Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
03.05.2013 12:50 - ДИРЯ ОТ СВЕТЛИНА
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 8363 Коментари: 22 Гласове:
85

Последна промяна: 03.05.2013 12:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ДИРЯ ОТ СВЕТЛИНА

Всъщност,
Евридика оцеля -
събуди се
от отровата
на змията -
вековечността на смъртта
и разбра
че Орфей изчезва
в бездната
на безвъзвратността -
да я дири
там където
светлината
не иска да свети -
но преобръща мрака
в диря от светлина -
Евридика - Сара
Евридика - Ребека -
оттогава плаче
всяка жена.

20 март, 2013



Тагове:   Мария,   Офелия,   Сара,   жулиета,   евридика,   дина,   cuore,   oрфей,


Гласувай:
85


Вълнообразно


1. valeska - Привет!
03.05.2013 15:26
Любовта надживява времето и смъртта. Тя лети на крилете на песента и влива светлина в душите ни.
Светли празници, Надежда!
цитирай
2. mitkaloto - Добре дошла с това хубаво стихот...
03.05.2013 16:11
Добре дошла с това хубаво стихотворение!Поздрави!
цитирай
3. tutankhamon661 - malchaniaotnadejda7
03.05.2013 16:48

Весели празници!

цитирай
4. stela50 - Не зная случайно ли е писано точно на тази дата,
03.05.2013 17:30
или на мен ми се иска да е така ...
Здравей, мила Надя ... Радвам се на този хубав стих,
сякаш сътворен от моите мисли, докоснали твоите...
...в бездната на безвъзвратността преобръща мрака
в диря от светлина ... ПРЕКРАСНО ...
... Оттогава плаче всяка жена ...
Прегръщам те силно !
Светли празници на теб и семейството от всички нас !
цитирай
5. jabalka - Поздрави мила Надя! Толкова е светла...
03.05.2013 22:24
тази диря на плача, оставена чрез светлото в снагата на безвъзвратността!
Моите почитания и най- добри пожелания към теб!

Обичам тази притча и символите в нея - Орфей и Евридика! Но в повечето случаи постъпвам, като Пенелопа... издърпвам завързаната нишка и отново! :))
цитирай
6. selenika - Въздействащо
03.05.2013 23:29
Въздействащо
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 1. valeska - Привет!
03.05.2013 23:37
valeska написа:
Любовта надживява времето и смъртта. Тя лети на крилете на песента и влива светлина в душите ни.
Светли празници, Надежда!

Здравей Valeska! Радвам се, че отново съм тук, сред приятели. Липсваха ми и твоите стихове.
Да, любовта надживява всичко. Истинската любов е като самият безкраен живот - кръводарява светлина, възражда се в нови светове, небеса, пространства... Колко вярно е това за песента. Благодаря ти! Светъл Великден и на теб!

цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 2. mitkaloto - Добре дошла с това хубаво стихот...
03.05.2013 23:45
mitkaloto написа:
Добре дошла с това хубаво стихотворение!Поздрави!

Добре заварил и Здравей, Митко! Радвам се, че отново сме заедно. Сърдечни поздрави!
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 3. tutankhamon661 - malchaniaotnadejda7
03.05.2013 23:47
tutankhamon661 написа:

Весели празници!


Привет, Сашо! Радостни празници и на тебе!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 4. stela50 - Не зная случайно ли е писано точно на тази дата,
03.05.2013 23:58
stela50 написа:
или на мен ми се иска да е така ...
Здравей, мила Надя ... Радвам се на този хубав стих,
сякаш сътворен от моите мисли, докоснали твоите...
...в бездната на безвъзвратността преобръща мрака
в диря от светлина ... ПРЕКРАСНО ...
... Оттогава плаче всяка жена ...
Прегръщам те силно !
Светли празници на теб и семейството от всички нас !

Здравей мила Таничка! Щастлива съм, че сме отново заедно. Три месеца извън блога, повече от месец в Калифорния - и ето, годината се преобърна, нощите са светли и пълни с надежда, а дните понякога помръкват, когато приятелите са някъде далеч или просто са другаде. Конкретно за датата на написването на това стихотворение - сигурно е случайно, но не мисля, че е случайна близостта в осезаването. Помниш, и друг път се е случвало. С Бялата пясъчна Лилия и още толкова неща... За това стихотворение помня, че беше нощта преди заминаването ми и някак исках да кажа всичко - нещо като прощално стихотворение. Реших, че не се е получило и не прилича на нищо, особено римата в него ме подразни, но аз записвам. То си има свой живот и не ме пита много много, какво и как. Диктува. Идва си родено вече. Както и да е - важното е, че пак сме заедно. Прегръдки от всички ни с пожелания към вас за щастлив Великден и светла Пролет!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - 5. jabalka - Поздрави мила Надя! Толкова е светла...
04.05.2013 00:06
jabalka написа:
тази диря на плача, оставена чрез светлото в снагата на безвъзвратността!
Моите почитания и най- добри пожелания към теб!

Обичам тази притча и символите в нея - Орфей и Евридика! Но в повечето случаи постъпвам, като Пенелопа... издърпвам завързаната нишка и отново! :))

Здравей, мила Ябълчице! Радвам се, че си тук. :) Думата дори не е любов. Думата е безвъзвратност. Нима Мария е избрала, каквото и да е. Всяка жена носи в себе си сълзите на Богородица. Някои нишки човек не може да прекъсне. Не е по силите му. Прегърни Пенелопа от мен и хубави, благодатни празници!
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 6. selenika - Въздействащо
04.05.2013 00:11
selenika написа:
Въздействащо

Благодаря Selenika!
цитирай
13. megg - Светла сълза отронена ...
04.05.2013 20:52
Понякога в сиянието й се извисява едно разпятие, но над него е радостта. И това усещане за светлината, дето :

не иска да свети -
но преобръща мрака
в диря от светлина -

Много е светло, дълбоко докосва стихотворението ти!
И много ми е драго, че си отново тук! :))
Светъл Великден, мила Наде, и цветен Гергьовден!
Прегръдка! :)

цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 13. megg - Светла сълза отронена ...
05.05.2013 01:51
megg написа:
Понякога в сиянието й се извисява едно разпятие, но над него е радостта. И това усещане за светлината, дето :

не иска да свети -
но преобръща мрака
в диря от светлина -

Много е светло, дълбоко докосва стихотворението ти!
И много ми е драго, че си отново тук! :))
Светъл Великден, мила Наде, и цветен Гергьовден!
Прегръдка! :)


Христос Воскресе, мила Марианче! Прегръщам те с обич и най-светли и добри благопожелания за безгранична любов! :) Къде да бъда, щом ти си тук - много се радвам, че отново сме заедно. Светъл и честит Великден и на теб! Нали 40 дни все ще е празник. А Гергьовден ми е от любимите. До скоро! :)
цитирай
15. mariniki - хубаво стихотворение...
05.05.2013 01:56
светли дни ти пожелавам, Надя..
от сърце..
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - 15. mariniki - хубаво стихотворение...
06.05.2013 00:31
mariniki написа:
светли дни ти пожелавам, Надя..
от сърце..

Честит Великден, Маги! Христос Възкресе!
цитирай
17. makont - Мило Наденце, радвам се, че отново си тук,
07.05.2013 11:13
изтрии всички сълзи, защото вече е светлина. Сега е време за усмивки, все пак Орфей ще спаси Евридика, нали! Прегръдки от мен!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - изтрии всички сълзи, защото вече е ...
08.05.2013 00:11
makont написа:
изтрии всички сълзи, защото вече е светлина. Сега е време за усмивки, все пак Орфей ще спаси Евридика, нали! Прегръдки от мен!

Здравей, Майче! :) Орфей затова е Орфей! Той ще спаси Евридика, това е нейната съдба. Да бъде и да бъде спасена. Христос возкресе!

пс Има една тайна - :) Аз винаги ще бъда тук. Защото и вие сте тук, приятелите. Защото ти винаги извикваш това в мен, което ме кара да се усмихвам. Сигурно истинското ти име е Лъчиста. (превод от Мая - на някои отколешен език :)
цитирай
19. ckarlet - Прекрасно е, Мalchaniaotnadej...
10.05.2013 18:36
Прекрасно е, Мalchaniaotnadejda7!
Поздрави и от мен!
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - Прекрасно е, Мalchaniaotnadej...
11.05.2013 17:17
ckarlet написа:
Прекрасно е, Мalchaniaotnadejda7!
Поздрави и от мен!

Привет, мила Ckarlet! Благодаря ти за приказните разходки до Бачкожския манастир и до Константинопол! Споделеното вълнува. Дядо ми е бил свещеник в Бачковската обител, а прадядо ми десетилетия е работил в Истанбул - имал е собствен бизнес, свой малък магазин в "Куршумлихан". Но още не съм била там. :)
цитирай
21. sparotok - !
17.05.2013 21:49
Всъщност Евридика оцеля...някой бе казал, че смъртта е пробуждане от сънят наречен живот...

Сън, в който страдаме, обичаме, мечтаем...

Сън, от който не искаме да се събудим...
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - 21. sparotok - !
17.05.2013 23:36
sparotok написа:
Всъщност Евридика оцеля...някой бе казал, че смъртта е пробуждане от сънят наречен живот...

Сън, в който страдаме, обичаме, мечтаем...

Сън, от който не искаме да се събудим...

Павка, ти ни разказа преди време за Орфей и темата ме грабна, пренесе ме над съня на живота и над пробуждането на вековечността... А над тях е единствено Любовта, която движи световете. Тя е наш създател, единственото, в което можем да бъдем сигурни - наша опора и съдба. Трудно и рисковано е човек да говори за това, което го е създало, невъзможно е да Го опише. Но може да го спаси в една сълза.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3284877
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43590