Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
13.07.2012 21:33 - ДВЕ ОРХИДЕИ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 16005 Коментари: 48 Гласове:
95

Последна промяна: 14.07.2012 18:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ДВЕ ОРХИДЕИ

Когато донесох
орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -
хубав ден,
но още по-хубава нощ -
дъждът ми говори за вечност,
в кръговрата
на свойто присъствие
се усмихва -
Не искам да знам.
Само искам да чуя.
Смехът от небесна вода
да ме грее наесен,
когато ще бъдеш
по-близко
до мен.

12. 07. 2012.










Гласувай:
95



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Прекрасно ... Толкова красиви символи ...
13.07.2012 21:53
Орхидеи, небесна вода ... далечна есен ...
Един разговор - посвещение, обет ... увереност,
сила ... и ОБИЧ ... неизмерима и вечна.
Много е хубаво, много ...
Прегръщам ви силно !
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. stela50 - Прекрасно ... Толкова красиви символи ...
13.07.2012 21:57
stela50 написа:
Орхидеи, небесна вода ... далечна есен ...
Един разговор - посвещение, обет ... увереност,
сила ... и ОБИЧ ... неизмерима и вечна.
Много е хубаво, много ...
Прегръщам ви силно !

:) Благодаря ти, Таничка! Ти знаеш...:) Поздрави и прегръдка от нас и хубава, слънчева вечер! Сега се размечтах за Ирис. За теб има един "Слънчоглед", но трябва да му намеря истинска и по-ефирна хартия, за да ти го поднеса.:) До скоро!
цитирай
3. kometapg - Остонах дълго тук! Невероятно н...
13.07.2012 22:29
Остонах дълго тук! Невероятно нежно и хубаво! Благодаря ти за усещането!:)
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 3. kometapg - Остонах дълго тук! Невероятно н...
13.07.2012 22:32
kometapg написа:
Остонах дълго тук! Невероятно нежно и хубаво! Благодаря ти за усещането!:)

Здравей, Светле! Благодаря ти. Радвам се, че ми гостуваш.:) Хубава вечер на теб от сърце!
цитирай
5. daan - прекрасно пријателке:))
14.07.2012 06:52
Когато донесох
орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -
хубав ден,
но още по-хубава нощ -
цитирай
6. jabalka - Привет!
14.07.2012 08:49
Много е хубаво!
Ти обичаш дъжда..."Смехът от небесна вода"!!1
Приеми моите поздрави и усмихнат ден! :)
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 5. daan - прекрасно пријателке:))
14.07.2012 09:33
daan написа:
Когато донесох
орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -
хубав ден,
но още по-хубава нощ -

Радостна съм, че ти харесва, Дан. Искам да стигна до смисъла, като икебана на разказ, но в кратка форма от няколко поетични стръка. Ваза за цветя и мисли - понякога от емоции... Когато събера роман в стихотворение, ще е есен.:) И дано имам повече цветя тогава, да ги подредя. Здравей!:))
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 6. jabalka - Привет!
14.07.2012 09:49
jabalka написа:
Много е хубаво!
Ти обичаш дъжда..."Смехът от небесна вода"!!1
Приеми моите поздрави и усмихнат ден! :)

Здравей, Ябълчице! Много обичам дъжда и времето като образи. Имам ги почти навсякъде... Благодаря ти сърдечно, радостен ден и на теб! бъди щастлива!:)
цитирай
9. sparotok - !
14.07.2012 12:32
Орхидеите са прекрасни цветя, бих ги нарекъл дори райски...
Най-хубавото цвете обаче си остава дъщерята, нали:)
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 9. sparotok - !
14.07.2012 12:44
sparotok написа:
Орхидеите са прекрасни цветя, бих ги нарекъл дори райски...
Най-хубавото цвете обаче си остава дъщерята, нали:)

За първи път влизат в дома ми... Уча за тях:) Да, дъщеря ми ги обича. Любимото цвете на Лучиа. А моето Любимо е ТЯ!:) Цветето на Светлина и Радост за мен:)

Днес, при Magnolia, съзерцавайки нейната цветна градинка, слушах песента на Вълкана Стоянова и допуснах техническа грешка. Вместо град от "градина", написах "гръд"... "гръдина":) Грешката ме върна към мисълта за тракийските думи, за Ария - старото име на Тракия, което споменаваш. "Аria" означава въздуха на италиански... Безкрайни асоциации, дори с огън - първият зодиакален знак - Aries, ми заприлича на българска руна - Y - Но най-вероятно, пътят на слънцето в историята на тази дума е друг. Различен от сидеричния път на съзвездието "овен". Неукият "въздух" си въобразява пробягващи сенки от образи и думи. Мимолетни визии от един поетичен ъгъл...:)

Поздрави и успех в благородното ти дело за възкресяване на нашия език!
цитирай
11. neslanchice - Много е хубаво, Наде!
14.07.2012 13:05
Много е хубаво, Наде!
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 11. neslanchice - Много е хубаво, Наде!
14.07.2012 13:08
neslanchice написа:
Много е хубаво, Наде!

Здравей, Или!:) Много се радвам, че поспря при мен и че ти харесва. Ценя мнението ти. Благодаря и сърдечни поздрави от всички нас!:)
цитирай
13. tota - Това е достатъчно на майката!!
14.07.2012 13:44
"Само искам да чуя -
Смехът от небесна вода
да ме грее наесен,
когато ще бъдеш
по-близко
до мен."

Поздрави, Наде!!
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 13. tota - Това е достатъчно на майката!!
14.07.2012 13:48
tota написа:
"Само искам да чуя -
Смехът от небесна вода
да ме грее наесен,
когато ще бъдеш
по-близко
до мен."

Поздрави, Наде!!

:) Така е, Ати. Господ да пази и закриля децата ни! Поздрави на старинния Пловдив!
цитирай
15. imbe - песента
14.07.2012 13:57
песента на Сара Брайтман е много хубава :)
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. imbe - песента
14.07.2012 14:02
imbe написа:
песента на Сара Брайтман е много хубава :)
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513

Да. Сара има хубаво име. Рахел също.:)

http://rahel.blog.bg/poezia/2010/10/22/pametta-na-vodata.623959

И твоята електронна игра сигурно е чудесна, Imbe, но аз не знам, как да играя такива игри. Никога не съм.:)

А песента ми е любима! "Scarborough fair". Стара песен... Древна балада на келтите. За първи път я чувам в изпълнение на Sarah Brightman... Прекрасно е! Поздрав за теб - в изпълнение на Simon & Garfunkel!:)

http://www.youtube.com/watch?v=Dau2_Lt8pbM
цитирай
17. magnoliya - Поздрави за стиховете и хубавата ...
14.07.2012 22:33
Поздрави за стиховете и хубавата музика!
Приятно ми беше!
Благодаря ти!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 17. magnoliya - Поздрави за стиховете и хубавата ...
14.07.2012 22:44
magnoliya написа:
Поздрави за стиховете и хубавата музика!
Приятно ми беше!
Благодаря ти!

Здравей мила Магнолия!:) Магнолията е любимото ми цвете... Мога да го съзерцавам до края на света. То някак ме приютява. А Орхидеята сега я срещам и уча за нея. И уча от нея.:) Толкова малко знам, а е толкова нежна като светлина.:) Особено присъствие. Ти разбираш от цветя и при теб е винаги прекрасно. Те са живи и говорят.:) Присъстват. Затова вече ще подарявам само неоткъснати цветя. Радвам се, като ми гостуваш и хубава вечер на теб! Сърдечни поздрави и до скоро!:)
цитирай
19. yotovava - Хубав, Наде
14.07.2012 23:17
:)
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 19. yotovava - Хубав, Наде
15.07.2012 00:23
yotovava написа:
:)

:) Здравей, Валя! И твоите цветя са хубави... "Дишай!":) Ефирни сънища!
цитирай
21. makont - Орхидея, дъжд, кръговрат,
15.07.2012 10:22
опора, сила....По-скоро е спирала, с която се изкачваме догоре, до края, където е всичкото... А тук можем да се радваме на това, което имаме, Лучия, нали??? Прегръдки, Наденце!
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 21. makont - Орхидея, дъжд, кръговрат,
15.07.2012 10:29
makont написа:
опора, сила....По-скоро е спирала, с която се изкачваме догоре, до края, където е всичкото... А тук можем да се радваме на това, което имаме, Лучия, нали??? Прегръдки, Наденце!

Здравей, Майче!:) Благодаря ти за милите думи и топлината. Те отключват в мен едно старо знание, на което се крепи света, но ето, твоите думи ми помагат да го открия за мен. Децата са най-голямата опора, която имаме в света. Не нашата любов, дори не мъдростта, до която ще се докоснем тук или отвъд. Децата са нашите истински родители. Те учат духа ни на вечен живот.:) Прегръщам те, радостна неделя и до скоро!
цитирай
23. sparotok - орхидеи
15.07.2012 12:41
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Орхидеите са прекрасни цветя, бих ги нарекъл дори райски...
Най-хубавото цвете обаче си остава дъщерята, нали:)

За първи път влизат в дома ми... Уча за тях:) Да, дъщеря ми ги обича. Любимото цвете на Лучиа. А моето Любимо е ТЯ!:) Цветето на Светлина и Радост за мен:)

Днес, при Magnolia, съзерцавайки нейната цветна градинка, слушах песента на Вълкана Стоянова и допуснах техническа грешка. Вместо град от "градина", написах "гръд"... "гръдина":) Грешката ме върна към мисълта за тракийските думи, за Ария - старото име на Тракия, което споменаваш. "Аria" означава въздуха на италиански... Безкрайни асоциации, дори с огън - първият зодиакален знак - Aries, ми заприлича на българска руна - Y - Но най-вероятно, пътят на слънцето в историята на тази дума е друг. Различен от сидеричния път на съзвездието "овен". Неукият "въздух" си въобразява пробягващи сенки от образи и думи. Мимолетни визии от един поетичен ъгъл...:)

Поздрави и успех в благородното ти дело за възкресяване на нашия език!


Гледам орхидеи около десетина години, при мен цъфтят два пъти в годината. Важно е мястото, което ще им избереш, в никакъв случай не бива да е с пряка слънчева светлина много време. Привечер ги пръскам с вода, както листата, така и цветовете...

Чудно нещо са думите, как само са оплетени една с друга:)
Дано не ти звучи пресилено, но Aria - името на Тракия и лат. дума aer - въздух са сродни. И двете означават, това, което е светло, ярко.

Смятам, че арии (благородници) означава ярки, светли, тези, които са накичени със злато. Сродни думи са санскр. arcis -слънчев лъч, тохар. arki -бял, и хет. harkish - бял, светъл.

Лат. дума aer -въздух също означава - ярко, това, което е прозрачно, т.е. въздуха.
Друга лат.дума -aether - въздух, небе притежава същото значение, сродна е на стмакед. едрая -ясно небе и блг. ведро, т.е. ясно.

Хубава неделя!
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - 23. sparotok - орхидеи
15.07.2012 16:17
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Орхидеите са прекрасни цветя, бих ги нарекъл дори райски...
Най-хубавото цвете обаче си остава дъщерята, нали:)

За първи път влизат в дома ми... Уча за тях:) Да, дъщеря ми ги обича. Любимото цвете на Лучиа. А моето Любимо е ТЯ!:) Цветето на Светлина и Радост за мен:)

Днес, при Magnolia, съзерцавайки нейната цветна градинка, слушах песента на Вълкана Стоянова и допуснах техническа грешка. Вместо град от "градина", написах "гръд"... "гръдина":) Грешката ме върна към мисълта за тракийските думи, за Ария - старото име на Тракия, което споменаваш. "Аria" означава въздуха на италиански... Безкрайни асоциации, дори с огън - първият зодиакален знак - Aries, ми заприлича на българска руна - Y - Но най-вероятно, пътят на слънцето в историята на тази дума е друг. Различен от сидеричния път на съзвездието "овен". Неукият "въздух" си въобразява пробягващи сенки от образи и думи. Мимолетни визии от един поетичен ъгъл...:)

Поздрави и успех в благородното ти дело за възкресяване на нашия език!


Гледам орхидеи около десетина години, при мен цъфтят два пъти в годината. Важно е мястото, което ще им избереш, в никакъв случай не бива да е с пряка слънчева светлина много време. Привечер ги пръскам с вода, както листата, така и цветовете...

Чудно нещо са думите, как само са оплетени една с друга:)
Дано не ти звучи пресилено, но Aria - името на Тракия и лат. дума aer - въздух са сродни. И двете означават, това, което е светло, ярко.

Смятам, че арии (благородници) означава ярки, светли, тези, които са накичени със злато. Сродни думи са санскр. arcis -слънчев лъч, тохар. arki -бял, и хет. harkish - бял, светъл.

Лат. дума aer -въздух също означава - ярко, това, което е прозрачно, т.е. въздуха.
Друга лат.дума -aether - въздух, небе притежава същото значение, сродна е на стмакед. едрая -ясно небе и блг. ведро, т.е. ясно.

Хубава неделя!

Благодаря ти, Павел! Благодаря ти от все сърце! Да позная смисъла...
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - re 23. sparotok - орхидеи
15.07.2012 16:24
ps Да позная смисъла е странно. Не знам латински, бях сигурна, че греша. Не само не ми звучи "пресилено", а ми звучи невероятно!:) Явно интуицията съществува и към смисъла на думите от езици, които не знаем. Това е прекрасно!

Благодаря за орхидеите! Момичето, от което ги взех, ме посъветва да не са на пряка слънчева светлина и на 10 дни да ги натапяме да пият вода само за 10 минути. Да не ги поливаме... Също да са в стъклени, прозрачни саксии, да не добавям почва - ние ще ги гледаме под покрив. Но ще ги напръскам довечера с малко вода, защото едно от листенцата на пъстрата се е свило малко. Благодаря и за смисъла на думите!:)

Хубава неделя и на теб!
цитирай
26. bven - Привет, Надежда!
15.07.2012 21:10
Признавам, че се размислих над твоите откровения. Ето какво намерих за орхидеята:

500 г.пр.н.е. Конфуций определя аромата на орхидеята като Кралското ухание. (красoтата на орхидеята в снимки) орхидеята е символ на пролетта, символ на изяществото и приятелството, символ на любов и любовно щастие. а според фънг шуй и носител на любов.
На орхидеята и до ден днешен приписват вълшебни свойства, а от листата и семената й приготвят любовни еликсири.
Нека двете орхидеи носят всички символи за теб и дъщеря ти.
Бъдете благословени с щастие и Любов!
Хубава вечер и поздрави от горещия Пловдив!:)))
цитирай
27. malchaniaotnadejda7 - 26. bven - Привет, Надежда!
15.07.2012 21:34
bven написа:
Признавам, че се размислих над твоите откровения. Ето какво намерих за орхидеята:

500 г.пр.н.е. Конфуций определя аромата на орхидеята като Кралското ухание. (красoтата на орхидеята в снимки) орхидеята е символ на пролетта, символ на изяществото и приятелството, символ на любов и любовно щастие. а според фънг шуй и носител на любов.
На орхидеята и до ден днешен приписват вълшебни свойства, а от листата и семената й приготвят любовни еликсири.
Нека двете орхидеи носят всички символи за теб и дъщеря ти.
Бъдете благословени с щастие и Любов!
Хубава вечер и поздрави от горещия Пловдив!:)))

Благодаря ти, мила Bven! Благодаря от сърце за благопожеланията - закрила, здраве и любов на теб и твоето семейство! Гледах урока с орела от постинга ти и си мислих, колко упорит може да е човек, за да отказва да научи уроците си. Малко знам за орхидеята и уча. Орелът е любимата ми птица. В моето семейство се смята, че тя носи щастие. Докато гледах, как се спуска - не в небето, а на земята, се попитах - обичаш ли го още този хищник? Виж го! Да, той е хубав символ. И си спомних тогава, случка от моя живот, която исках да ти напиша там, но реших, че няма връзка.:) Когато бях почти дете, баща ми, ми подари златен пръстен със син сапфир. Срещнах едно момче, което ми каза, че камъкът не е "истински". "Как де не е!?" - възмутих се. Тогава то обясни, че може лесно да ми го докаже, но със сигурност, ще се разплача, защото ще "се строши". Приех. Той взе пръстенът и натисна по кристалното стъкло на бюрото - здрав, стар плот. Така няколко пъти и - ъгълчетата на камъчето се бяха одраскали и наранили. Подаде ми го и каза: "Предупредих те. Съжалявам. Истинският камък щеше да среже кристала. Твоят е изкуствен." Бях много малка, но се усмихнах снизходително. Странна реакция беше това. "Нищо - казах. - Това е сапфир. И аз го обичам повече от всички скъпоценни камъни на света. Ти не разбираш от камъни, затова го одраска.":) Поздрави на Пловдив от много, ама много гореща София!:)))
цитирай
28. monaliza121 - Смехът от небесна вода
16.07.2012 16:26
И смехът на орхидеите, Наде! Те имат усмихнати лица:))
цитирай
29. bven - Здравей от Йерусалим (древен и млад), Наде:)))
16.07.2012 19:17
Радвам се, че те е впечатлил клипа с грабливите птици. Те грабят, за да оживеят, а другите птици ограбват, за да живеят на чужд гръб и труд.

Сега малко българско тайнство: според Тангризма орел е птицата, която изнася душите на небето. Той е олицетворение на високоеволюирала душа, можеща да контактува с всичките царства на материята.Той е знаещият и преценящият действията на хората.Орелът е птицата, която може да доведе буреносните облаци, орлово гнездо не се разваля, защото носи нещастие. Според преданията, когато остарее и усети, че силите го напускат, орелът отлита накрая на света, където има извор с жива вода, потапя се в него и се възражда.

Сокол е най -висшата степен на познание и посвещение на българските колобри. Птицата, според древните ни вярвания е страж на небето и няма досег със земния свят. В нашата история е известен само един носител на тази най-висока степен на духовна посветеност и това е канасювиги Аспарух. Така че, няма нищо случайно в това, което виждаме.

А за скъпоценните камъни - да похимичим: дали е получен чрез естествен процес в земните ядра или при високи температури и налягания, всеки скъпоценен камък има еднаква структура и естествено и въздействието му на човека ще е едно и също. Аз също съм имала своите уроци с произхода на камъните, които нося, но дори само цветът или привличането са достатъчни, за да направим избор и да носим своето украшение, амулет или просто дрънкулка с удоволствие и за радост на очите и душата. А сапфирът е винаги прекрасен :)))
Желая ти сини мигове и медитация!
цитирай
30. usmivka99 - Закъснях да прочета, но беше удо...
16.07.2012 21:22
Закъснях да прочета, но беше удоволствие..!! Поздрав :)
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - 28. monaliza121 - Смехът от небесна вода
16.07.2012 22:54
monaliza121 написа:
И смехът на орхидеите, Наде! Те имат усмихнати лица:))

Здравей, Тинче! :) Да, наистина се усмихват. Те са странни и много нежни. Много нежни присъствия.:) Радват ме. Аз съм малко по-недодялана някак. Учат ме на финес:) Вродената изтънченост не се учи, но ако я имаш, може да опиташ да я изразиш и на физическо ниво. Да я изкажеш с езика на жеста. Райна Кабаиванска разказваше, как 7 часа внимателно слушала един от най-големите учители по грим в света - японец, ако не греша... Със свити колене. И той я посветил в изкуството на грима. Тези неща - детайлите, ги има в това цвете. То наистина е съвършено.:) Извини ме, че чак сега отговорих. Купих си една изключително смешна шапка за слънце - огромна!:))) Прегръдки и знаеш - поздрави Моренцето от Забриски поинт!:)
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - 29. bven - Здравей от Йерусалим (древен и млад), Наде:)))
16.07.2012 23:07
bven написа:
Радвам се, че те е впечатлил клипа с грабливите птици. Те грабят, за да оживеят, а другите птици ограбват, за да живеят на чужд гръб и труд.

Сега малко българско тайнство: според Тангризма орел е птицата, която изнася душите на небето. Той е олицетворение на високоеволюирала душа, можеща да контактува с всичките царства на материята.Той е знаещият и преценящият действията на хората.Орелът е птицата, която може да доведе буреносните облаци, орлово гнездо не се разваля, защото носи нещастие. Според преданията, когато остарее и усети, че силите го напускат, орелът отлита накрая на света, където има извор с жива вода, потапя се в него и се възражда.

Сокол е най -висшата степен на познание и посвещение на българските колобри. Птицата, според древните ни вярвания е страж на небето и няма досег със земния свят. В нашата история е известен само един носител на тази най-висока степен на духовна посветеност и това е канасювиги Аспарух. Така че, няма нищо случайно в това, което виждаме.

А за скъпоценните камъни - да похимичим: дали е получен чрез естествен процес в земните ядра или при високи температури и налягания, всеки скъпоценен камък има еднаква структура и естествено и въздействието му на човека ще е едно и също. Аз също съм имала своите уроци с произхода на камъните, които нося, но дори само цветът или привличането са достатъчни, за да направим избор и да носим своето украшение, амулет или просто дрънкулка с удоволствие и за радост на очите и душата. А сапфирът е винаги прекрасен :)))
Желая ти сини мигове и медитация!

Здравей, скъпа Bven! Поздрави на пилигримите от света София и от мен!:) Много се радвам, че ми пишеш оттам. Копривщени са почитали Йерусалим - сигурно видя надписа в нашата църква - от хаджи Йовчо, ако не греша... Ще чакаме да се върнете по живо по здраво от хаджилък и да разказвате. Поздрави на един от вечните градове!

- :) Продължавам
цитирай
33. malchaniaotnadejda7 - ps - re 29. bven - Здравей от Йерусалим (древен и млад), Наде:)))
16.07.2012 23:20
:) И да не забравиш да си намислиш желание!

За орела и за сокола - моето семейство - от страна на майка ми, вечна й памет! - почита тези птици. Ястреб, орел сокол - "Видиш ли ги - казваше дядо ми, това е знак за теб! Силен знак. На хубаво е. Само за теб." Дотолкова съм свикнала със заръката му, че като пътуваме където и да е, следя небето - като дете - видя ли ги, засиявам - първа да ги видя - "Хубав знак!" Дори, когато са кацнали на близко дърво - неподвижни - празник!:) Наричам ги от малка - "Пазителите"...:) Така съм ги кръстила. "Те пазят!" - така казвах. Дотолкова ги почитам, че като видях хищното поведение на орелът от твоя клип, вместо да го спра, го гледах още веднъж и не се уплаших. !? Обикновено си затварям очите при подобни гледки.:) Та - малко се постреснах от хищното си поведение и... засрамих. Може би затова си спомних историята с моя пръстен, подарък от татко. Ето, виждаш ли - има сила! Права съм била - :) Благодаря ти! То това момченце никога повече не ме видя. Не бил истински!:)))
Благодаря ти! Сини мигове и на теб!:) Една синя рокля нямам, но синьото го обичам в думите.:) Поздрави от нас и те очакваме - да разказваш! Хубаво пътешествие и да се върнеш хаджийка.:)
цитирай
34. malchaniaotnadejda7 - 30. usmivka99 - Закъснях да прочета, но беше удо...
16.07.2012 23:23
usmivka99 написа:
Закъснях да прочета, но беше удоволствие..!! Поздрав :)

Здравей, Усмивчице! Знаеш, че те обичам...:) Напротив, аз закъснях да ви отговоря, но си мислих за вас! Благодаря ти, че поспря. В София се появи един вятър - син!:) Вечерен вятър... Светла и радостна вечер и до скоро!
цитирай
35. alexs - "орхидеите на дъщеря ми ...
18.07.2012 11:56
"орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -"
Това ще да е на добро! Поздрави Надя!
цитирай
36. malchaniaotnadejda7 - 35. alexs - "орхидеите на дъщеря ми ...
18.07.2012 12:29
alexs написа:
"орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -"
Това ще да е на добро! Поздрави Надя!

Чул те Бог! Здравей, Алекс и благодаря пак за хубавата новина от Атия. Поздрави!
цитирай
37. scarlety - Абе,Наде...
18.07.2012 13:36
това да не би да съм го писала аз?:)))))) Не,не съм,но и моята дъщеря отглежда една прекрасна орхидея в студентската си квартира!:)
Дъждът...не съм го виждала отдавна,но често вали вътре в мен!Даже го обичам!
Близко ми звучат думите ти,Наде!! Поздрави!
цитирай
38. malchaniaotnadejda7 - 37. scarlety - Абе,Наде...
18.07.2012 14:27
scarlety написа:
това да не би да съм го писала аз?:)))))) Не,не съм,но и моята дъщеря отглежда една прекрасна орхидея в студентската си квартира!:)
Дъждът...не съм го виждала отдавна,но често вали вътре в мен!Даже го обичам!
Близко ми звучат думите ти,Наде!! Поздрави!

:) Еее, това е комплимент! Прегръдка, Ади!:) Зарадва ме... Обичам дъжда, а орхидеите са двечки - едната е бяла, другата - особена, пръскана - неописуем цвят - нито е охра, нито е керемида...:) По-скоро - розова, може би! Чак сега прочетох - бях излязла. Такова щастие е, да живееш в близост до морето! И то Северното Черноморие!:) Радвам се за теб... Като дете ходихме в Балчик - все на север - близко до теб. А после - все южното Черноморие, където сте сега. Затова копнея да се върна в детството. Ако Бог даде това лято - ще ти пиша и ще се обадя непременно. Поне за едно кафе. Може и за бира!:) Прегръдки и поздрави на дъщеря ти!
цитирай
39. alexs - "орхидеите на дъщеря ми ...
18.07.2012 15:06
malchaniaotnadejda7 написа:
alexs написа:
"орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -"
Това ще да е на добро! Поздрави Надя!

Чул те Бог! Здравей, Алекс и благодаря пак за хубавата новина от Атия. Поздрави!
Да уточня не е точно Атия, а 3-4 км по на юг Черноморец! Хубав ден Надежда!
цитирай
40. malchaniaotnadejda7 - 39. alexs
18.07.2012 15:12
alexs написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
alexs написа:
"орхидеите на дъщеря ми
стаята се изпълни с дъжд -"
Това ще да е на добро! Поздрави Надя!

Чул те Бог! Здравей, Алекс и благодаря пак за хубавата новина от Атия. Поздрави!
Да уточня не е точно Атия, а 3-4 км по на юг Черноморец! Хубав ден Надежда!

Благодаря за уточнението! Древно място... Подковата на Свети Никола. Като златото на Атийския бряг, отпреди Октавиан и Овидий... Много по-древно!:) Не съм оставала там... Хубав ден и на теб, Алекс!
цитирай
41. bven - Здравей, Наде:))
18.07.2012 21:12
[quote=malchaniaotnadejda7]:) И да не забравиш да си намислиш желание!

За орела и за сокола - моето семейство - от страна на майка ми, вечна й памет! - почита тези птици. Ястреб, орел сокол - "Видиш ли ги - казваше дядо ми, това е знак за теб! Силен знак. На хубаво е. Само за теб." Дотолкова съм свикнала със заръката му, че като пътуваме където и да е, следя небето - като дете - видя ли ги, засиявам - първа да ги видя - "Хубав знак!" Дори, когато са кацнали на близко дърво - неподвижни - празник!:) Наричам ги от малка - "Пазителите"...:) Така съм ги кръстила. "Те пазят!" - така казвах. Дотолкова ги почитам, че като видях хищното поведение на орелът от твоя клип, вместо да го спра, го гледах още веднъж и не се уплаших. !? Обикновено си затварям очите при подобни гледки.:) Та - малко се постреснах от хищното си поведение и... засрамих. Може би затова си спомних историята с моя пръстен, подарък от татко. Ето, виждаш ли - има сила! Права съм била - :) Благодаря ти! То това момченце никога повече не ме видя. Не бил истински!:)))
Благодаря ти! Сини мигове и на теб!:) Една синя рокля нямам, но синьото го обичам в думите.:) Поздрави от нас и те очакваме - да разказваш! Хубаво пътешествие и да се върнеш хаджийка.:)
Ах, Надежда, та всички пловдивчани сме си хаджии.
Древен и млад си е Пловдив, а неговото най-древно име е Иерусалим:)))
Така че не си хабете паричките и мечтите да ходите по глупавите рекламни обекти насам-натам. Истината е тук, у нас!
Любов и светлина на всички, нека божествената хармония бъде винаги с нас. Очакват ни прекрасни времена и разкриването на потулвани и забулени тайни.
Хубава и прохладна вечер за двете Орхидеи!!!
цитирай
42. malchaniaotnadejda7 - 41. bven - Здравей, Наде:))
18.07.2012 21:31
bven написа:

Ах, Надежда, та всички пловдивчани сме си хаджии.
Древен и млад си е Пловдив, а неговото най-древно име е Иерусалим:)))
Така че не си хабете паричките и мечтите да ходите по глупавите рекламни обекти насам-натам. Истината е тук, у нас!
Любов и светлина на всички, нека божествената хармония бъде винаги с нас. Очакват ни прекрасни времена и разкриването на потулвани и забулени тайни.
Хубава и прохладна вечер за двете Орхидеи!!!

:) Разбрах, че ми пишеш оттам. Буквално от Йерусалим!?:))) А ти наричаш така Пловдив!?:) Добре...:) Това ми харесва. Много копривщенци са вдигали къщи във стария Пловдив, други пък, пилигримите, са минавали оттам... на път към далечни земи или до Божи гроб. Трети - като Каблешков и Дебелянов, са учили там... Моят "Йерусалим", освен родният ми град, Копривщица, е и родното място на баба ми, Надежда, която напуска този свят твърде млада - (баща ми е бил студент, а тя, едва на 40 години). Затова не я помня, освен на снимка и по разказите на хората - за попадийката... Това са тракийските родове - малък, но могъщ поток, дал името ми.:) Дядо ми, като млад свещеник, гостува в Малък Чардак - едно от селцата в сърцето на Тракия и там среща баба Надежда. От стар, голям род. Казвали са им Гайдарджиите... Прадядо Искрьо (Искро) Панков и прабаба Кръстана. Ето моите Йерусалими.:) Тракия и Копривщица. Но соколът е откъм чисти копривщени - дядо ми Павел - от най-старите, първите копривщенски родове и баба ми - вечна им памет! - от стар копривщенски и търновски, преди това, род. Ето, вече знаеш всичко за мен.:) И за моите Йерусалими... Поздрави твоят - Пловдив! Прегръдка и светла вечер с най-добри благопожелания за всички вас!:)
цитирай
43. bven - http://ferdi.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/11/26/tainite-pod-tepetata.640750 и още
18.07.2012 22:02
http://horos.blog.bg/history/2012/04/22/kazvash-dokazvash.943730, да не отегчавам съблогерите със стари тайни. А градът ни наистина е космополитен и принадлежи на всички:)))
Хубава вечер, Надежда и звезди в очите на всички българи!
цитирай
44. malchaniaotnadejda7 - 43. bven
19.07.2012 00:01
bven написа:
http://horos.blog.bg/history/2012/04/22/kazvash-dokazvash.943730, да не отегчавам съблогерите със стари тайни. А градът ни наистина е космополитен и принадлежи на всички:)))
Хубава вечер, Надежда и звезди в очите на всички българи!

Благодаря ти! Ferdi ми е в "любими" непременно ще погледна.
Да, твоят Йерусалим принадлежи на всички българи, но и светът му принадлежи...
Ефирна вечер, мила Bven!:)
цитирай
45. megg - " Смехът от небесна вода "
19.07.2012 13:56
Здравей, Наде! Обичам да седя на покрива на някой вълнолом, да слушам " смехът на небесна вода", и безкрайното море да слуша, и камъните със зелените ризи ...
Поздравления за стихотворението, хубаво е, много хубаво! И орхидеята е такова едно цвете ... чисто, нежно, сякаш е другото име на съвършеното.
Прегръдки за теб и Лучиа! :))
:) Обичам, когато съм отсъствала, да има много хубост в любимите ми градини и да се наслаждавам на красиви , дъхави цветя!
цитирай
46. ognena71 - Прекрасно невероятно! Поздр...
19.07.2012 17:07
Прекрасно невероятно!
Поздрави.
цитирай
47. malchaniaotnadejda7 - 45. megg - " Смехът от небесна вода "
19.07.2012 21:08
megg написа:
Здравей, Наде! Обичам да седя на покрива на някой вълнолом, да слушам " смехът на небесна вода", и безкрайното море да слуша, и камъните със зелените ризи ...
Поздравления за стихотворението, хубаво е, много хубаво! И орхидеята е такова едно цвете ... чисто, нежно, сякаш е другото име на съвършеното.
Прегръдки за теб и Лучиа! :))
:) Обичам, когато съм отсъствала, да има много хубост в любимите ми градини и да се наслаждавам на красиви , дъхави цветя!

:) Здравей, Марианче! Ти и малко да отсъстваш, се усеща и ми липсваш... На вълнолома на времето си те представям, как слушаш съвършенството. Сякаш животът ни е мимолетността на едно съвършенство, така крехко в нежността си, като въздишката на морето под дълбоко небе... Какво ли не улавя мембраната на световете... И със сигурност трепти с честотата на сърцата ни. Прегръщам те! Поздрави от двете ни!:)
цитирай
48. malchaniaotnadejda7 - 46. ognena71 - Прекрасно невероятно! Поздр...
19.07.2012 21:17
ognena71 написа:
Прекрасно невероятно!
Поздрави.

Здравей, Огнена! Благодаря ти, радвам се, че поспря и за милите ти думи. Хубава вечер и светло, радостно лято на теб от сърце! Поздрави и до скоро!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267769
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566