Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
23.07.2012 16:22 - БЕЗ СТРАСТНО
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 9290 Коментари: 27 Гласове:
95

Последна промяна: 26.07.2012 22:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
БЕЗ СТРАСТНО

Ти пожела смъртта ми -
Брой до три!
Аз нямам време -
То изтече
в неуките ти длани
се смали
подобно пясък
в сенките се свлече.
И може би
безкрайно ще гори
във думите ми
онзи огън -
без смърт,
без спомен,
без сълзи -
като животът ми -
Огромен!

23. 07. 2012.


vbox7.com/play:71f5cd7a











Гласувай:
95



Следващ постинг
Предишен постинг

1. jabalka - Поздрави сърдечни Надя!
23.07.2012 17:03
Огромно е чувството за преходност и вдъхновена воля за живот скрито в това което си написала!
Приеми моите поздравления!
От една прочела и послушала Ванеса Паради!
цитирай
2. mamas - Думите остават.
23.07.2012 17:21
Поздрави!
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. jabalka - Поздрави сърдечни Надя!
23.07.2012 17:37
jabalka написа:
Огромно е чувството за преходност и вдъхновена воля за живот скрито в това което си написала!
Приеми моите поздравления!
От една прочела и послушала Ванеса Паради!

Здравей, Ябълчице! Благодаря ти. В "Ахил" казах: "Избирам да живея"...

http://malchaniaotnadejda7.blog.bg/poezia/2012/03/28/ahil.930021

Сега, в "Без Страстно", е буквално - в първия смисъл на думата. И ще направя всичко възможно по Божия воля да се прибера в Надеждата, която бях.:)
Харесва ми начина, по който Ванеса Шантал Паради преминава през живота. Естествена музика... Хубава вечер и благодаря за куража!
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 2. mamas - Думите остават.
23.07.2012 17:42
mamas написа:
Поздрави!

Да, така е, Славе. Думите остават. Сърдечни поздрави!
цитирай
5. stela50 - Думите ... в тях огънят безкрайно ще гори ...
23.07.2012 18:48
като живота ... и ще продължи ...
Прекрасно стихотворение ... силно .
Чета на фона на хубавите изпълнения
и не мога нищо да напиша , освен ...
Страхотна си , мила приятелко !
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 5. stela50 - Думите ... в тях огънят безкрайно ще гори ...
23.07.2012 21:48
stela50 написа:
като живота ... и ще продължи ...
Прекрасно стихотворение ... силно .
Чета на фона на хубавите изпълнения
и не мога нищо да напиша , освен ...
Страхотна си , мила приятелко !

:) Благодаря ти, Таничка! Когато едно стихотворение звучи прекалено ритмично като това, почти се изчервявам... Чак неприлично ритмично. Но, това е положението. Не ги решавам аз тези неща. Думите сами ме избират, а те са добри и невинни. Останалото - съм аз. Прегръдка и до скоро!:)
цитирай
7. cefules - До дъх често изчезваме в тях - дум...
24.07.2012 08:57
До дъх често изчезваме в тях - думите.

Поздрави, Надя!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 7. cefules - До дъх често изчезваме в тях - дум...
24.07.2012 09:02
cefules написа:
До дъх често изчезваме в тях - думите.

Поздрави, Надя!

Да, често изчезваме в тях, Стефане. Добре, че ги има... Та да ни има и нас.

Сърдечни поздрави на трима ви!
цитирай
9. pevetsa - като животът ти
24.07.2012 14:08
Бъди благословена Наде, тъй щото носиш живот, ... БЕЗЦЕНЕН!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 9. pevetsa - като животът ти
24.07.2012 14:39
pevetsa написа:
Бъди благословена Наде, тъй щото носиш живот, ... БЕЗЦЕНЕН!

Сполай ти, Алекс! Бог да Благослови и теб, децата ти и дома ти!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - :) Алекс, не знам, защо, припомни ми автобиографията на Вазов... Нека цитирам част от нея:
24.07.2012 14:49
"...От 1895 година, по-честит от Скитника евреин - аз видях края на моите странствания, познах вече мирен живот в София.

Но пак не патасах… творческият демон постоянно ми нашепваше: "Работи!" И аз работих и изливах съдържанието на моята душа в песен. Дадох всичко добро, каквото можах да дам на отечеството. Малко бе, но толкова имах.

През моя дълъг писателски живот имах и радости, и страдания. Първите бяха къси, скоропреходни, вторите бяха по-големи: аз понесох неизчислими удари, изтърпях болежки от немилостиви бодове на честолюбието и на вярата ми.

Но аз не клюмнах, все вървях напред, защото Стара планина, под чиито борове се родих и чист въздух дишах предаде на духа ми твърдостта на своите скали.

Но да не хуля Бога: 24 октомври т.г. чрез най-величавия начин ме обезщети, той освети с лучезарно слънце облачното небе на моята късна есен."

3 ноември 1920

И. Вазов

цитирай
12. elinora - Наде,
25.07.2012 18:56
първото изречение на стихотворението ме стресна, но финалът ме зарадва! Обясних си и заглавието! :)*
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 12. elinora - Наде,
25.07.2012 19:04
elinora написа:
първото изречение на стихотворението ме стресна, но финалът ме зарадва! Обясних си и заглавието! :)*

:) За стряскане си беше, честна дума - Ноо, изплувахме и Дишаме!:))) Финалът, важен е финалът...
А сега сериозно, мен ме зарадва това, че поспря тук. Винаги се радвам, когато ми гостуваш, Ели... Дано един ден се видим.:) Сърдечни поздрави на теб и на Пазарджик!:)*
цитирай
14. pevetsa - Настръхнах, и тръпки лазеха по цялото ми тяло, усетих Го, вдъхновен е, ... от БОГА!
25.07.2012 19:10
malchaniaotnadejda7 написа:
":) Алекс, не знам, защо, припомни ми автобиографията на Вазов... Нека цитирам част от нея:
...От 1895 година, по-честит от Скитника евреин - аз видях края на моите странствания, познах вече мирен живот в София.

Но пак не патасах… творческият демон постоянно ми нашепваше: "Работи!" И аз работих и изливах съдържанието на моята душа в песен. Дадох всичко добро, каквото можах да дам на отечеството. Малко бе, но толкова имах.

През моя дълъг писателски живот имах и радости, и страдания. Първите бяха къси, скоропреходни, вторите бяха по-големи: аз понесох неизчислими удари, изтърпях болежки от немилостиви бодове на честолюбието и на вярата ми.

Но аз не клюмнах, все вървях напред, защото Стара планина, под чиито борове се родих и чист въздух дишах предаде на духа ми твърдостта на своите скали.

Но да не хуля Бога: 24 октомври т.г. чрез най-величавия начин ме обезщети, той освети с лучезарно слънце облачното небе на моята късна есен."

3 ноември 1920

И. Вазов


цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - Ето ти поздрав от Вазовите "Скитнишки песни" от лето 1899 - то :
25.07.2012 19:28
"СПОЛАЙ

Прощавай, планина зелена,
ти, пазво горска и засмена:
отивам, сбогом веч остай!
За толкова цветя и песни,
мечти и блянове чудесни,
за толкоз дарове: сполай!

Бъди сe красна, сe тъй дива...
И твойта самота еклива
тревога зла да не познай.
Живях и ази без тревога
у теб, в съседството на бога,
по твойте върхове: сполай!

Изпитах прясно вдъхновенье
и ново в тебе наслажденье -
тям споменът ще вечно трай.
На теменужката шарът й,
на твойта чубрика дъхът й
в душа отнасям аз. Сполай!

В мирът на твоята природа
вкусих от хубост и свобода
станaх поет пак в твоя рай,
и връщам се в света коварен
прегънат oдве, претоварен
със песни, здравие... Сполай!"


ИВАН ВАЗОВ
цитирай
16. sparotok - !
26.07.2012 09:29
Без страстно...уж, а пълно с емоции разтърсващи душата.

Благодаря ти за страхотното преживяване!
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 16. sparotok - !
26.07.2012 09:58
sparotok написа:
Без страстно...уж, а пълно с емоции разтърсващи душата.

Благодаря ти за страхотното преживяване!

Много мило от твоя страна. Благодаря ти. Това са лични неща, които е странно човек да споделя на всеослушание. Радвам се, че вълнуват... Поезията е странна форма на живот.
цитирай
18. sparotok - Поезията е странна форма на живот
26.07.2012 20:56
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Без страстно...уж, а пълно с емоции разтърсващи душата.

Благодаря ти за страхотното преживяване!

Много мило от твоя страна. Благодаря ти. Това са лични неща, които е странно човек да споделя на всеослушание. Радвам се, че вълнуват...Поезията е странна форма на живот .


Да, поезията е странна форма на живот...Понякога изгаряш от болка, понякога си в райски възторг...но винаги Живееш!
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 18. sparotok - Поезията е странна форма на живот
26.07.2012 21:05
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Без страстно...уж, а пълно с емоции разтърсващи душата.

Благодаря ти за страхотното преживяване!

Много мило от твоя страна. Благодаря ти. Това са лични неща, които е странно човек да споделя на всеослушание. Радвам се, че вълнуват...Поезията е странна форма на живот .


Да, поезията е странна форма на живот...Понякога изгаряш от болка, понякога си в райски възторг...но винаги Живееш!

Благодаря ти от името на една обикновена жена, която цял живот се стреми към нещо необикновено - към поезията... Тя е почвата под краката ми и небето, което ме закриля. Животворен източник. Преди време срещнах един приятел. Той дълго мълча, после ми надписа една своя книга така - "Скъпа Надя, моля те, да оцелееш."... Сега, когато го няма тук, не ми се иска да го подвеждам. Той не заслужава това. Благодаря ти!
цитирай
20. zvezdichka - Важен е огънят
27.07.2012 17:52
и думите, които имат силата да възкресяват, да обръщат състоянието на човек. Но за тези думи наистина човек трябва да се научи да се вслушва в себе си!
Бъди Наде!
цитирай
21. mariniki - живи са думите... живи...
27.07.2012 21:34
и всеки стих е частица живот... поздравявам те,
Надя...най-сърдечно.. много се радвам,че ми припомни
прекрасната Ванеса Паради...
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 20. zvezdichka - Важен е огънят
28.07.2012 01:15
zvezdichka написа:
и думите, които имат силата да възкресяват, да обръщат състоянието на човек. Но за тези думи наистина човек трябва да се научи да се вслушва в себе си!
Бъди Наде!

Човек е безкрайно ехо на всичко ставащо във вселената и трепти с всеки макрометър въздушен. Но човек може и да бъде хармония. Ти по-добре от мен го знаеш. Там до безмълвието на великите езера на България... Вдишвайки безмълвие! Това е толкова прекрасно, благодаря ти, мила Цани! Поздрави Пирин и до скоро!
цитирай
23. malchaniaotnadejda7 - 21. mariniki - живи са думите... живи...
28.07.2012 01:17
mariniki написа:
и всеки стих е частица живот... поздравявам те,
Надя...най-сърдечно.. много се радвам,че ми припомни
прекрасната Ванеса Паради...

Благодаря ти, Маги! Радвам се, че поспря. Поздрави на Пловдив от мен!:)
цитирай
24. makont - Огромен!
28.07.2012 18:26
Наденце, ти просто си играеш с думите и ги вплиташ в една редичка мъдрост. Усмивки от мен!
цитирай
25. malchaniaotnadejda7 - 24. makont - Огромен!
28.07.2012 18:50
makont написа:
Наденце, ти просто си играеш с думите и ги вплиташ в една редичка мъдрост. Усмивки от мен!

:) Аз си играя с думите, но и те добре си играят с мен, Майче. Благословено Словото! То е мостът на Духа, а думите са символите, знаците на вечна любов, съвършенство и хармония... Любовта, която движи световете. Прекрасно е да чуваш, как символите ти говорят със силата и светлината на словото... На една само дума или буква. Защото Бог със сигурност е Буква, в хаоса от думи тъмен... Да се докоснеш до смисъла на една само дума е с нищо несравнимо усещане... Само животът е по-велик от него. Усмивки и прегръдка! Радостна съботна вечер!:)
цитирай
26. ivankalilova - Здравей, мила Надя!Четох, и пак, и ...
29.07.2012 21:48
Здравей, мила Надя!Четох, и пак, и пак........да.......,,Поезията е странна форма на живот '', но ти си прекрасна........Толкова умело подреждаш думите.......докосваш, омайваш........Вълнуващо е усещането ...... БЛАГОДАРЯ!
Хубава и спокойна вечер!:)))
цитирай
27. malchaniaotnadejda7 - 26. ivankalilova - Здравей, мила Надя!Четох, и пак, и ...
30.07.2012 00:14
ivankalilova написа:
Здравей, мила Надя!Четох, и пак, и пак........да.......,,Поезията е странна форма на живот '', но ти си прекрасна........Толкова умело подреждаш думите.......докосваш, омайваш........Вълнуващо е усещането ...... БЛАГОДАРЯ!
Хубава и спокойна вечер!:)))

Здравей, скъпа Ваня! Много ме зарадва, че си поспряла при мен и извини ме - по никое време се разшетах из къщата навръх на "света неделя"... Нали се почива и нищо не се пипа, но днес наруших този закон.

Аз много ти благодаря за милите думи, трогваш ме, Ванче! И за вълшебната разходка до твоя манастир днес... Изключително място. Прегръдка и до скоро!:) И хубава седмица утре! Не можах да повярвам, като ти писах, че след два дни навлизаме в август!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3282503
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43589