Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
14.08.2014 10:15 - АНГЕЛ ПАЗИТЕЛ
Автор: malchaniaotnadejda7 Категория: Поезия   
Прочетен: 7241 Коментари: 13 Гласове:
102

Последна промяна: 14.08.2014 10:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 АНГЕЛ ПАЗИТЕЛ

Обичам Ван Гог!
Привлича ме светлостта
на тъгата му -
Картините му трептят
с цвета на душата
независимо от светлината -
Ван Гог живописва с душата си
Вермеер със светлината.
И ако имам Бог
Ако имам Ангел Пазител
той няма да е
като Рембранд,
нито като Пикасо,
няма да е дори
като Микеланджело,
няма да е от света
на синия спектър
на разсейващите се светлини,
в които пространството гори
като жираф на Дали.
А ше бъде
като Ван Гог.

14. 08. 2013
София

https://www.facebook.com/pages/Van-Gogh-The-Life/146441978754953

Self-Portrait with Straw Hat, Paris, Winter 1887 - 1888, Metropolitan Museum of Art

image

Van Gogh, Self-Portrait with Felt Hat, early 1888. Oil on canvas, 44 X 37.5 cm. 
Van Gogh Museum Amsterdam.
image

Van Gogh, Pink Peach Trees (‘Souvenir de Mauve’), March 1888. Oil on canvas, 73 x 59.5 cm. Krцller-Mьller Museum, Otterlo
image

Van Gogh, The Pink Peach Tree, April-May 1888. Oil on canvas, 80.5 x 59.5 cm. Van Gogh Museum, Amsterdam
image
Van Gogh, A Girl in the Street, August 1882. Oil on canvas on panel, 42 x 53 cm. Villa Flora, Winterthur
image



Гласувай:
102



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malchaniaotnadejda7 - пс За мен, Ван Гог е Айнщайн на живописта.
14.08.2014 15:40
Колкото до това, дали се е самоубил и дали е "луд", не мисля така. И не само аз, разбира се.

http://www.theartnewspaper.com/articles/Van-Gogh%E2%80%88murder-mystery-or-straightforward-suicide/30016

Но това, което ме разтърси до степен да се осмеля да запиша каквото и да е свързано с него, е фактът, че не го познавам добре, макар да е от любимите ми художници, макар самата аз да съм жена на художник! Обръщам се към всички, които надзърнахте тук - погледнете и в линка, който цитирам в постинга горе. Сигурна съм, че всеки от вас ще намери по нещо за себе си. Ван Гог е самата живопис, самата колосална праистория на живописта във всичките й пластове - назад и ако щете напред във времето. Потапяйки се в света му, човек неусетно среща себе си.

https://www.facebook.com/pages/Van-Gogh-The-Life/146441978754953
цитирай
2. latinia - И аз обичам Ван Гог! Опитвам се да си ...
14.08.2014 16:06
И аз обичам Ван Гог! Опитвам се да си правя копия ...

цитирай
3. stela50 - Прекрасен стих, Надя... Прекрасни картини...
14.08.2014 17:22
В особени моменти сядях срещу картините му в библиотеката
и... Невероятен е...
Споделям : "Ван Гог е самата живопис, самата колосална праистория
на живописта във всичките й пластове - назад и ако щете напред във времето."
Една от любимите ми картини...
http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/10/13/noshtno-kafe.1191628
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - 2. latinia - И аз обичам Ван Гог! Опитвам се да си ...
14.08.2014 19:50
latinia написа:
И аз обичам Ван Гог! Опитвам се да си правя копия ...


Радвам се, Latina, приятно ми е, че ми гостуваш. Поздрави и хубава вечер!
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - . stela50 - Прекрасен стих, Надя... Прекрасни картини...
14.08.2014 19:56
stela50 написа:
В особени моменти сядях срещу картините му в библиотеката
и... Невероятен е...
Споделям : "Ван Гог е самата живопис, самата колосална праистория
на живописта във всичките й пластове - назад и ако щете напред във времето."
Една от любимите ми картини...
http://stela50.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/10/13/noshtno-kafe.1191628


Благодаря ти, Таничка. Имам съмнения за стиха, трудно е, невъзможно е да кажеш каквото и да било за творец от ранга на Ван Гог, без да повториш вече казано и в най-добрия случай да прозвучиш като ненужно ехо. И все пак, това е моят начин да изразя благодарността и вълнението си към гения на Ван Гог. Прегръдки и вдъхновена вечер!
цитирай
6. tera - Имам пост за него от преди 5 години
14.08.2014 20:35
http://tera.blog.bg/izkustvo/2009/02/23/izbrano-ot-van-gog.294967

Миналата година бях в Амстердам и посетихме музея. Прекрасна експозиция, но имахме малко време и последни два етажа ги взех на бегом, след като оповестиха, че затварят след 15 минути. Имаше някаква разлика в дипляните за работното време, затова бяхме доста изненадани като започнаха да бият звънците за напускане на музея.
Интересното е, че там бяха дали както различните периоди от неговото творчество, също и художниците, от които се е вдъхновявал.
При него има много периоди и стилове и е известна само малка част от тях. Основно са популярни творбите му от периода в Арл, а при него разнообразието е много голямо.
Харесвам го, въпреки че моите любимци са други. Но съм чела биографията му още като ученичка и оттогава имам интерес към творбите и нерадостната му съдба. Самобитен и съвсем различен от всички останали!
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - 6. tera - Имам пост за него от преди 5 години
14.08.2014 21:15
tera написа:
http://tera.blog.bg/izkustvo/2009/02/23/izbrano-ot-van-gog.294967

Миналата година бях в Амстердам и посетихме музея. Прекрасна експозиция, но имахме малко време и последни два етажа ги взех на бегом, след като оповестиха, че затварят след 15 минути. Имаше някаква разлика в дипляните за работното време, затова бяхме доста изненадани като започнаха да бият звънците за напускане на музея.
Интересното е, че там бяха дали както различните периоди от неговото творчество, също и художниците, от които се е вдъхновявал.
При него има много периоди и стилове и е известна само малка част от тях. Основно са популярни творбите му от периода в Арл, а при него разнообразието е много голямо.
Харесвам го, въпреки че моите любимци са други. Но съм чела биографията му още като ученичка и оттогава имам интерес към творбите и нерадостната му съдба. Самобитен и съвсем различен от всички останали!

Здравей, Tera! Благодаря, непременно ще погледна постинга ти. Да, това, което казваш е самата истина. Ван Гог е "самобитен и съвсем различен от всички останали". Знаеш ли, и аз бях като теб, но сега, когато се запознах с творчеството му, мога да кажа, че той наистина остана на вечни времена в сърцето ми. Хубава вечер, Tera и до нови срещи!
цитирай
8. kometapg - Много самобитен и изразителен стил ...
14.08.2014 23:45
Много самобитен и изразителен стил има Ван Гог. Винаги ми е било интересно да гледам негови творби! Поздравявам те за постинга! :)
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 8. kometapg - Много самобитен и изразителен стил ...
15.08.2014 08:13
kometapg написа:
Много самобитен и изразителен стил има Ван Гог. Винаги ми е било интересно да гледам негови творби! Поздравявам те за постинга! :)

Здравей, Светле, радвам се, че поспря! Да, обичаме Ван Гог, въпреки дистанцията, която неминуемо поражда различността на всичко, което ние, хората, свързваме с неговото име. Оказва се, че истинските неща докосват човек, независимо от всичко друго, независимо, дори от непобедимостта на клишето и вкоренената мощ на навика, спускат невидими мостове и свързват сърцата. А това е толкова прекрасно. Защото нищо и никой не може да го спре, няма власт и сила над това движение към добротворство, на вродения ни порив към хармония и съвършенство, който картините му пораждат трайно и така естествено. Радостен ден и до скоро! Днес е Успение Богородично, Светле, Голяма Богородица. Честит празник - закрила и вдъхновение! :)
цитирай
10. makont - Усетено с душата,
18.08.2014 13:23
ти го можеш, Наде! Потъване в светлото на тъгата, с оптимизма на Надеждата. Хубава седмица от мен!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - 10. makont - Усетено с душата,
18.08.2014 17:59
makont написа:
ти го можеш, Наде! Потъване в светлото на тъгата, с оптимизма на Надеждата. Хубава седмица от мен!

Благодаря, Майче! Щом Жоро го хареса, може би има хляб в него. Отивам да видя хляба - втасва. Щастлива съм, че започнах да меся - детето отгледа квас и ми даде и се радвам, че хлябовете ми стават хубави. Истински! :) Цялата къща ухае на хляб и се чудя, как сме живели преди с тези купешки хлябове с толкова подобрители, претенции и какво ли не. Хубава седмица, Майче, благодаря ти, че поспря, зарадва ме! Прегръдки!
цитирай
12. sparotok - !
26.08.2014 08:01
Наде, виждал съм наживо картините на Ван Гог, в тях наистина е запечатана неговата тъга. Дори и да борави с топли цветове, дори формите да вибрират, тя тъгата си се усеща. Странното е, че въпреки това картините му привличат.

Вермеер е невероятен, то твори шедьовър след шедьовър, Дали дори времето не може да го настигне, но все пак най-много емоции е запечатал в картините си Ван Гог.
цитирай
13. malchaniaotnadejda7 - 12. sparotok - !
26.08.2014 09:01
sparotok написа:
Наде, виждал съм наживо картините на Ван Гог, в тях наистина е запечатана неговата тъга. Дори и да борави с топли цветове, дори формите да вибрират, тя тъгата си се усеща. Странното е, че въпреки това картините му привличат.

Вермеер е невероятен, то твори шедьовър след шедьовър, Дали дори времето не може да го настигне, но все пак най-много емоции е запечатал в картините си Ван Гог.

Двамата са моите любили художници. Вермеер наистина е невероятен, Павка. Да нарисуваш географска карта и на нея да обозначишс прецизност от съвременната картография острови, места, неизвестни на съвременниците ти, да предвидиш несъстояли се открития - и това е Вермер от Делфт! Ти най-добре го познаваш, аз съм виждала малко негови неща в оригинал и мечтая да го видя. Това, което казваш за Ван Гог е самата истина, благодаря ти за невероятния анализ!

... но все пак най-много емоции е запечатал в картините си Ван Гог."
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: malchaniaotnadejda7
Категория: Поезия
Прочетен: 3278906
Постинги: 434
Коментари: 8064
Гласове: 43584