Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
21.07.2012 12:22 - КЛЮЧ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 13504 Коментари: 43 Гласове:
89


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КЛЮЧ

Човек има
толкова сетива,
колкото живота
помни от вечността.
Шестокрили са
вратите на света -
Шест ключа държа -
Аз съм Седмият ключ.

22. 07. 2012.








Гласувай:
90



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Което означава
21.07.2012 12:31
единствения ли?
цитирай
2. neslanchice - Дори когато търсим ключ към себе си ...
21.07.2012 12:34
Дори когато търсим ключ към себе си сме ключа към всичко останало. Впечатляващо.
цитирай
3. jabalka - Привет Надя!
21.07.2012 12:35
Много и различни са символите, които съдържа думата Ключ...!
Специални комплименти за -Седмият ключ!
...от една пристъпила тихо и прочела тези редове!
цитирай
4. defender - Чудесен пост!
21.07.2012 12:39
Поздрави!
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - 1. sestra - Което означава
21.07.2012 12:44
sestra написа:
единствения ли?

Не, разбира се! Здравей, Стани!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 2. neslanchice - Дори когато търсим ключ към себе си ...
21.07.2012 12:45
neslanchice написа:
Дори когато търсим ключ към себе си сме ключа към всичко останало. Впечатляващо.

Здравей, Или! Благодаря ти... Ти ме разбра по-добре от мен самата. Прегръщам те и поздрави вкъщи!
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 4. defender - Чудесен пост!
21.07.2012 12:47
defender написа:
Поздрави!

Благодаря! Поздрави!
цитирай
8. stela50 - Ключът е тази невидима преграда,
21.07.2012 14:15
която човек съзнателно или не , си поставя пред спомените
от вечността ... Сетивата му улавят толкова живота ,
колкото преградата му позволява и възможността, желанието
да погледне зад шестте крила на вратите на света ...
Но винаги има един различен КЛЮЧ , специален, резервен,
който отключва само неговите мисли и чувства... Седмият...
Това е моето възприятие на творбата ... и още ,разбира се ,
но ще го запазя за себе си ... Стихотворението ти е повече
от хубаво и много впечатляващо и едва ли има нужда от толкова думи ...
Идеята е страхотна ... един млад филолог я нарече уникална
и те поздравява сърдечно ...
Поздравления, мила приятелко !
цитирай
9. cefulesteven - Много си добра, Надя!
21.07.2012 14:51
Много си добра, Надя!
цитирай
10. megg - Слънчев съботен привет, Наде! :)
21.07.2012 14:52
Въпреки богатата символика на ключа, за мен той винаги е бил тайнството. Да бъдеш ключ за някого, за себе си; да бъдеш седмият ключ - може би е постигане на равновесие със света, копнеж по непознатото отвъд врати, сънища; свободата да бъдеш ...
Поздравления за стихотворението, Наде!
цитирай
11. sparotok - !
21.07.2012 16:37
Прекрасен финал Надежда! Универсалния ключ се крие дълбоко в душата ни!

Поздрави!
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 8. stela50 - Ключът е тази невидима преграда,
21.07.2012 18:28
stela50 написа:
която човек съзнателно или не , си поставя пред спомените
от вечността ... Сетивата му улавят толкова живота ,
колкото преградата му позволява и възможността, желанието
да погледне зад шестте крила на вратите на света ...
Но винаги има един различен КЛЮЧ , специален, резервен,
който отключва само неговите мисли и чувства... Седмият...
Това е моето възприятие на творбата ... и още ,разбира се ,
но ще го запазя за себе си ... Стихотворението ти е повече
от хубаво и много впечатляващо и едва ли има нужда от толкова думи ...
Идеята е страхотна ... един млад филолог я нарече уникална
и те поздравява сърдечно ...
Поздравления, мила приятелко !

Здравей, Таничка! Благодаря ти за милите думи и най-вече поздрави младия филолог от мен!:) Ако е Мими - прегърни я!:) Вчера стана дума при Savremennik. Аз не съм привърженик на каквито и да е залитания, знаеш. Моето собствено въображение понякога ми идва в повече.:) И все пак! Споделяла съм с теб неща, които, ако напиша тук, ще прозвучат странно, несериозно.:) Затова, записах този стих. В поезията все още можем да си позволим да бъдем докрай искрени. И понеже един гений бе казал "Човек не може да бъде откровен докрай, дори в смъртта си", то тогава - в поезията бихме могли да бъдем искрени, колкото можем. Безкрайно повече са животите, през които преминаваме, дори във фантазиите си, дори тук и сега, в този живот. Шест за мен са "ключови", но не могат да "отключат" самата мен.:) Във всеки от нас е светът. Целият безкраен, огромен, непокътнат Свят пулсиращ в сърцата ни. Само, ако знаехме, какво притежаваме! Ние имаме невероятния дар да просветлим "дълбокото око на свода" и светостта на този свят да прогледне през нас. Да провиди, да прозре... Ние сме над пръстена на световете. Само, ако бъдем Любов. Любовта движи световете. Все познати неща... Непознатото сме самите ние. Прегръдка и поздрави на всички вкъщи! Чакам аз да чета едно великолепно есе...:) До скоро!
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 9. cefulesteven - Много си добра, Надя!
21.07.2012 18:35
cefulesteven написа:
Много си добра, Надя!

Не по-добра от теб, приятелю! Четем те вкъщи и се радваме... Сърдечни поздрави на Или и Бобо и хубава вечер от всички нас!:)

ps Всъщност, коментарът на Или е друго стихотворение, макар и същото.:) Понякога си мисля, че тя, освен редактор, блестящ издател на вестник BG Север, на книги и кратки авторски филми е и поет! Ще видим това...:) До скоро!
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 10. megg - Слънчев съботен привет, Наде! :)
21.07.2012 18:37
megg написа:
Въпреки богатата символика на ключа, за мен той винаги е бил тайнството. Да бъдеш ключ за някого, за себе си; да бъдеш седмият ключ - може би е постигане на равновесие със света, копнеж по непознатото отвъд врати, сънища; свободата да бъдеш ...
Поздравления за стихотворението, Наде!

:) Да, всичкото това... Здравей, мила Марианче и ти благодаря, че поспря. Ти държиш ключа към Морето и непременно го поздрави от мен!:) Слънчева вечер и много усмивки по вятъра!:)
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - 11. sparotok - !
21.07.2012 18:50
sparotok написа:
Прекрасен финал Надежда! Универсалния ключ се крие дълбоко в душата ни!

Поздрави!

Това е истината. Финалът. Така, както аз я видях. Ако въобще има "истина" за нас. Безкрайни сме. Защо избираме да сме затворени... Ние трябва да преминем отвъд. Няма нищо, което може да ни спре, освен самите ние. Да преодолеем себе си, навика, инерцията, натрупана от векове, означава да бъдем. По-верни на себе си. Времето не съществува, ние сме неговата мяра. В един момент, ще усетим, че се задушаваме и ще стане съвсем естествено.:) това, разбира се е поезия. Така чувствам живота, така го мисля. "Универсалният ключ"... Благодаря ти за този образ - превъзходна метафора. Един ден може би ще мога да я пресъздам.

Поздрави, Павел!
цитирай
16. kalin8 - Поздравления !
21.07.2012 20:27
Поздравления и от мен, Наде!
Размисли ме...Само Бог знае, кой какъв (или какво) е бил в предишните си животи, но ни е дал Паметта- да помним тези, дето са преди нас...И ако всеки от тях ни е оставил ключ (условно казано) , а той е във вените ни...То, аз не знам колко ключа имам! Нахвърлям като в ескиз имена на хора с чиито дела се гордея и се чудя дали имам място след тях...Доколко пазя ключовете им... А моят?!
Б.
цитирай
17. vladun - Запомнящ се стих, Наде! Поздр...
21.07.2012 22:29
Запомнящ се стих, Наде!
Поздрави!
цитирай
18. naidobriq - Седмия ключ към сърцето най вероятно:)
21.07.2012 23:04
Поздрав приеми от мен!
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 16. kalin8 - Поздравления !
22.07.2012 00:20
kalin8 написа:
Поздравления и от мен, Наде!
Размисли ме...Само Бог знае, кой какъв (или какво) е бил в предишните си животи, но ни е дал Паметта- да помним тези, дето са преди нас...И ако всеки от тях ни е оставил ключ (условно казано) , а той е във вените ни...То, аз не знам колко ключа имам! Нахвърлям като в ескиз имена на хора с чиито дела се гордея и се чудя дали имам място след тях...Доколко пазя ключовете им... А моят?!
Б.

Здравей, Боре! Извинявайте, че чак сега отговарям - не отговарям ли веднага, значи - няма ме. Нямам интернет на мобилния - той е едно самоделно устройство и така... Обитавам други времена.:)

Това, което казваш, е кратко, мъдро и вярно. Достатъчно е да помним онези, които са ни обичали, а и които сме обичали. Помним ли ги? Важна е емоционалната памет... Не съжалявам за нищо. Бих повторила всеки миг от живота си, всяка грешка дори, всеки грях - отново бих изживяла с цялата си наивност, както пишеше Христо в онзи стих... Но за едно съжалявам - да! Бих върнала времето само за едно! От онези хора съм, които повече слушат себе си. Вътрешните си гласове. Как искам да се върне времето и да запомня много внимателно всичко казано от майка ми! Но - безвъзвратно късно е. Тя беше необикновен човек. Не защото бе моя майка, а защото бе родена такава. Беше от избраните. Аз много съжалявам за това. Явно е успяла да ми предаде доста неща, но по друг път. По друг начин. Това е единственото, за което съжалявам! Прощавам си, но - празнотата е непростима! А ти, разбира се, че имаш място с достойните хора от рода ти! Кръвта на вода не става. Това е най-силната ни памет. Когато генеологията на духа се слее с родовото чувство, тогава хората се превръщат в богове. Ти си ключът, който пази техните дела и памети вечно. Сърдечни поздрави и ти благодаря за смисъла!
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 17. vladun - Запомнящ се стих, Наде! Поздр...
22.07.2012 00:29
vladun написа:
Запомнящ се стих, Наде!
Поздрави!

Здравей, Влади! Благодаря ти. Много се радвам, че ми гостуваш! Поздрави от сърце!
цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - 18. naidobriq - Седмия ключ към сърцето най вероятно:)
22.07.2012 00:33
naidobriq написа:
Поздрав приеми от мен!

:) Здравей, Ани! Драго ми е, че поспря... Да, най-вероятно. Седмият ключ!:) Благодаря ти, хубава съботна вечер и нощ и до скоро! Прекрасно е това чувство, че неделята предстои... Някак, празнично!:) Светли сънища!
цитирай
22. tota - "Аз съм Седмият ключ."
22.07.2012 00:51
Наде, чудесна метафора! В нея е отговорът...на тайнството ключ.

Поздрави!!
цитирай
23. malchaniaotnadejda7 - 22. tota - "Аз съм Седмият ключ."
22.07.2012 01:45
tota написа:
Наде, чудесна метафора! В нея е отговорът...на тайнството ключ.

Поздрави!!

Благодаря ти, Ати! Понякога думите ми звучат чуждо, сякаш не съм ги казала аз. Явно е късно и затова, не знам...:) Сякаш не е нужно да има отговор. Сякаш съм някаква друга жена, която, ето, днес пазарува и върши толкова други неща. Това е от онези стихотворения, които ме учудват.:) Може би, така трябва. Има и такива моменти, когато нещо ми налага да го запиша, налага ми волята си и аз не мога да го преодолея. Това е от тези неща.:) Води ме за носа. Да, мисля, че аз съм седмият ключ. Лека нощ и хубави сънища, Ати!
цитирай
24. imbe - Ключът е
22.07.2012 06:40
Ключът е в душата ни,правилно!
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - 24. imbe - Ключът е
22.07.2012 08:36
imbe написа:
Ключът е в душата ни,правилно!
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513

Здравей, Imbe! Да, както каза Sparotok - "Универсалния ключ се крие дълбоко в душата ни". На всеки от нас. Всеки от нас е вселената, светът и Бог. Или поне една от първопричините, вярвам в това... Поздрави!
цитирай
26. malchaniaotnadejda7 - 3. jabalka - Привет Надя!
22.07.2012 08:45
jabalka написа:
Много и различни са символите, които съдържа думата Ключ...!
Специални комплименти за -Седмият ключ!
...от една пристъпила тихо и прочела тези редове!

Привет, Ябълчице! Как може, какво гледах вчера. Пропуснала съм да ти отговоря в бързотията, затова ти написах нещо не съвсем подредено, но от сърце. Нещо за "символите, които съдържа думата Ключ"... Ние сме ключът на Бог, на създателката и вседържателката Природа към всичко останало:

АНТИМАТЕРИЯ

На Ябълчица

През мрежата на времената
въжени мостове
спуска светлината,
пристъпва тихо
и изпълва истината,
по която някога
ни разпознаха -
Като пратеници.
И устните ни
бяха безплътни,
и мълвяха символите,
а Словото избухваше
в Живот.

22. 07. 2012.


цитирай
27. mamas - Впечатли ме!
22.07.2012 11:31
Не само стихотворението, а и отговорите ти на коментиралите.
Към долното се присъединявам:
"В поезията все още можем да си позволим да бъдем докрай искрени."
Хубав ден ти желая!
цитирай
28. malchaniaotnadejda7 - 27. mamas - Впечатли ме!
22.07.2012 11:44
mamas написа:
Не само стихотворението, а и отговорите ти на коментиралите.
Към долното се присъединявам:
"В поезията все още можем да си позволим да бъдем докрай искрени."
Хубав ден ти желая!

Благодаря ти, Славе! Уважавам мнението ти, благоговея пред българските учители. Да избере такава професия за съдба и то в нашата страна тук и сега, не всеки може и има силата на духа да го стори. Достойно е, това, което правиш. А поезията - за нея все още знам малко... Уча.:) Сърдечни поздрави на Ямбол и радостен неделен ден!

ps Какво нещо е! Вчера, напълно неволно - неточно съм цитирала мисълта на Атанас Далчев. Не "искрен", а "естествен", казва той: "Човек не може да бъде естествен, дори в смъртта си..." Ще го оставя така. Едно тълкувание... Понякога изумрудено зелен цвят, ни се струва син.:) Та и аз така с цитатите... Светла и вдъхновена неделя и до скоро!:)
цитирай
29. jabalka - Вълнуващо е това което си ми посветила...
22.07.2012 12:53
malchaniaotnadejda7 написа:
jabalka написа:
Много и различни са символите, които съдържа думата Ключ...!
Специални комплименти за -Седмият ключ!
...от една пристъпила тихо и прочела тези редове!

Привет, Ябълчице! Как може, какво гледах вчера. Пропуснала съм да ти отговоря в бързотията, затова ти написах нещо не съвсем подредено, но от сърце. Нещо за "символите, които съдържа думата Ключ"... Ние сме ключът на Бог, на създателката и вседържателката Природа към всичко останало:

АНТИМАТЕРИЯ

На Ябълчица

През мрежата на времената
въжени мостове
спуска светлината,
пристъпва тихо
и изпълва истината,
по която някога
ни разпознаха -
Като пратеници.
И устните ни
бяха безплътни,
и мълвяха символите,
а Словото избухваше
в Живот.

22. 07. 2012.





Благодаря ти и за вдъхновението и добрите думи !
По - добре би било да го нарисувам ...поне ще опитам!
Много светлина и радости за теб!
цитирай
30. ognena71 - Поздрави!
22.07.2012 13:25
Прекрасно!
цитирай
31. malchaniaotnadejda7 - 29. jabalka - Вълнуващо е това което си ми посветила...
22.07.2012 13:42
jabalka написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
jabalka написа:
Много и различни са символите, които съдържа думата Ключ...!
Специални комплименти за -Седмият ключ!
...от една пристъпила тихо и прочела тези редове!

Привет, Ябълчице! Как може, какво гледах вчера. Пропуснала съм да ти отговоря в бързотията, затова ти написах нещо не съвсем подредено, но от сърце. Нещо за "символите, които съдържа думата Ключ"... Ние сме ключът на Бог, на създателката и вседържателката Природа към всичко останало:

АНТИМАТЕРИЯ

На Ябълчица

През мрежата на времената
въжени мостове
спуска светлината,
пристъпва тихо
и изпълва истината,
по която някога
ни разпознаха -
Като пратеници.
И устните ни
бяха безплътни,
и мълвяха символите,
а Словото избухваше
в Живот.

22. 07. 2012.





Благодаря ти и за вдъхновението и добрите думи !
По - добре би било да го нарисувам ...поне ще опитам!
Много светлина и радости за теб!

Здравей отново, Ябълчице!:) Това е прекрасна идея - да го нарисуваш... Радвам се, ако ти е харесало. Вдъхновен ден!
цитирай
32. malchaniaotnadejda7 - 30. ognena71 - Поздрави!
22.07.2012 13:44
ognena71 написа:
Прекрасно!

Здравей, Огнена! Хубаво е, че поспря - стана по-синьо.:) Днес е огнено при мен... Поздрави!
цитирай
33. usmivka99 - няколко пъти днес идвам да прочета. ...
22.07.2012 15:04
няколко пъти днес идвам да прочета...Хубаво е!! А ключовете са в нас...отключват сетивата ни...може би...Поздрави :)))
цитирай
34. sestra - единствения ли? Не, разбира се! ...
22.07.2012 15:27
malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
единствения ли?

Не, разбира се! Здравей, Стани!

Може би все пак да не греша - ключовете от този тип, човешкия как биха могли да се повтарят?...:) Здравей, Наде, разсъжденията биха могли да бъдат безкрайни по твоята тема и макар да не ми е слабост думата и понятието - философска е :)
цитирай
35. malchaniaotnadejda7 - 33. usmivka99 - няколко пъти днес идвам да прочета. ...
22.07.2012 15:45
usmivka99 написа:
няколко пъти днес идвам да прочета...Хубаво е!! А ключовете са в нас...отключват сетивата ни...може би...Поздрави :)))

Здравей, Усмивчице!:)
Да, може би ги отключват... Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
36. malchaniaotnadejda7 - 34. sestra - единствения ли? Не, разбира се! ...
22.07.2012 15:50
sestra написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
единствения ли?

Не, разбира се! Здравей, Стани!

Може би все пак да не греша - ключовете от този тип, човешкия как биха могли да се повтарят?...:) Здравей, Наде, разсъжденията биха могли да бъдат безкрайни по твоята тема и макар да не ми е слабост думата и понятието - философска е :)

Разбира се, че не грешиш. Ключовете не биха могли да се повтарят... :) И все пак, има нещо универсално, като отази частица, която откриха наскоро - божествената частица. Дано един ден се докосна до него. Нещо, което е за всички ни.:) Моят е "седмият ключ", защото съм родена в неделя, в седмия ден от седмицата и името ми, Надежда е от седем букви.:) Но, стига "философстване" - всъщност, и на мен не ми е слабост тази думичка...:) Нито, особена сила.:))) Поздрави, Стани и благодаря за вниманието! До скоро!:)
цитирай
37. pevetsa - Остави ги, вратите, отключени Н...
22.07.2012 16:14
Остави ги, вратите, отключени Наде, ... някой странник ще премине днес!
Прегръдки :))))
цитирай
38. malchaniaotnadejda7 - 37. pevetsa - Остави ги, вратите, отключени Н...
22.07.2012 16:20
pevetsa написа:
Остави ги, вратите, отключени Наде, ... някой странник ще премине днес!
Прегръдки :))))

Да, непременно...:) Хубаво го казваш, но това е друго стихотворение.:) Поздрави, Алекс! На Русе, русенци и най-вече на твоите сладуранчовци!:)
цитирай
39. ckarlet - Една жена винаги е загадка. . . По...
23.07.2012 00:32
Една жена винаги е загадка...
Поздрави за страхотното стихотворение!
цитирай
40. malchaniaotnadejda7 - 39. ckarlet - Една жена винаги е загадка. . . По...
23.07.2012 09:52
ckarlet написа:
Една жена винаги е загадка...
Поздрави за страхотното стихотворение!

Здравей, мила Скралет! Да, жената, майката е великата загадка на разума - тя е самата Природа. Вседържателката. Мисия, която дарява живота, но и го пази, пренася го през материалното до други светове. Нежност, сила и една от неразгаданите мистерии на този свят. За 9 месеца, човекът повтаря развитието на космоса. Затова е ключът на света. Благодаря ти! Радвам се, че ми гостува и благодаря за великолепните снимки от любимото море! Поздрави и радостно лято!
цитирай
41. freyja - Ключът и смелостта
27.07.2012 22:21
да отключим или заключим някоя врата водеща, отвеждаща...
Поздравления, Надя!
Хубав стих!

С.
цитирай
42. malchaniaotnadejda7 - 41. freyja - Ключът и смелостта
28.07.2012 01:21
freyja написа:
да отключим или заключим някоя врата водеща, отвеждаща...
Поздравления, Надя!
Хубав стих!

С.

Здравей мила Соня!:) Много се радвам, че си пак тук... Липсваше ми. Утре ще чета... Поздрави и до скоро! Благодаря, че ми гостува!:)
цитирай
43. freyja - Прегръщам те, Наде!
28.07.2012 23:44
malchaniaotnadejda7 написа:
freyja написа:
да отключим или заключим някоя врата водеща, отвеждаща...
Поздравления, Надя!
Хубав стих!

С.

Здравей мила Соня!:) Много се радвам, че си пак тук... Липсваше ми. Утре ще чета... Поздрави и до скоро! Благодаря, че ми гостува!:)


Благодаря и аз!
Удоволствието от гостуването е и мое!
Поздрави

С.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267453
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566