Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
31.07.2013 00:52 - ЗЪРНО ПРОСО
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 6834 Коментари: 14 Гласове:
68


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ЗЪРНО ПРОСО

Времето е онова
зърно истина,
което седи и свети,
докато ние се търкаляме -
разпиляно просо по пътя,
храна за ветровете.
Времето преваля,
когато паднем
от каруцата на историята
по своя воля -
като прясно окосено сено
и вкопаем себе си
в хладните му калдаръми -
Своите дъхави сенки.
И покълнем.

30. 07. 2013

моментни мои снимки
image

image



Гласувай:
68


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. jabalka - Поздрави Надя! Толкова е исти...
31.07.2013 08:57
Поздрави Надя!
Толкова е истинско и просото и Клена! :))
Прегръщам те!
цитирай
2. minabk - Красиво и мъдро.
31.07.2013 09:19
Красиво и мъдро.
цитирай
3. megg - Хубаво е ...
31.07.2013 12:11
Хубаво е, когато в голямото време вплетем своето лично; мисля си, че тогава се случва чудото :

и вкопаем себе си
в хладните му калдаръми -
Своите дъхави сенки.
И покълнем.

Прекрасно стихотворение, мила Наде, натъжаващо, просветляващо, истинско!
Поздрав! И - нека август е светъл! :)



цитирай
4. sestra - "Бог е пастир мой..."
31.07.2013 12:13
Наистина е мъдро, а така няма вариант да не е красиво. "По своя воля" да се подчиним - това е същността и основата.
цитирай
5. bven - Може би в това се крие нашата роля?:))
31.07.2013 22:58
Времето преваля,
когато паднем
от каруцата на историята
по своя воля ...
Където и да падаме, все покълва Българското и България (според мен), мила ми Надежда!
Силна и истинска притча, поднесена ни с финес в тези горещници , дано е за добро!
цитирай
6. malchaniaotnadejda7 - 1. jabalka - Поздрави Надя! Толкова е исти...
01.08.2013 13:59
jabalka написа:
Поздрави Надя!
Толкова е истинско и просото и Клена! :))
Прегръщам те!

Здравей, Ябълчице! Извини ме, че чак сега ти отговарям, но явно нашият домакин - Блог.бг отново има специално отношение към мен. Не мога да влизам в блога си, а и други хора не могат. Откакто го публикувах, нямам достъп. Както и да е, така е с третата литература. Роботите и подопечните им. Но е някак обидно.

:) Радвам се, че го възприемаш това зрънце поетично. По-радостното е, че ми гостуваш. Прегръдки!


цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 2. minabk - Красиво и мъдро.
01.08.2013 14:04
minabk написа:
Красиво и мъдро.

Здравей, Мина! :) Доколко е мъдро не знам, но никой не може да предаде красотата на този спомен. Прибираме се от "сяно" - така казват в родния ми град, Копривщица. Вуйна Цонка, вечна й памет, пее... А как пееше! Аз съм на върха на каруцата със сено, след един дълъг ден със слънцето и ливадите на дядо и прадядо... И само питам, дали ще падна? Когато тръгваме, слънцето е в реката. Извира от нея. Когато се връщаме е било залез, защото помня светлината, как си отива и е хладно. На другия ден по калдъръмите има разпиляно сено, цветя, треви, семенца... И ухае целият град! Това, за мен, детето, което се ражда и прохожда там, но което отвеждат в София, не е просто спомен, а среща със себе си. :) Незабравимо!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - 3. megg - Хубаво е ...
01.08.2013 14:12
megg написа:
Хубаво е, когато в голямото време вплетем своето лично; мисля си, че тогава се случва чудото :

и вкопаем себе си
в хладните му калдаръми -
Своите дъхави сенки.
И покълнем.

Прекрасно стихотворение, мила Наде, натъжаващо, просветляващо, истинско!
Поздрав! И - нека август е светъл! :)

Здравей, скъпа Марианче! Благодаря ти от сърце, много се радвам, че поспря при мен. Дано Бог даде август да е светъл! И на теб - радостно и безгрижно лято!Прегърни Морето от мен! До скоро! :)
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 4. sestra - "Бог е пастир мой..."
01.08.2013 14:15
sestra написа:
Наистина е мъдро, а така няма вариант да не е красиво. "По своя воля" да се подчиним - това е същността и основата.

Привет, мила Стани! Колко хубаво е това "Бог е пастир мой..." Аз съм неграмотен човек, нищо, че единият ми дядо, светла му памет, беше свещеник. Сега, когато отдавна минах "на попрището жизнено средата", ми се иска да кажа: "Бог е пастир мой!". Но имам ли право, мога ли да го кажа? :) Обичам те! До скоро!
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - 5. bven - Може би в това се крие нашата роля?:))
01.08.2013 14:40
bven написа:
Времето преваля,
когато паднем
от каруцата на историята
по своя воля ...
Където и да падаме, все покълва Българското и България (според мен), мила ми Надежда!
Силна и истинска притча, поднесена ни с финес в тези горещници , дано е за добро!

Блгодаря ти, мила Бвен, дано да е за добро и Бог доброто! Да, България има неунищожим духовен код. Нали знаеш, "Бог не наказва, когото мрази". Ботевата истина. От нас зависи, дали ще изберем да бъдем богоравни или ничии. Изборът ни принадлежи. Светло лято! :)
цитирай
11. mitkaloto - Много пъти съм виждал в природата от ...
01.08.2013 15:41
Много пъти съм виждал в природата от нищото се ражда нещо.Скала без почва ,а там цъфти цвете.Бор върху скала..Каква е тази сила на привличане?Противно на човешката логика и разум.Нямам отговор.
Поздравления за снимките.В първата си уловила вятърът.Поздрави и приятен ден.
цитирай
12. malchaniaotnadejda7 - 11. mitkaloto - Много пъти съм виждал в природата от ...
01.08.2013 16:18
mitkaloto написа:
Много пъти съм виждал в природата от нищото се ражда нещо.Скала без почва ,а там цъфти цвете.Бор върху скала..Каква е тази сила на привличане?Противно на човешката логика и разум.Нямам отговор.
Поздравления за снимките.В първата си уловила вятърът.Поздрави и приятен ден.

Митко. не им знам "профилактиката" на Блог. бг, но очевидно избирателно работи. Отдавна одобрих коментара ти, пак е щастие, че днес въобще имам някакъв достъп до блога ми!? Наказаха ме току що, като ме свалиха от списъка си с "Поезия" - :) Смешковци! Който иска и трябва да ме прочете, ще му намери колая. Само дето е обидно, защото тук имам приятели - нито мога да коментирам, нито да гласувам, освен на някои, които не са блокирани очевидно, защото говорих с тях. Както и да е - накратко, не зависи от мен, да ме извинят всички, на които отговарям със закъснение или не мога да отговоря, заради повтарям ТЕНДЕНЦИОЗНОТО ОТНОШЕНИЕ на някой си анчо или анонимка към мен. Стават за смях и дискредитират платформата за която работят.

Благодаря за хубавия коментар, Митко! Природата "мисли" със сърцето си, затова. Любовта е, която движи "разума" на световете, а природата е висша сила на хармония, на любов. Ние сме само малки думи, в хаоса от букви от живата й книга. Понякога, дори си отиваме от този свят без да узнаем, какви точно думи... :) И нищо не е случайно. Благодаря ти и радостно лято, Мите!
цитирай
13. minabk - Всъщност, аз съм тук съвсем отск...
01.08.2013 16:30
Всъщност , аз съм тук съвсем отскоро.Благодаря ти за споделения спомен.
Мисля, че просто възникват технически проблеми. Предполагам, че не съм успяла да създам негативно отношение към себе си. ...
По-скоро смятам, че много бързо ме избраха на първа страница. Това е позитивно отношение.Но, независимо от това, от два дни не се появява бройка на прочелите последните мои постинги. Сигурно е технически проблем.
Може пък да е и при теб същото.
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 13. minabk - Всъщност, аз съм тук съвсем отск...
01.08.2013 20:16
minabk написа:
Всъщност , аз съм тук съвсем отскоро.Благодаря ти за споделения спомен.
Мисля, че просто възникват технически проблеми. Предполагам, че не съм успяла да създам негативно отношение към себе си. ...
По-скоро смятам, че много бързо ме избраха на първа страница. Това е позитивно отношение.Но, независимо от това, от два дни не се появява бройка на прочелите последните мои постинги. Сигурно е технически проблем.
Може пък да е и при теб същото.

:) Очевидно проблемът е технически, само дето го имаме вече седмица - аз поне.
Дядо ми, светла му памет, казваше: "Може да е от устрел". И като го попитах навремето, какво е това, той ми разказа историята за кон, който умрял внезапно и ветеринарът, извикан да го спасява, казал, че не знае, защо е починал конят, но все пак добавил: "Може да е от устрел." До ден днешен тaка казваме в Копривщица, когато нещо не е много ясно, как е станало и защо се е случило... Та и в Блог.бг, - може да е от устрел. Мина, радвам се, че си сред нас, но не мога да дойда в блога ти, едвам влизам в моя. :) И това ще мине. До скоро и хубава вечер! Благодаря, че ми гостува.
цитирай
15. makont - Здравей Наденце,
02.08.2013 15:22
когато и да паднем, където и да паднем, важното е, че ще покълнем. Усетих вятъра между кленовите листа, така и времето минава покрай нас, през нас, погалвайки ни, а ние пропиляваме тази ласка, не допускаме да ни погали. Прегръдки горещи от мен и до скоро!
цитирай
16. minabk - И аз имах подобни преживявания. И ...
02.08.2013 18:07
И аз имах подобни преживявания. И мене ме и свалиха стихотворение от първа на "Поезия". Ако ме наказват, не знам защо.А тогава наказанието не върши работа.Всичко добро!
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 15. makont - Здравей Наденце,
02.08.2013 23:01
makont написа:
когато и да паднем, където и да паднем, важното е, че ще покълнем. Усетих вятъра между кленовите листа, така и времето минава покрай нас, през нас, погалвайки ни, а ние пропиляваме тази ласка, не допускаме да ни погали. Прегръдки горещи от мен и до скоро!

Здравей, мила Майче! Ех, какви премеждия си препатила! Но, имало да стане, да минава. Добър Господ! Пази се, моля те! Усмивката... :)
Усети ли вятъра? Да, имаше силен вятър и силно слънце - снимката е от Калифорния, като бях на гости на сестра ми и зет ми там. Хубава земя - на слънцето! :) И много добри хора...
Ласката на времето е безмерна, няма да я пропилеем, ще му се доверим, а и то на нас. Прегръдки Майче, до скоро и хубаво лято, пък ще се видим пак с теб, ще се радвам!
цитирай
18. malchaniaotnadejda7 - 16. minabk - И аз имах подобни преживявания. И ...
02.08.2013 23:14
minabk написа:
И аз имах подобни преживявания. И мене ме и свалиха стихотворение от първа на "Поезия". Ако ме наказват, не знам защо.А тогава наказанието не върши работа.Всичко добро!

Здравей, Мина! Ами аз съм така - пререагирам понякога, но наистина тази профилактика продължи прекалено дълго и още не е приключила като че ли, но аз се радвам, че тази вечер влезнах много лесно във виртуалния ми дом и ... :) не е зле. Като в добрите стари времена Блог. бг отново работи. Така че, отново мога да ти кажа - радвам се, че си тук, сред нас! :) Ще видиш, ще бъде хубаво! А това, къде сме, няма значение, важното е да можем да се четем, другото е някак много обидно - има те, а пък те няма. Както и да е, всичко ще си дойде на мястото, щом има добра воля. Хубава вечер от мен и до скоро!
цитирай
19. ckarlet - Прекрасно е, Мalchaniaotnadej...
03.08.2013 16:54
Прекрасно е, Мalchaniaotnadejda7! Поздрави и от мен!
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - 19. ckarlet - Прекрасно е, Мalchaniaotnadej...
03.08.2013 21:21
ckarlet написа:
Прекрасно е, Мalchaniaotnadejda7! Поздрави и от мен!

:) Благодаря ти, Скарлет, радвам се, че ти харесва. Благодаря и за разходката до Китен. Точно в Китен не съм била много отдавна. Неузнаваем е! Радостни августовски дни и нощи, мила Сkарлет!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3267897
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43566