Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
26.11.2012 22:31 - КАРТОИГРАЧИ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 7564 Коментари: 24 Гласове:
81

Последна промяна: 27.11.2012 15:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
КАРТОИГРАЧИ

по Пол Сезан

Мъглата пречи
да видим луната.
Кой ще ми я покаже?
Кой ще ми каже,
дали е новолуние
или е на разсип?
Кой ще ми каже,
колко пъти още
ще се продаде
тази картина?
Кой ще има куража
да блъфира луната
и да ми я подари
като безсмъртен спомен
да свети вечно
след мене
над кипарисите
на Ван Гог,
които никой
не може да ми покаже,
защото са невидими.

25. XII. 2012
.
image

image





Гласувай:
82



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Великолепна композиция от прекрасен стих
26.11.2012 23:39
и велики картини...
...Кой ще има куража
да блъфира луната
и да ми я подари
като безсмъртен спомен
да свети вечно ...
Браво на теб, мила Надя !
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - 1. stela50 - Великолепна композиция от прекрасен стих
27.11.2012 00:06
stela50 написа:
и велики картини...
...Кой ще има куража
да блъфира луната
и да ми я подари
като безсмъртен спомен
да свети вечно ...
Браво на теб, мила Надя !

Здравей, Таничка! Тези дни прочетох някъде, че "Картоиграчи" на Пол Сезан е "най-скъпата картина в света" - продадена в първите дни на 2012 за 250 милиона долара... Това разбира се, бе само началото. Христо Фотев имаше един израз: "Скръбно изумление..." Картината е невероятна! Поне "Звезда нощ" на Ван Гог не е за продан... Намира се в Музея за съвременно изкуство в Ню Йорк. Благодаря ти, че поспря и за куража, че съществуваме, че ще бъдем.
цитирай
3. jabalka - Привет Надя !
27.11.2012 12:56
Идеята в твоята Идея - Тук много ми хареса!
Хрумна ми дръзкосложната мисъл , че не може да се скрие това което за някой е
е невидимо...
Всъщност въпрос на ъгъл на възприятие е и целият ни живот.
За мен беше много приятно да постоя в твоят ъгъл и да погледам- каквото видях!:)
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 3. jabalka - Привет Надя !
27.11.2012 15:08
jabalka написа:
Идеята в твоята Идея - Тук много ми хареса!
Хрумна ми дръзкосложната мисъл , че не може да се скрие това което за някой е
е невидимо...
Всъщност въпрос на ъгъл на възприятие е и целият ни живот.
За мен беше много приятно да постоя в твоят ъгъл и да погледам- каквото видях!:)

:) Привет, Ябълчице! Драго ми е, че поспря. Благодаря ти, мисля си, като те слушам, че идеята бе моя, но вече не ми принадлежи и това е някак особено хубаво. "Дръзкосложната ти мисъл" е много вярна. Открих, съзерцавайки "Картоиграчи" в мрежата, че в няколкото различни репродукции все от авторитетни сайтове - картината се мени - не само цветовете, а всичко в нея!:) Да, както казва Айнщайн, "Отвъд мрежата на времето и пространството, започва действителността.". И на мен ми харесва твоя ъгъл на светлина. Светлината, подпряна на една усмивка, а може би на една луна... Сърдечни поздрави, Ябълчице и до скоро!
цитирай
5. sparotok - !
27.11.2012 17:51
Мъглата на нашите съмнения ни пречи да видим красотата и света, който само вярващите виждат...
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 5. sparotok - !
27.11.2012 18:23
sparotok написа:
Мъглата на нашите съмнения ни пречи да видим красотата и света, който само вярващите виждат...

Ти си от вярващите, Павел. Затова разкриваш красотата на миналото ни с вяра в бъдещето. Затова залагаш всичко за България и сбъдваш бъдещето й. Сърдечни поздрави!
цитирай
7. mariniki - великолепен постинг...
27.11.2012 19:13
удивителна хармония между стих, картини
и музика... поздравявам те, Надя...
цитирай
8. bven - Мъглата пречи да видим Луната...
27.11.2012 19:47
или гредата ни пречи да погледнем истината в Очите?:))))
Може би е дошло време - разделно и класифициращо -
истината да открои и тя да ни разтърси -
все с покривалото на Луната...
Чудесно настроение, Наде!
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - удивителна хармония между стих, ...
27.11.2012 21:32
mariniki написа:
удивителна хармония между стих, картини
и музика... поздравявам те, Надя...

Здравей, Маги! Радвам се, че ти допада. Тези дни прочетох за "Картоиграчи" на Сезан. Някакви си кралски особи от Катар дали 250 милиона долара февруари за нея. Гледах луната, докато разхождах Кучо и... така се появи това доста странно писание. Без пари са я взели! - кавзах си с негодувание, с презрение и обида. Сякаш Пол Сезан ми бе роден брат. Радвам се, че го възприемаш. А песента ми е любима от малка. Имахме един грамофон, но това е друга история...:) Хубава вечер и до скоро!

цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 8. bven - Мъглата пречи да видим Луната...
27.11.2012 21:45
bven написа:
или гредата ни пречи да погледнем истината в Очите?:))))
Може би е дошло време - разделно и класифициращо -
истината да открои и тя да ни разтърси -
все с покривалото на Луната...
Чудесно настроение, Наде!

Здравей мила Бвен! Самото ти присъствие ме радва.:) Ами, да, май е време да чуем, за кого бие камбаната, както казва Джон Дън. Нека те поздравя с това стихотворение, което толкова обичам:

"Никой човек не е остров, затворен в себе си;
всеки е парченце от сушата, частица от океана;
и една буца пръст да отвлече морето, Европа се смалява,
тъй както, ако нос е бил отнесен или домът
на твой приятел, или пък твоят собствен;
смъртта на всеки земен жител ме отслабва,
защото съм частица от човечеството;
така че никога не питай за кого бие камбаната;
тя бие за теб."

или:

“Човекът не е Остров, вътре в себе си затворен;
Човекът има връзка с Континента, той е част от всичко друго;
отмъкне ли морето буца Пръст, по-малка става територията на Европа,
както ако откъсне Полуостров цял или събори Замък
на твой приятел или твой собствен замък;
всяка човешка смърт ме намалява,
аз съм част от цялото човечество;
затова недей да питаш за кого бие камбаната:
камбаната бие за теб … “

Джон Дън, цитиран от Хемингуей в
“За кого бие камбаната”

Джон Дън (1572 - 1631)



цитирай
11. megg - Даа, пречи мъглата ...
28.11.2012 18:05
Но пък колко е хубаво да знаеш, че там някъде, Горе, отвъд лепкавия й шал, я има светлината. Когато вярваш. Обичам когато луната е лодка, залюляна на чистите вълни на човешкото.
Много хубаво стихотворение, мила Наде! И този образ! - луна дар, "да свети вечно" след теб и над кипарисите на Ван Гог ...
Хубава, ама много хубава вечер ти желая! :)
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 12. megg - Даа, пречи мъглата ...
28.11.2012 21:02
megg написа:
Но пък колко е хубаво да знаеш, че там някъде, Горе, отвъд лепкавия й шал, я има светлината. Когато вярваш. Обичам когато луната е лодка, залюляна на чистите вълни на човешкото.
Много хубаво стихотворение, мила Наде! И този образ! - луна дар, "да свети вечно" след теб и над кипарисите на Ван Гог ...
Хубава, ама много хубава вечер ти желая! :)

Здравей мила Марианче! Светлината, слава Богу винаги я има. Незвисимо от нас, въпреки нас... И това е най-хубавото. Дано по-скоро се видим.:) Радостни дни и нощи! Прегръщам те!
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Леле Надя, каква тройна радост! Ван ...
28.11.2012 23:18
Леле Надя, каква тройна радост! Ван Гог, Сезан и стих, писан на 25.12.! Значи края на света сме го преживели :)))
Самия стих не коментирам, той е твой, което стига. Прегръдки :)
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 14. 4aiotgluhar4e - Леле Надя, каква тройна радост! Ван ...
29.11.2012 00:09
4aiotgluhar4e написа:
Леле Надя, каква тройна радост! Ван Гог, Сезан и стих, писан на 25.12.! Значи края на света сме го преживели :)))
Самия стих не коментирам, той е твой, което стига. Прегръдки :)

:))) Отлага се, благодарение на моя Ангел пазител. Не познавам по-неописуемо вдъхновяващ човек от него.:))) Чак омерзително вдъхновяващ. Случват се такива работи... Писаха ми вчера съблогери на лични за датата, че е погрешна, но сега, заради теб отидох да видя черновата - (25. XI. 2012.) - значи, излиза, че тук ми е трепнала ръката и май в следващия живот пак ще съм ловец на време.;) Прегръдки, Чайче!:)

цитирай
15. kometapg - И може би точно ти знаеш кой може да ...
29.11.2012 00:21
И може би точно ти знаеш кой може да направи това, което искаш! Страхотен постинг! Поздрави! :)
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. kometapg - И може би точно ти знаеш кой може да ...
29.11.2012 01:11
kometapg написа:
И може би точно ти знаеш кой може да направи това, което искаш! Страхотен постинг! Поздрави! :)

:) Moxe би. Здравей, Светле! Благодаря, че ми гостува. Сърдечни поздрави!*
цитирай
17. ckarlet - Много красота има в твоя блог, Мa...
29.11.2012 08:09
Много красота има в твоя блог, Мalchaniaotnadejda7!
Поздрави!
цитирай
18. makont - Кипарисите, синьото
29.11.2012 15:46
и луната!!! "Дали е новолуние или е на разсип?". Много въпроси, Наденце, а отговорът??? Със сигурност красотата ще ни спаси, тази, която няма цена и не може да бъде проиграна на карти. Усмивки и хубава вечер в четвъртък след пълнолуние!
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 17. ckarlet - Много красота има в твоя блог, Мa...
29.11.2012 18:36
ckarlet написа:
Много красота има в твоя блог, Мalchaniaotnadejda7!
Поздрави!

Здравей мила Скарлет! Благодаря ти, много се радвам, че ти харесва и че поспря при мен. Сърдечни поздрави от мен и от Софийският дъжд!:) Днес беше особено време - въздухът бе така мек, сякаш е лято, но онази безвъзвратност на есента не може да я сбърка човек. Прииска ми се да започна нещо така:

Има такива вечери, в които си щастлив, че си жив. Небето покрива целия свят. :)

Толкова тържествено усещане за нещо много хубаво, а всъщност, самият живот. Хубава вечер и до скоро, мила Скарлет!
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 18. makont - Кипарисите, синьото
29.11.2012 18:38
makont написа:
и луната!!! "Дали е новолуние или е на разсип?". Много въпроси, Наденце, а отговорът??? Със сигурност красотата ще ни спаси, тази, която няма цена и не може да бъде проиграна на карти. Усмивки и хубава вечер в четвъртък след пълнолуние!

Да, вярвам в това, скъпа Майче! Красотата ще ни спаси, успеем ли да я опазим в сърцата и в света, който споделяме. Прегръдки и радостна вечер!:)
цитирай
21. monaliza121 - Наде, не задавай въпроси, на които ...
02.12.2012 19:20
Наде, не задавай въпроси, на които знаеш отговорите.:)))
Никой нищо няма да ти покаже, ти сама си видяла всичко, дори невидимото.:)
Поздрав!
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 21. monaliza121 - Наде, не задавай въпроси, на които ...
02.12.2012 22:28
monaliza121 написа:
Наде, не задавай въпроси, на които знаеш отговорите.:)))
Никой нищо няма да ти покаже, ти сама си видяла всичко, дори невидимото.:)
Поздрав!

:) Хей, Тинче, Здравей! Много се радвам, че ми гостуваш. Благодаря ти, май така ще бъде. Това си е самата истина.:))) Хубаво е, че поспря и до скоро! Толкова искам да се видим един ден. Сега вече броим дните до Бъдни вечер и Коледа... Поздрави Морето от мен!:)
цитирай
23. sestra - Кой ще има куража...
03.12.2012 20:10
да блъфира луната - само един неуспешно луд човек и художник-гений като Сезан би могъл, както би могъл също да поддържа огъня един напълно луд човек и художник-гений като Ван Гог, за да покажат невидимото.
цитирай
24. malchaniaotnadejda7 - 23. sestra - Кой ще има куража...
03.12.2012 20:27
sestra написа:
да блъфира луната - само един неуспешно луд човек и художник-гений като Сезан би могъл, както би могъл също да поддържа огъня един напълно луд човек и художник-гений като Ван Гог, за да покажат невидимото.

Благодаря ти за хубавия коментар, Стани! Имам чувството, че ще се надявам и след смъртта си. :) Нали съм надежда. Да, разбира се. Има хора, способни да блъфират луната. Тя е само едно крехко и малко телце от светлина. Някога ме размениха за нея. Имам едно такова стихотворение.:) Има такива хора и аз вярвам в тях. Подробности са, дали ще ги срещна. Важното е, че вярвам в тях и че имам приятели като теб, които държат огъня на вярата буден.:)
Честит първи сняг! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3282659
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43589