш за подредбата на небето над нас и в нас. Сърдечни поздрави и радостно празнуване на 24 май! Поздрави на Пловдив!:)
цитирай
42. mariniki - благодаря ти, malchaniaotnadejda7 ...
21.05.2012 10:31
за поетичния и музикалния поздрав...
ти си прекрасна...бъди...
цитирай
43. malchaniaotnadejda7 - 42. mariniki - благодаря ти, malchaniaotnadejda7 ...
21.05.2012 10:34
mariniki написа:
за поетичния и музикалния поздрав...
ти си прекрасна...бъди...

И ти бъди, Маги! В бяла рокля от любов и светлина!:) Светло посрещане на 24 май!
цитирай
44. dushka - !
21.05.2012 10:38
Чар, музика, магия... Поздрав, мила Надежда!:)
цитирай
45. malchaniaotnadejda7 - Чар, музика, магия. . . Поздрав, ...
21.05.2012 10:44
dushka написа:
Чар, музика, магия... Поздрав, мила Надежда!:)

Здравей, мила Душке! И при теб е прекрасно, благодаря ти! Идва момент, когато на човек му омръзва да носи панталони и си ушива рокля.:) Радостно празнуване на 24 май и целуни твоето момиченце от мен!:) Цветенце за вас двечките -

http://www.youtube.com/watch?v=EwFNL9VhBlk
цитирай
46. monaliza121 - Надя, облечи рокля от думи и ще бъдеш ...
21.05.2012 10:52
Надя, облечи рокля от думи и ще бъдеш 'тази вечер най-красива".:)))
Думите при теб се леят като топъл, освежаващ, летен дъжд...
Привет!:))
цитирай
47. malchaniaotnadejda7 - 46. monaliza121 - Надя, облечи рокля от думи и ще бъдеш ...
21.05.2012 10:54
monaliza121 написа:
Надя, облечи рокля от думи и ще бъдеш 'тази вечер най-красива".:)))
Думите при теб се леят като топъл, освежаващ, летен дъжд...
Привет!:))

Благодаря ти, Тинче!:) Много се радвам, че поспря. Дано да е така и дай Боже тази рокля да е истинска.:) Прегръдка и поздрави на моренцето!
цитирай
48. sparotok - приказно!
21.05.2012 11:57
Просто приказно!

Когато лятото премине
на слънчевата колесница
от тропота на дъжд внезапен,
ще се извият моите мигли
и ще докоснат пак звездите...


Поетите са като боговете, могат да създават светове...
цитирай
49. malchaniaotnadejda7 - 48. sparotok - приказно!
21.05.2012 12:12
sparotok написа:
Просто приказно!

Когато лятото премине
на слънчевата колесница
от тропота на дъжд внезапен,
ще се извият моите мигли
и ще докоснат пак звездите...


Поетите са като боговете, могат да създават светове...

Благодаря ти! Ценя мнението ти и се радвам, че си намерил нещичко в него. Поздрави и спорна работа по Тракийския Речник! Това ще е една от най-удивителните български книги. Време беше някой да каже истината за българската история и за "безписменото минало" на дедите ни. Успех!:)
цитирай
50. sestra - Женствено е...
21.05.2012 12:38
рядко се намира такава прямота, дори и в добрите поети - но ти знаеш това, Надя :)
цитирай
51. malchaniaotnadejda7 - рядко се намира такава прямота, ...
21.05.2012 12:59
sestra написа:
рядко се намира такава прямота, дори и в добрите поети - но ти знаеш това, Надя :)

"Когато вървя, случва се - птица слети* до мен и ме подмине. Обичам да става така. Знак ми е на хубаво. Този вихър от крило в косата ми, това леко подсвирване в ухото ..." - Твой текст, Стани! От последния ти постинг ...

Та така и с поезията - внезапно идва, като птица. Не ти трябва нищо друго, освен памет - да запишеш чутото... Един от синонимите й е "прямотата", за която говориш - искреността. Благодаря ти затова! Преди време казах в "Клеймо":

"Искреността
във миг ще смаже
подобно бумеранг
лъжата.
И над главата ми
ще падне
едно неписано
проклятие.
На непожизненост."

"Клеймо" ( от първата ми стихосбирка "Вричане", 1988г.)

Когато искреността се слее с яснотата - това е поезията. Яснота. Още има да уча.:) Благодаря ти за куража!
цитирай
52. sestra - Точно така я разбирам,
21.05.2012 13:09
от такава поезия клишетата бягат с подвити опашчици, а паметта струва ми се, се пристрастява и иска да става съработник в събитието... Точно - непожизненост! :)
цитирай
53. malchaniaotnadejda7 - 52. sestra - Точно така я разбирам,
21.05.2012 13:14
sestra написа:
от такава поезия клишетата бягат с подвити опашчици, а паметта струва ми се, се пристрастява и иска да става съработник в събитието... Точно - непожизненост! :)

Благодаря ти, Стани! Светъл и радостен 24 май!:)
цитирай
54. ckarlet - Поздрави и за двете! Талантливи сте ...
21.05.2012 16:24
Поздрави и за двете! Талантливи сте и се радвам, че мога да ви чета!
цитирай
55. malchaniaotnadejda7 - Поздрави и за двете! Талантливи сте ...
21.05.2012 17:55
ckarlet написа:
Поздрави и за двете! Талантливи сте и се радвам, че мога да ви чета!

Благодаря ти, мила Скарлет! И на мен ми е много приятно, когато ти гостувам. Сърдечни поздрави и усмивки!:) Пожелавам ти вдъхновена празнична седмица!
цитирай
56. martiniki - Много е хубава тази ти рокля...
21.05.2012 18:46
представих си каква е - като ехо от дъждовни капки, синкава мъгла...а щом дъждът си отиде, рокля от мълчание, от тишина - невидима;)
цитирай
57. usmivka99 - Хубаво е!! До нереалност хубаво. . . ...
21.05.2012 18:57
Хубаво е!! До нереалност хубаво.....
цитирай
58. malchaniaotnadejda7 - 56. martiniki - Много е хубава тази ти рокля...
21.05.2012 19:19
martiniki написа:
представих си каква е - като ехо от дъждовни капки, синкава мъгла...а щом дъждът си отиде, рокля от мълчание, от тишина - невидима;)

Здравей, Доре! От мълчана вода.. Всъщност, това исках - да е незрима. Прегръдка!:)
цитирай
59. malchaniaotnadejda7 - 57. usmivka99 - Хубаво е!! До нереалност хубаво. . .
21.05.2012 19:22
usmivka99 написа:
Хубаво е!! До нереалност хубаво.....

Сюрреално... :) Благодаря ти, Усмивчице! Сърдечен поздрав и най-светли и добри пожелания!
цитирай
60. alexs - Поздрави Надя! http://www. y...
21.05.2012 23:43
Поздрави Надя!
http://www.youtube.com/watch?v=Jop_TwpafLY
цитирай
61. malchaniaotnadejda7 - 60. alexs - Поздрави Надя! http://www. y...
22.05.2012 05:30
alexs написа:
Поздрави Надя!
http://www.youtube.com/watch?v=Jop_TwpafLY

Здравей, Алекс! Благодаря ти за песента - ще я чуя с радост, само дано Бог се смили и земетресението да не повтори!

О! Това е изненада - Богдана Карадочева - благодаря ти! Прекрасна песен...:) Поздрави на морето!
цитирай
62. malchaniaotnadejda7 - ps За земетресенито - http://www.bta.bg/bg/
22.05.2012 11:55
http://ndc.geophys.bas.bg/

"Земетресението в Перник ще затихва дълго време, вероятно 2-3 месеца, а може би и много повече. Това заяви пред "Фокус" дежурният сеизмолог в Националния институт по геофизика, геодезия и география при БАН н.с. ІІ ст. Ирена Александрова.

Много силно е земетресението, коментира още експертката, според която още дълго време хората в региона на Перник ще усещат слабите земетресения – от порядъка на 2-2,5 степен по Рихтер. Според Александрова това е добре засега, защото високите магнитуди – над 3,5, доста са се разредили и в момента стават само слаби.

Регистрираните последващи земетресения вероятно са над 100 заедно с микроземетресенията, които не се усещат. От тях с магнитуд над 2,5 по Рихтер са регистрирани над 30 земетресения. "Над епицентъра хората усещат земетресението вертикално, тук, в София, всички ние го усетихме и движенията бяха хоризонтални", обясни Александрова.

Според нея е възможно, но е по-вероятно да не се случи ново земетресение с такъв магнитуд като това в Перник. Много трусове, с по-нисък магнитуд – да, те стават и в момента. Но да надвиши този от сутринта е много малко вероятно, смята Александрова.

"Във Витошкия разлом такъв магнитуд не сме имали скоро. Последното земетресение е от 1917 г., което е с по-нисък магнитуд. Преди 2 години имаше едно земетресение тук във Витошкия разлом – магнитудът му беше около 3,6, значително по-слабо. Това беше последното по-силно земетресение, което изплаши хората тогава", посочи още Ирена Александрова."

"Сградите в София са така проектирани, че трябва да издържат на земетресение с магнитуд 7,4-7,5 по Рихтер. Това заяви главният архитект на София Петър Диков в предаването "Денят започва" на БНТ. Той обаче допълни, че голямо влияние оказва качеството на строителството. Припомни, че в продължение на 7-8 години след промените не е имало стриктен контрол за качеството на строителството.

"Аз обаче смятам, че включително и тези сгради са направени достатъчно коректно спрямо проектите, тъй като отговорността на проектанта и конструктора е много голяма по нашата нормативна уредба", допълни той.

"АЕЦ "Козлодуй" е проектирана да издържи на земетресение от около 7 по скалата на Рихтер, заяви министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков в предаването на Дарик радио "Седмицата". Той допълни, че и АЕЦ "Белене" също се предвижда да издържи трус с подобна сила, но Козлодуй е много по-безопасен район от сеизмична гледна точка от Белене."
цитирай
63. malchaniaotnadejda7 - http://www.bta.bg/bg/
22.05.2012 12:12
Стената на язовир "Студена" е изпитвана при осма степен по скалата на Рихтер, коментира за БТА директорът на ВиК-Перник Искра Златанова. Очаква се днес по обяд язовирът да достигне 21 млн.
куб. метра. При този обем съгласно предписание на МОСВ трябва да започне източване на водоема. Ще бъде включена и втора турбина към ВЕЦ на хидровъзел "Студена". С източената вода ще се произведе електроенергия. През следващите дни е възможно да започне да се изпуска вода в реката
- по 0.5 куб. метър в секунда, поясни Златанова.


Нов земен трус е регистриран на територията на България с магнитуд от трета степен по Рихтер, сочи справка в сайта на Европейски средиземноморски сеизмологичен център. Земетресението е регистрирано в 07.09 часа и е било е на дълбочина от два километра. Епицентърът на земетресението е на 24 км западно от София, 6 км северозападно от Перник, предаде агенция "Фокус".

В резултат от земетресението от тази нощ има леко повредени експонати в Националния исторически музей (НИМ), щети са забелязани и по Боянската църква... Слава Богу, че уникалните стенописи от XI-XII в. на културния паметник, включен в списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО, не са пострадали при земетресението!

Над 60 слаби труса е имало след първото силно земетресение тази нощ. Това съобщават от Националния институт по геофизика, геодезия и география – БАН, цитирани от агенция "Фокус". Всички последвали трусове са с епицентър около Перник и всички са с магнитуд над 1 по скалата на Рихтер.

20.15: Последващите трусове продължават

Последващите трусове продължават. Последните два, значително по-слаби от снощния, са усетени в Перник и в София. Единият е с магнитуд 3.1-3.2 по скалата на Рихтер, а другият – 3.5-3.6 по скалата на Рихтер. Трусовете са регистрирани съответно в 19.26 часа и в 20.07 часа.

http://www.geophys.bas.bg/news_bg.htm

http://ndc.geophys.bas.bg/

http://geofon.gfz-potsdam.de/eqinfo/list.php



цитирай
64. mitkaloto - Поздравления за хубавото стихо...
22.05.2012 16:35
Поздравления за хубавото стихотворение!Изпредено с много любов!Поздрави!
цитирай
65. tsanynka - Брилянтна си,Надя:)
22.05.2012 16:46
Радвам се,че мога да се докосвам до душата ти чрез твоите поетични рожби!!!
Прегръщам те:)
цитирай
66. tsanynka - Господ да пази България!
22.05.2012 16:52
Дано да няма повече трусове!Макар,че съм далече,осъмнах пред компа...Още в 3.30 попаднах на съобщение от чужда агенция за земетресението ,много преди нашите медии да вземат някакво отношение...Дано не се повтарят минали страшни събития!!!
цитирай
67. malchaniaotnadejda7 - 64. mitkaloto - Поздравления за хубавото стихо...
22.05.2012 19:35
mitkaloto написа:
Поздравления за хубавото стихотворение!Изпредено с много любов!Поздрави!

:) Здравей, Митко! Благодаря ти. Да, вярвам в нея. Поздрави и хубава вечер!
цитирай
68. malchaniaotnadejda7 - 66. tsanynka - Господ да пази България!
22.05.2012 19:47
tsanynka написа:
Дано да няма повече трусове!Макар,че съм далече,осъмнах пред компа...Още в 3.30 попаднах на съобщение от чужда агенция за земетресението ,много преди нашите медии да вземат някакво отношение...Дано не се повтарят минали страшни събития!!!

Здравей, Цани! Дано да няма! Дай Боже да няма!!! Да. От блога първо прочетох при Bulgarinat57, който бе посочил американската сеизмологична служба - реагираха автоматично, на момента, първи в света. След това - в Геофизичния институт на Бан, БТА, Фокус,... - и нашите реагираха. Но, първи бяха американските сеизмолози. Дъщеря ми ме уведоми веднага - за магнитуда и епицентъра от техния сайт. Дано затихне!!! Сърдечни поздрави на теб и до скоро!

http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/recenteqsww/Quakes/usb0009uyx.php

Ето ги и нашите - http://ndc.geophys.bas.bg/

... Да, ще се молим, Бог да бди над България ...
цитирай
69. malchaniaotnadejda7 - 65. tsanynka - Брилянтна си,Надя:)
22.05.2012 19:57
tsanynka написа:
Радвам се,че мога да се докосвам до душата ти чрез твоите поетични рожби!!!
Прегръщам те:)

Благодаря ти сърдечно, Цани! Ако не бяхте вие, моите скъпи приятели тук, нямаше да записвам тази поезия, защото, нямаше да чувам поезията. Тя идва, единствено, когато нещо докосне трайно сърцето ми. Това сте вие. И аз те прегръщам и ще се радвам да се видим един ден! Поздрави добрата стара Англия!:) Обичам Лондон... Макар отдавна да бях там за кратко - само за десетина дни и по работа - останах очарована. И от лондончани, и от самия град. Поздрави, хубава вечер и до скоро!:)
цитирай
70. mariniki - благодаря ти, Надя...
22.05.2012 20:33
за красивите поетични поздрави...
сърдечно...
цитирай
71. malchaniaotnadejda7 - 70. mariniki - благодаря ти, Надя...
22.05.2012 21:56
mariniki написа:
за красивите поетични поздрави...
сърдечно...

"...а думите превръщат се в истини..." - колко хубаво си го казала! Аз ти благодаря, Маги! Радвам се, че те срещнах тук - ще се радвам да се видим, ако е рекъл Бог. Сърдечни поздрави и до скоро!
цитирай
72. makont - Наденце, едва сега и остана време да прочета със сърцето си твоя стих,
23.05.2012 12:53
както винаги с малко думи си обхванала Вселената, тази на чувствата, на тшината на мълчанието, на съзерцанието. Успокояващи мисли, нашепват за вечността, скрита в капка дъжд. Размествай галактиките с мигли и Бъди красива и мълчи в твоята "рокля от мълчание". Чувам мълчането ти! Усмивки от мен в дъждовния ден!
цитирай
73. malchaniaotnadejda7 - 72. makont - Наденце, едва сега и остана време да прочета със сърцето си твоя стих,
23.05.2012 14:35
makont написа:
както винаги с малко думи си обхванала Вселената, тази на чувствата, на тшината на мълчанието, на съзерцанието. Успокояващи мисли, нашепват за вечността, скрита в капка дъжд. Размествай галактиките с мигли и Бъди красива и мълчи в твоята "рокля от мълчание". Чувам мълчането ти! Усмивки от мен в дъждовния ден!

Здравей, Майче! Благодаря ти!:) В София небето се сля със земята - неспирно вали. Не виждам разлика между двете, а и пулсът ни е друг, защото оцеляхме. Да се чуем. А и диханията на земята продължават. Останалото е... Дъжд! Един от символите на живот за мен - обичам го. Ако имаш време тази вечер - заповядай в зала "България" - в 18.30 - ще се чества 100 годишнина от рождението на Влади Симеонов - основател на две български филхармонии и на единствената по рода си в света детска филхармония - "Пионер". Има и премиера на книгата-животопис от дъщеря му - Лучия Влади Симеонова - скъпа приятелка... Една наистина необикновена книга, на която имах честта да съм редактор. Авторката й, Лучия, е дъщеря на моята непрежалима учителка по италиански език - г-жа Мариета Бертоли-Симеонова... Писах тук затова. Само ми се обади... Концертът е от 19.00ч. Късничко съобщавам, мислих да пиша тук за тази книга, но нещо времето не ми стига - не мога да го стигна - нито то мен.:) До скоро!

http://malchaniaotnadejda7.blog.bg/poezia/2010/10/01/vladi-simeonov.613909
цитирай
74. aqualia - Ей, момиче, твоята рокля от дъждовни звуци...
23.05.2012 18:24
... е много красива, ти го знаеш, защото сребърните струни са нишките, които се свързват с живота... това е вътрешото послание за мен.
Познавамв теб това момиче, което може всичко до направи с любов...

...il mio ragazzo sa che quando
quando m'innamoro
io do tutto il bene...

;)))
цитирай
75. makont - Наденце, с такова удоволствие щях да дойда,
23.05.2012 22:39
но моите двама мъже и двете мопсчета не могат без мен. Като скачени съдове сме. Трябваше да размахам чирпака, да посготвя нещо и така, проза, но аз си я обичам тази проза. Прегръщам те и ти желая успех!
цитирай
76. malchaniaotnadejda7 - 74. aqualia - Ей, момиче, твоята рокля от дъждовни звуци...
23.05.2012 23:49
aqualia написа:
... е много красива, ти го знаеш, защото сребърните струни са нишките, които се свързват с живота... това е вътрешното послание за мен.
Познаваме с теб това момиче, което може всичко до направи с любов...

...il mio ragazzo sa che quando
quando m'innamoro
io do tutto il bene...

;)))

:) Ето я неаполитанката! Моята мила приятелка от голямото красиво море! Благодаря ти, Лили и поздравления за хубавото стихотворение! Честит празник утре с радост и вдъхновение!:)

"... моето момче знае,
че когато се влюбя,
давам всичко!"

(песента е непреводима, но е прекрасна!) В тези три реда е всичко. Благодаря ти! Прегръдка и до скоро!:)
цитирай
77. malchaniaotnadejda7 - 75. makont - Наденце, с такова удоволствие щях да дойда,
24.05.2012 00:41
makont написа:
но моите двама мъже и двете мопсчета не могат без мен. Като скачени съдове сме. Трябваше да размахам чирпака, да посготвя нещо и така, проза, но аз си я обичам тази проза. Прегръщам те и ти желая успех!

:) Колкото и да бяхте - щяхте да влезнете. Но и аз съм като теб - предпочитам "прозата". В малките наглед неща от живота е всъщност истината. Радостта, която осмисля... Поне за мен.:)

Честит 24 май! И честит юбилей!!! Бъди много щастлива, скъпа Майче и бъди!
цитирай
78. mariniki - Честит празник, Надя!
24.05.2012 12:46
нека духовната светлина огрява душите ни...
сърдечен поздрав за теб..
цитирай
79. malchaniaotnadejda7 - 78. mariniki - Честит празник, Надя!
24.05.2012 12:51
mariniki написа:
нека духовната светлина огрява душите ни...
сърдечен поздрав за теб..

Честит празник, Маги! Бъди щастлива и сбъдната! Възторг в словото и в живота!
цитирай
80. megg - Честит 24 май!
24.05.2012 16:33
Честит празник, мила Наде! Благословен и извисяващ е този ден - ден на Духа и на Светлината, която пречиства. И да пребъде Словото, и да пребъдваме в него!
Поздрав и прегръдки! :)
цитирай
81. kometapg - Честит празник! Бъди много вдъх...
24.05.2012 16:47
Честит празник! Бъди много вдъхновена!:)
цитирай
82. alexs - Честит празник Надя! Творчески ...
24.05.2012 18:06
Честит празник Надя! Творчески успехи и най-вече здраве!
цитирай
83. malchaniaotnadejda7 - 80. megg - Честит 24 май!
25.05.2012 01:52
megg написа:
Честит празник, мила Наде! Благословен и извисяващ е този ден - ден на Духа и на Светлината, която пречиства. И да пребъде Словото, и да пребъдваме в него!
Поздрав и прегръдки! :)

Честито Възнесение Господне и честит Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост, скъпа Марианче! Дай Боже, да пребъдем в Словото и словото Божие да пребъде в българското слово!

http://www.youtube.com/watch?v=GQgM2zvdNnA&feature=related
цитирай
84. malchaniaotnadejda7 - 81. kometapg - Честит празник! Бъди много вдъх...
25.05.2012 01:54
kometapg написа:
Честит празник! Бъди много вдъхновена!:)

Честит 24 май, Светле! И на теб светло вдъхновение и щастливи бъднини!:)
цитирай
85. malchaniaotnadejda7 - 82. alexs - Честит празник Надя! Творчески ...
25.05.2012 01:58
alexs написа:
Честит празник Надя! Творчески успехи и най-вече здраве!

Честит празник, Алекс! Троен празник! Възнесение Господне, Ден на българската просвета и на славянската писменост! Щастливи бъднини и пребъдване в българското слово - здраве и успехи от сърце!

цитирай
86. dolsineq - ". . . облякла рокля от мълч...
01.06.2012 13:40
"...облякла рокля от мълчание." – много добро хрумване. Поздравление за хубавият стих, Надя!...:)
цитирай
87. malchaniaotnadejda7 - 86. dolsineq - http://sparotok.blog.bg/politika/2009/10/21/trakiiskiia-nadpis-ot-ezerovo.420144
01.06.2012 16:00
dolsineq написа:
"...облякла рокля от мълчание." – много добро хрумване. Поздравление за хубавият стих, Надя!...:)

Здравей, Снеже! Благодаря ти сърдечно, радвам се, че поспря на моята страничка.:)

Благодаря ти, че ни напомни невероятния постинг на нашият съблогер, Sparotok - Павел Серафимов, за Тракийския надпис край Езерово! Сърдечни поздрави и светла, радостна вечер!

http://sparotok.blog.bg/politika/2009/10/21/trakiiskiia-nadpis-ot-ezerovo.420144
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3285404
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43591