Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
05.11.2012 00:34 - ОБЛАЦИТЕ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 6468 Коментари: 21 Гласове:
69

Последна промяна: 05.11.2012 11:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ОБЛАЦИТЕ

Облаците минават
над главата ми.
Живея като човек,
но всъщност съм облак -
с памет на облак,
с душа на облак.
Спускам се ниско
над поляните,
да целуна тревите
или повивам звездите -
докато остареят,
в себе си ги люлея.
И когато изстинат,
започвам да плача
с тихи и сини сълзи.

5. 11. 2012.







Тагове:   domenico modugno,   le nuvole,


Гласувай:
69


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Тези сълзи, тихите, наистина светели!
05.11.2012 08:51
Все съм се чудела, Наде :) Благодаря за прозрението.
цитирай
2. usmivka99 - . . . Въздух! Пожелавам ти много в...
05.11.2012 09:45
...Въздух! Пожелавам ти много въздух - да се реееш там на свобода! А когато поискаш, бъди пак човек, намери някой специален за тебе, прегърни го и му покажи облаците !! Усмивки :)
цитирай
3. malchaniaotnadejda7 - 1. sestra - Тези сълзи, тихите, наистина светели!
05.11.2012 11:14
sestra написа:
Все съм се чудела, Наде :) Благодаря за прозрението.

Звучаха ми някак познато тези две стихотворения, възмутих се от себе си, но толкова ги харесаха близките ми хора, че реших да им дам шанс. Щяха да си останат в купищата чернови - като неродени "Облаци" и "Признание"... Но ето ги, пътуват вече, независимо от мен. Благодаря ти, че ме окуражаваш, Стани и ще върна истинския образ, както го чух и записах - както си е и - облаците в стиха ми плачеха, а не светеха :) Което не значи че не са светли... Беше:

И когато изстинат
Започвам да плача -
с тихички сини сълзи.

Сега ще го върна и ще опитам друг път да не преправям думите си. В живия живот бъбря неспирно, но в поезията, някак не обичам.:) Благодаря ти! Ще те поздравя с едно старо стихотворение, което написах като някога:

КАТО ДЪЖДА, ЗЕМЯТА И НЕБЕТО

Любимите ми хора са обикновени
като дъжда, земята и небето.
А само ти си толкова внезапен,
а само ти си толкова съдбовен
и толкова до болка невъзможен,
като самата мен, която
би искала да е така обикновена,
би искала да е така любима,
като дъжда, земята и небето...
И като теб.

цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 2. usmivka99 - . . . Въздух! Пожелавам ти много в...
05.11.2012 11:27
usmivka99 написа:
...Въздух! Пожелавам ти много въздух - да се реееш там на свобода! А когато поискаш, бъди пак човек, намери някой специален за тебе, прегърни го и му покажи облаците !! Усмивки :)

Звучиш като Огън или Вода!:) Благодаря, Усмивчице, че ме разбра. Ще помисля...:))) Ще ти подаря едно друго, старо стихотворение. От 1981...

ПРИСПИВНА ПЕСЕН

Мълчанието
сигурно ще ми отнеме нещо.
Защото
длъжна съм да бъда
дъжд,
когато
пада нощ за теб,
когато
пада нощ във теб.
Защото трудно е да бъда
самотна къто дъжд,
небесна като дъжд
и чудна...
Защото аз ще те покрия
с шума на дъжд
в предпролетните пъпки,
с гласа на дъжд
в предпролетните клони,
за да сънуваш,
вместо покрив
зелен повей
и порив на море...
Как чудно е
да бъдеш дъжд!

:) Благодарение на теб, сега откривам нещо - още тогава, като дете съм бълнувала за "мълчание". Не че не млъкнах после 20 години и наистина не публикувах ред поезия, освен без мое знание или съгласие - приятели публикуваха някакви стихове, че и втората ми книга (Христо Фотев и Георги Трифонов я направиха - вечна им памет!)... И когато дойдох тук и системата на Блог.бг за трети път отказа да приеме името ми, се ядосах и остана това "malchaniaotnadejda7" - искаше и цифри... :) Нали името ми е седем букви и съм родена в неделя... После исках да го сменя, но не би... И така и остана. Прегръдка, Усмивчице и радостни дни, години, епохи!:)

цитирай
5. sparotok - !
05.11.2012 12:21
Блазе им на поетите, че могат така лесно да се докоснат до божественото в човека....
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 5. sparotok - !
05.11.2012 12:54
sparotok написа:
Блазе им на поетите, че могат така лесно да се докоснат до божественото в човека....

:) Благодаря ти, Павел ...
цитирай
7. sparotok - !
05.11.2012 14:39
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Блазе им на поетите, че могат така лесно да се докоснат до божественото в човека....

:) Благодаря ти, Павел ...



Благодаря ти и аз за това, че ме накара да се поспра и да се огледам с широко отворени очи:)
цитирай
8. mariniki - прекрасно...
05.11.2012 14:39
облаче съм...
ту бяло, ту дъждовно...
пътувам си кротко
все към
някой и нещо...
есенно синьо небето
ме милва
и топъл дъжд завалява
сълзите ми в шепа
събира тъгата
като вятъра есенен
край мен
прелетяла...

*
ей, Наде... чудеснице мила...
прегръщам те...

цитирай
9. jabalka - Привет Надя!
05.11.2012 14:57
Вълнуваш и с въздуха , който е облаково пространството- над земята попълваш - много хубав музикален фон за преодоляване на земното притегляне- което в твоят стих отпуска своята хватка...!
Поздрави и най- добри пожелания от мен! :))
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 8. mariniki - прекрасно...
05.11.2012 15:12
mariniki написа:
облаче съм...
ту бяло, ту дъждовно...
пътувам си кротко
все към
някой и нещо...
есенно синьо небето
ме милва
и топъл дъжд завалява
сълзите ми в шепа
събира тъгата
като вятъра есенен
край мен
прелетяла...

*
ей, Наде... чудеснице мила...
прегръщам те...


Здравей, мила Маги!:) Благодаря за стиха! Слънчев е... И аз те прегръщам!:)
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - 9. jabalka - Привет Надя!
05.11.2012 15:16
jabalka написа:
Вълнуваш и с въздуха , който е облаково пространството- над земята попълваш - много хубав музикален фон за преодоляване на земното притегляне- което в твоят стих отпуска своята хватка...!
Поздрави и най- добри пожелания от мен! :))

Привет, Ябълчице!:) Благодаря ти сърдечно. То аз съм зодия "Въздух" - везна, подвластна на Венера. Вятър и мъгли... :) Колко му е - едно земно притегляне. Мен другото, въздушното не ме пуска.:) Благодаря ти, че поспря на моята страничка. Радостни дни!
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 7. sparotok - !
05.11.2012 16:07
sparotok написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
sparotok написа:
Блазе им на поетите, че могат така лесно да се докоснат до божественото в човека....

:) Благодаря ти, Павел ...



Благодаря ти и аз за това, че ме накара да се поспра и да се огледам с широко отворени очи:)

По-голямо вдъхновение за нас, българите, от истината, кои сме всъщност, надали има. Това вдъхновение живее в твоя блог, при теб. Тук, в тази виртуална платформа сме много хора, които записваме в поетична форма вълненията си, но по-искрен и силен вдъхновител за българите, (а като преведеш текстовете си), и за други народи, тук няма. Аз ти благодаря, за безвъзмездния труд и посвещението, с което служиш на България! С нетърпение очакваме книгите ти. Поздрави, Павел!

цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - И поздрав за всички приятели, които ми гостуват -
05.11.2012 16:37
http://www.youtube.com/watch?v=SIDck4H9zhQ&feature=related

Едно изпълнение на Ищар, което чувам за първи път, но което силно ме трогна.

И разбира се, с "Облаче ле бяло" - в изпълнение на Силви Вартан ~

http://www.youtube.com/watch?v=uCg3CaRlLZY

цитирай
14. alexs - Поздрави Надя ! Въпреки че понякога ...
05.11.2012 17:03
Поздрави Надя ! Въпреки че понякога създават мрачно време и настроение те ни носят благодатен дъжд и плодородие! А когато се издигнем над тях те са неописуема гледка....
цитирай
15. makont - Днес е облачно,
05.11.2012 17:03
спуснали са се облаците почти до земята, това не може да си ти. От тях е тъмно, а ти си светлина. Нещо друго си, нещо свободно, красиво, да толкова нежно, като облака, "целунал тревите и повил звездите" от твоя стих. Може би си от тези добричките облачета, перестите, с които небето става по-синьо, да, така може. Усмивки от мен и хубава нова седмица!
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 14. alexs - Поздрави Надя ! Въпреки че понякога ...
05.11.2012 19:15
alexs написа:
Поздрави Надя ! Въпреки че понякога създават мрачно време и настроение те ни носят благодатен дъжд и плодородие! А когато се издигнем над тях те са неописуема гледка....

Здравей, Алекс! Имам чувството, че първите ми предци - моят първи прародител, се е появил на този свят, дошъл е във времена на дъжд, на облаци и буря, и затова ги обичам толкова. :) Нищо чудно и да е така. Като малка отивах на ръба на брега - често ходехме в Калиакра..., в Балчик. Научих се да плувам в северното море. Помня, веднъж бяха забранили да излизаме, защото имаше ураганен вятър с голяма скорост. Сякаш ме викаше навън... Бях на 12, измислих някаква хитрост, че ето, да - играем с децата в станцията и... може би бях единственият човек навън.:) В бурята. Аз и... тя! Беше хубаво, но почти паднах. Няма да забравя усещането и песента, която идваше откъм Двореца... Беше хит - една протяжна, пустинна мелодия. Ето спомен от буря. Въздухът беше чист, ухаеше на дъжд - жив като никога! Обожавам есента. Поздрави и благодаря, че ми гостува. И непременно поздрави Бургас и твоето море!:)
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 15. makont - Днес е облачно,
05.11.2012 19:28
makont написа:
спуснали са се облаците почти до земята, това не може да си ти. От тях е тъмно, а ти си светлина. Нещо друго си, нещо свободно, красиво, да толкова нежно, като облака, "целунал тревите и повил звездите" от твоя стих. Може би си от тези добричките облачета, перестите, с които небето става по-синьо, да, така може. Усмивки от мен и хубава нова седмица!

Здравей, Майче!:) Казах ти - ти си поет! Имаш такова виждане за нещата от живота. Живееш така сигурно. Да идват тук литературни критици и да се учат, как се коментира текст. Нали си "Счети", казваш, - на урок при теб - ти прецени по колко ще им вземеш. После ще отидем да ги изпием като на срещата - :)))) Виното наистина беше хубаво - цяла чаша! И то рубинена. Колкото до облаците, тук, където живея, (знаеш, къде) - цял ден гря слънце. Ако ми беше дошла на гости днес, щеше да се разходим до Манастирчето или до пазара - все на слънце!:) А ти си останала на тъмно... Чакам те!:) И на теб - спорна и щастлива седмица! И до скоро!:)
цитирай
18. usmivka99 - Благодаря за подаръка!!!
06.11.2012 00:17
malchaniaotnadejda7 написа:
usmivka99 написа:
...Въздух! Пожелавам ти много въздух - да се реееш там на свобода! А когато поискаш, бъди пак човек, намери някой специален за тебе, прегърни го и му покажи облаците !! Усмивки :)

Звучиш като Огън или Вода!:) Благодаря, Усмивчице, че ме разбра. Ще помисля...:))) Ще ти подаря едно друго, старо стихотворение. От 1981...

ПРИСПИВНА ПЕСЕН

Мълчанието
сигурно ще ми отнеме нещо.
Защото
длъжна съм да бъда
дъжд,
когато
пада нощ за теб,
когато
пада нощ във теб.
Защото трудно е да бъда
самотна къто дъжд,
небесна като дъжд
и чудна...
Защото аз ще те покрия
с шума на дъжд
в предпролетните пъпки,
с гласа на дъжд
в предпролетните клони,
за да сънуваш,
вместо покрив
зелен повей
и порив на море...
Как чудно е
да бъдеш дъжд!

:) Благодарение на теб, сега откривам нещо - още тогава, като дете съм бълнувала за "мълчание". Не че не млъкнах после 20 години и наистина не публикувах ред поезия, освен без мое знание или съгласие - приятели публикуваха някакви стихове, че и втората ми книга (Христо Фотев и Георги Трифонов я направиха - вечна им памет!)... И когато дойдох тук и системата на Блог.бг за трети път отказа да приеме името ми, се ядосах и остана това "malchaniaotnadejda7" - искаше и цифри... :) Нали името ми е седем букви и съм родена в неделя... После исках да го сменя, но не би... И така и остана. Прегръдка, Усмивчице и радостни дни, години, епохи!:)



А стиховете ти са чудни. Върнах се отново да прочета за Облака!! Усмивки много :)))
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 18. usmivka99 - Благодаря за подаръка!!!
06.11.2012 01:20
usmivka99 написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
usmivka99 написа:
...Въздух! Пожелавам ти много въздух - да се реееш там на свобода! А когато поискаш, бъди пак човек, намери някой специален за тебе, прегърни го и му покажи облаците !! Усмивки :)

Звучиш като Огън или Вода!:) Благодаря, Усмивчице, че ме разбра. Ще помисля...:))) Ще ти подаря едно друго, старо стихотворение. От 1981...

ПРИСПИВНА ПЕСЕН

Мълчанието
сигурно ще ми отнеме нещо.
Защото
длъжна съм да бъда
дъжд,
когато
пада нощ за теб,
когато
пада нощ във теб.
Защото трудно е да бъда
самотна къто дъжд,
небесна като дъжд
и чудна...
Защото аз ще те покрия
с шума на дъжд
в предпролетните пъпки,
с гласа на дъжд
в предпролетните клони,
за да сънуваш,
вместо покрив
зелен повей
и порив на море...
Как чудно е
да бъдеш дъжд!

:) Благодарение на теб, сега откривам нещо - още тогава, като дете съм бълнувала за "мълчание". Не че не млъкнах после 20 години и наистина не публикувах ред поезия, освен без мое знание или съгласие - приятели публикуваха някакви стихове, че и втората ми книга (Христо Фотев и Георги Трифонов я направиха - вечна им памет!)... И когато дойдох тук и системата на Блог.бг за трети път отказа да приеме името ми, се ядосах и остана това "malchaniaotnadejda7" - искаше и цифри... :) Нали името ми е седем букви и съм родена в неделя... После исках да го сменя, но не би... И така и остана. Прегръдка, Усмивчице и радостни дни, години, епохи!:)



А стиховете ти са чудни. Върнах се отново да прочета за Облака!! Усмивки много :)))

:) Благодаря ти... Подарък е, че си тук. Светли и лекокрили сънища, Усмивчице! До утре! :)
цитирай
20. sestra - Такива стихотворения наистина обичам, като това, което нарече някогашно -
06.11.2012 17:19
величествено прости. Благодаря!

malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
Все съм се чудела, Наде :) Благодаря за прозрението.

Звучаха ми някак познато тези две стихотворения, възмутих се от себе си, но толкова ги харесаха близките ми хора, че реших да им дам шанс. Щяха да си останат в купищата чернови - като неродени "Облаци" и "Признание"... Но ето ги, пътуват вече, независимо от мен. Благодаря ти, че ме окуражаваш, Стани и ще върна истинския образ, както го чух и записах - както си е и - облаците в стиха ми плачеха, а не светеха :) Което не значи че не са светли... Беше:

И когато изстинат
Започвам да плача -
с тихички сини сълзи.

Сега ще го върна и ще опитам друг път да не преправям думите си. В живия живот бъбря неспирно, но в поезията, някак не обичам.:) Благодаря ти! Ще те поздравя с едно старо стихотворение, което написах като някога:

КАТО ДЪЖДА, ЗЕМЯТА И НЕБЕТО

Любимите ми хора са обикновени
като дъжда, земята и небето.
А само ти си толкова внезапен,
а само ти си толкова съдбовен
и толкова до болка невъзможен,
като самата мен, която
би искала да е така обикновена,
би искала да е така любима,
като дъжда, земята и небето...
И като теб.


цитирай
21. malchaniaotnadejda7 - 20. sestra - Такива стихотворения наистина обичам, като това, което нарече някогашно -
06.11.2012 19:22
sestra написа:
величествено прости. Благодаря!

malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
Все съм се чудела, Наде :) Благодаря за прозрението.

Звучаха ми някак познато тези две стихотворения, възмутих се от себе си, но толкова ги харесаха близките ми хора, че реших да им дам шанс. Щяха да си останат в купищата чернови - като неродени "Облаци" и "Признание"... Но ето ги, пътуват вече, независимо от мен. Благодаря ти, че ме окуражаваш, Стани и ще върна истинския образ, както го чух и записах - както си е и - облаците в стиха ми плачеха, а не светеха :) Което не значи че не са светли... Беше:

И когато изстинат
Започвам да плача -
с тихички сини сълзи.

Сега ще го върна и ще опитам друг път да не преправям думите си. В живия живот бъбря неспирно, но в поезията, някак не обичам.:) Благодаря ти! Ще те поздравя с едно старо стихотворение, което написах като някога:

КАТО ДЪЖДА, ЗЕМЯТА И НЕБЕТО

Любимите ми хора са обикновени
като дъжда, земята и небето.
А само ти си толкова внезапен,
а само ти си толкова съдбовен
и толкова до болка невъзможен,
като самата мен, която
би искала да е така обикновена,
би искала да е така любима,
като дъжда, земята и небето...
И като теб.



Благодаря за доверието, Стани! Благодаря ти от сърце.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3280436
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43585